Fick precis leverans från schenker också, min nya motor Bilder kommer!!
Ett tips när du ska bredda & höja kardantunneln, lägg ett rakt snitt mitt uppepå från spakhålet & bakåt & sen ett tvärsnitt framför tvärbalken vid stolsinfästningarna. då kommer du kunna vika upp tunneln & få bra slutresultat utan att behöva lägga i så mycke plåt.
Fick precis leverans från schenker också, min nya motor Bilder kommer!!
Ett tips när du ska bredda & höja kardantunneln, lägg ett rakt snitt mitt uppepå från spakhålet & bakåt & sen ett tvärsnitt framför tvärbalken vid stolsinfästningarna. då kommer du kunna vika upp tunneln & få bra slutresultat utan att behöva lägga i så mycke plåt.
innertaket tvättar du & annonserar ut
okej, dock skall det bara tas upp för m45 lådan med spakställ så tänkte nästan om det endast gick att hålborra upp ett fint hål så spaken kommer igenom ??
Hehe, får göra det. De är nog rätt så eftertraktade kan jag tänka mig. Vet dock inte om jag ska behålla eller ej.
Det har inte med ålder att göra väl, det har väl med att bromsar och chassi m.m ska klara effekten? men det löser ju du
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Du får regga den med turbo. Volvo godkänner 180hk/215nm och då är det bara att göra en reg besiktning och byta till bättre bromsklossar och 164:ans främre bussningar på bakaxeln.. Eftersom bilen är äldre än 75 så får man bygga om motorn hur man vill bara att den inte överstiger effekten som jag skrev innan. Över detta så är det ombyggt fordon och då behöver man byta lite mer grejer.
Du får regga den med turbo. Volvo godkänner 180hk/215nm och då är det bara att göra en reg besiktning och byta till bättre bromsklossar och 164:ans främre bussningar på bakaxeln.. Eftersom bilen är äldre än 75 så får man bygga om motorn hur man vill bara att den inte överstiger effekten som jag skrev innan. Över detta så är det ombyggt fordon och då behöver man byta lite mer grejer.
Perfekt!! Bara sänka laddtrycket en aning då inför regbes. Står det utbytt motor i papprerna eller exakt vad det är för motor ?
Kan man göra en regbes. även om man har 1år kvar på den vanliga bes. tiden ??
Har börjat dra lite bränsleslang.. Blir 10mm slang på både matning och retur! Vad gäller för regler när man drar slang? Att klammorna måste sitta med max. 15cm mellanrum vet jag. Får slangen gå över tex. bromsrör el. liknande?
Nu är värmepaketet urrivet.. Måste få tag på en fungerande kupé fläkt.. Min har skurit totalt, lagret är slut till rotoraxeln så fläkt bladen låser sig mot hållaren.
Någon som behöver ett värmepaket, själva cellpaketet ??
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
24 juli 2010
#976
MrCarfreak skrev:
Har börjat dra lite bränsleslang.. Blir 10mm slang på både matning och retur! Vad gäller för regler när man drar slang? Att klammorna måste sitta med max. 15cm mellanrum vet jag. Får slangen gå över tex. bromsrör el. liknande?
Dom får ju inte skava mot varndra bara...
& angånde växellådan tror jag inte tunneln är hög nog för spakstället tyvärr, men det är ju värt att prova montera lådan med spakställ men utan spak innan du kapar upp tunneln.
När växlespken ändå är borta så pressar/värmer/knackar du kulan som sitter på spaken uppåt på den så får du kortare växellägen, (spaken ska bli längre nedanför kulan) fast samtidigt "förstör" du tyvärr backspärren i spaken, vet nån som gjorde så på en folkracebil.
Angående besiktning så får man köra bilen en månad efter att man gjort modifieringen, sedan är det automatiskt körförbud om man inte registrerar om med modifieringen. Men i princip så kan du köra ända tills nästa besiktning eftersom det inte finns bevis på när du gjorde modifieringen
Har börjat dra lite bränsleslang.. Blir 10mm slang på både matning och retur! Vad gäller för regler när man drar slang? Att klammorna måste sitta med max. 15cm mellanrum vet jag. Får slangen gå över tex. bromsrör el. liknande?
Dom får ju inte skava mot varndra bara...
& angånde växellådan tror jag inte tunneln är hög nog för spakstället tyvärr, men det är ju värt att prova montera lådan med spakställ men utan spak innan du kapar upp tunneln.
När växlespken ändå är borta så pressar/värmer/knackar du kulan som sitter på spaken uppåt på den så får du kortare växellägen, (spaken ska bli längre nedanför kulan) fast samtidigt "förstör" du tyvärr backspärren i spaken, vet nån som gjorde så på en folkracebil.
Okej.. vi får se hur de går. Är ju inget större jobb att kapa upp tunneln och modifiera
okej, nä skava ska de inte göra då både rören och slangen sitter stumt, gummi vibrerar ju inte heller så sett.
Hehe, kanske de :p Vore rätt skojj å prova!
JohanKarlsson: Tack så väldigt mycket! Ska bli kul å få ned bilen på backen snart å provaköra med nya motorn!!
Bensinskallen: Hehe, jadu, den är otroligt välbyggd så ska nog bli fart på bilen Målet är 500hk inom 2år ur b20:n
Okej.. blir till å regga bilen med nya motorn samt utan baksäte!