Nu känner man att framvagnen måste bli klar! De jäkla bussningarna som är problemet, får fasen inte ut dem!
När jag bytte på min så värmde jag bussningarna med gasol svetsen sen bankade jag ut den, det rök en del men den smällen får man ta.
edit: om det är länkarmsbussningarna du menar.
okej.. så jag tänkte göra men har ingen gasvärmare Aa det är till länkarmarna.. hur gjorde du med de övre som har en lång axel rätt igenom bussningarna ? Får inte ens ut den axeln när jag pressar :s
Nu känner man att framvagnen måste bli klar! De jäkla bussningarna som är problemet, får fasen inte ut dem!
När jag bytte på min så värmde jag bussningarna med gasol svetsen sen bankade jag ut den, det rök en del men den smällen får man ta.
edit: om det är länkarmsbussningarna du menar.
okej.. så jag tänkte göra men har ingen gasvärmare Aa det är till länkarmarna.. hur gjorde du med de övre som har en lång axel rätt igenom bussningarna ? Får inte ens ut den axeln när jag pressar :s
Jag brände sönder bussningarna sen slog jag bara ut axeln, fast då satt ytterhylsorna kvar på länkarmen, så jag sågade ett jack i dom så att det blev lättare att få ut dom.
det funkar säker lika bra. Kan säga att det tog många timmar att byta alla bussningar.
Förstår det.. men när det väl är bytt så kan man pusta ut och förhoppningsvis slippa byta nå fler gånger, handlar ju om en livslång invenstering igentligen!
Sådär, dags för lite bilder så nu ser hur det ser ut just nu! Inte mkt att se men det tar sig sa pyromanen! Förhoppningsvis skall motorn vara helt ihopp satt i helgen, kylsystemet skall även de fyllas upp så man kan starta aset igen och köra in ringarna! Efter 20min varmkörning blir det till att belasta motorn ganska hårt - håller det inte då, håller det aldrig! Ska även få tag på en varvräknare som man kan montera temporärt!
Tackar! Jodå, den kom tillbaka igår när jag fick ihopp det mesta på maskin.. Motivationen som spröda när väl motorn är startad och går som den ska igen!! Då är det bara till att gå vidare med nästa punkt Framvagnen måste bli klar så fort som möjligt så man kan provköra bilen innan jag bygger vidare!
Många tänker nog att denna bil är en ren rosthög så knäppte lite kort på de ställen där de brukar vara genomrötet på dessa bilar, sen får ni bilda er en egen uppfattning, visst jobb finns det men Är riktigt sugen på att blästra både underrede och kaross.. bra mkt lättare å se vad man har att jobba med, dock är de ju en kostnads fråga!
aa, får hoppas det! Jadu, det där är la ett GT intrument till 142 ? VILL HA!! De ligger runt 2500:- i fungerande skick!
Bilder kmr. om nån minut!
ahh fast detta jag har e ett jaeger instrument till 140 finns även liknade volvo orginal tillbehör som heter volvo rallye & volvo GT eller så. kolla min senaste blogg där instrumentet e med så har du lite mer länkar i kommentarena där.
vad e det för prylar du behöver till gasstaget? ta foto & förklara vad som e felvinklat.
aa, får hoppas det! Jadu, det där är la ett GT intrument till 142 ? VILL HA!! De ligger runt 2500:- i fungerande skick!
Bilder kmr. om nån minut!
ahh fast detta jag har e ett jaeger instrument till 140 finns även liknade volvo orginal tillbehör som heter volvo rallye & volvo GT eller så. kolla min senaste blogg där instrumentet e med så har du lite mer länkar i kommentarena där.
vad e det för prylar du behöver till gasstaget? ta foto & förklara vad som e felvinklat.
Det är så otroligt fina endå! Hade vart kul att bygga något liknande fast med alu samt med nyare mätare som endå håller rally stil om du förstår vad ja menar?
Om du kollar på bilden så har jag ritat ut 2 pilar på de delar jag behöver, de som sitter på är till för en höger monterad förgasare, behöver de som är till för den vänstra. Råkade nämligen blanda ihopp delarna med min andra singel förgasare som jag sålde :p
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
3 juli 2010
#796
Bara armen som sitter fast med muttern & har kulleden i ovankant alltså? eller fjäder mm & staget med kulhandsken med? mät hur lång den ska vara mellan skruvhålet & centrum på kulan.
Bara armen som sitter fast med muttern & har kulleden i ovankant alltså? eller fjäder mm & staget med kulhandsken med? mät hur lång den ska vara mellan skruvhålet & centrum på kulan.
Skall vara den armen som sitter med muttern, samt den styrgrejjen som sitter bakom armen då armen snurran runt fritt annars.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
3 juli 2010
#798
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
Bara armen som sitter fast med muttern & har kulleden i ovankant alltså? eller fjäder mm & staget med kulhandsken med? mät hur lång den ska vara mellan skruvhålet & centrum på kulan.
Skall vara den armen som sitter med muttern, samt den styrgrejjen som sitter bakom armen då armen snurran runt fritt annars.
Bara armen som sitter fast med muttern & har kulleden i ovankant alltså? eller fjäder mm & staget med kulhandsken med? mät hur lång den ska vara mellan skruvhålet & centrum på kulan.
Skall vara den armen som sitter med muttern, samt den styrgrejjen som sitter bakom armen då armen snurran runt fritt annars.