3314
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
23 juli 2010
#961
MrCarfreak skrev:
Såhär ser det ut nu! Blir ruskigt fräckt! Någon som är sugen på ett helt och fint vitt innertak?

http://www1.garaget.org/gallery/archive … unxblx.jpg

Fick precis leverans från schenker också, min nya motor wink Bilder kommer!!

Ett tips när du ska bredda & höja kardantunneln, lägg ett rakt snitt mitt uppepå från spakhålet & bakåt
& sen ett tvärsnitt framför tvärbalken vid stolsinfästningarna. då kommer du kunna vika upp tunneln & få bra slutresultat utan att behöva lägga i så mycke plåt.

innertaket tvättar du & annonserar ut wink
Senast redigerat av farbrorbozze (23 juli 2010)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
#962
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
Såhär ser det ut nu! Blir ruskigt fräckt! Någon som är sugen på ett helt och fint vitt innertak?

http://www1.garaget.org/gallery/archive … unxblx.jpg

Fick precis leverans från schenker också, min nya motor wink Bilder kommer!!

Ett tips när du ska bredda & höja kardantunneln, lägg ett rakt snitt mitt uppepå från spakhålet & bakåt
& sen ett tvärsnitt framför tvärbalken vid stolsinfästningarna. då kommer du kunna vika upp tunneln & få bra slutresultat utan att behöva lägga i så mycke plåt.

innertaket tvättar du & annonserar ut wink

okej, dock skall det bara tas upp för m45 lådan med spakställ så tänkte nästan om det endast gick att hålborra upp ett fint hål så spaken kommer igenom ??

Hehe, får göra det. De är nog rätt så eftertraktade kan jag tänka mig. Vet dock inte om jag ska behålla eller ej.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
#963
Va bara tvungen att lyfta ventilkåpan.. FYFAEN säger jag, denna motorn är välbyggd!!!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/968273_pztlsz.jpg

//Carfreak

R1 driver!
5 128 Inlägg
23 juli 2010
#964
Ser ruggit bra ut du! smile


Gasglad
3 244 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
#965
_DamnIt skrev:
Ser ruggit bra ut du! smile

Kommer gå minst lika bra wink Rätt skojj att turbon knappt kommer synas när motorn är monterad, får se vad besiktningen säger wink

//Carfreak

R1 driver!
5 128 Inlägg
23 juli 2010
#966
MrCarfreak skrev:
_DamnIt skrev:
Ser ruggit bra ut du! smile

Kommer gå minst lika bra wink Rätt skojj att turbon knappt kommer synas när motorn är monterad, får se vad besiktningen säger wink

Hehe, det är fint! smile Men din är väl tillräckligt gammal för att reggas med turbokonvertering?


Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
23 juli 2010
#967
Det har inte med ålder att göra väl, det har väl med att bromsar och chassi m.m ska klara effekten? wink men det löser ju du big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

141 Inlägg
23 juli 2010
#968
Du får regga den med turbo. Volvo godkänner 180hk/215nm och då är det bara att göra en reg besiktning och byta till bättre bromsklossar och 164:ans främre bussningar på bakaxeln.. Eftersom bilen är äldre än 75 så får man bygga om motorn hur man vill bara att den inte överstiger effekten som jag skrev innan. Över detta så är det ombyggt fordon och då behöver man byta lite mer grejer.


Gasglad
3 244 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
#969
Se88e_K skrev:
Du får regga den med turbo. Volvo godkänner 180hk/215nm och då är det bara att göra en reg besiktning och byta till bättre bromsklossar och 164:ans främre bussningar på bakaxeln.. Eftersom bilen är äldre än 75 så får man bygga om motorn hur man vill bara att den inte överstiger effekten som jag skrev innan. Över detta så är det ombyggt fordon och då behöver man byta lite mer grejer.

Perfekt!! Bara sänka laddtrycket en aning då inför regbes.
Står det utbytt motor i papprerna eller exakt vad det är för motor ?

Kan man göra en regbes. även om man har 1år kvar på den vanliga bes. tiden ??

//Carfreak

141 Inlägg
23 juli 2010
#970
står nog bara utbytt motor. du kan nog göra det närsom


Gasglad
3 244 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
#971
Nya varvstoppet inkopplat å klart! Skall strax montera tändboxen också!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/968410_aj010n.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
#972
Sådär, då var även t-boxen monterad! Satan va racing de blir wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/968420_r4r8o6.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
#973
Har börjat dra lite bränsleslang.. Blir 10mm slang på både matning och retur!
Vad gäller för regler när man drar slang? Att klammorna måste sitta med max. 15cm mellanrum vet jag. Får slangen gå över tex. bromsrör el. liknande?

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
#974
Sådär, nu sitter även BTRen på plats! Slangen till höger är matningen!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/968438_yparid.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
#975
Nu är värmepaketet urrivet.. Måste få tag på en fungerande kupé fläkt.. Min har skurit totalt, lagret är slut till rotoraxeln så fläkt bladen låser sig mot hållaren.

Någon som behöver ett värmepaket, själva cellpaketet ??

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
24 juli 2010
#976
MrCarfreak skrev:
Har börjat dra lite bränsleslang.. Blir 10mm slang på både matning och retur!
Vad gäller för regler när man drar slang? Att klammorna måste sitta med max. 15cm mellanrum vet jag. Får slangen gå över tex. bromsrör el. liknande?

Dom får ju inte skava mot varndra bara...

& angånde växellådan tror jag inte tunneln är hög nog för spakstället tyvärr, men det är ju värt att prova montera lådan med spakställ men utan spak innan du kapar upp tunneln.

När växlespken ändå är borta så pressar/värmer/knackar du kulan som sitter på spaken uppåt på den så får du kortare växellägen, (spaken ska bli längre nedanför kulan) fast samtidigt "förstör" du tyvärr backspärren i spaken, vet nån som gjorde så på en folkracebil. smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

3 Inlägg
24 juli 2010
#977
har precis läst igenom hela tråden kan bara säga vilket jävla jobb du gör, riktigt fin motor har du nu me! prenumeration lagd:D

P o r s c h e
1 700 Inlägg
25 juli 2010
#978
Fyfan är avis på din motor wink

Angående besiktning så får man köra bilen en månad efter att man gjort modifieringen, sedan är det automatiskt körförbud om man inte registrerar om med modifieringen. Men i princip så kan du köra ända tills nästa besiktning eftersom det inte finns bevis på när du gjorde modifieringen wink


Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
#979
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
Har börjat dra lite bränsleslang.. Blir 10mm slang på både matning och retur!
Vad gäller för regler när man drar slang? Att klammorna måste sitta med max. 15cm mellanrum vet jag. Får slangen gå över tex. bromsrör el. liknande?

Dom får ju inte skava mot varndra bara...

& angånde växellådan tror jag inte tunneln är hög nog för spakstället tyvärr, men det är ju värt att prova montera lådan med spakställ men utan spak innan du kapar upp tunneln.

När växlespken ändå är borta så pressar/värmer/knackar du kulan som sitter på spaken uppåt på den så får du kortare växellägen, (spaken ska bli längre nedanför kulan) fast samtidigt "förstör" du tyvärr backspärren i spaken, vet nån som gjorde så på en folkracebil. smile

Okej.. vi får se hur de går. Är ju inget större jobb att kapa upp tunneln och modifiera smile

okej, nä skava ska de inte göra då både rören och slangen sitter stumt, gummi vibrerar ju inte heller så sett.


Hehe, kanske de :p Vore rätt skojj å prova!


JohanKarlsson: Tack så väldigt mycket! Ska bli kul å få ned bilen på backen snart å provaköra med nya motorn!!

Bensinskallen: Hehe, jadu, den är otroligt välbyggd så ska nog bli fart på bilen wink Målet är 500hk inom 2år ur b20:n smile

Okej.. blir till å regga bilen med nya motorn samt utan baksäte!
Senast redigerat av MrCarfreak (25 juli 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
#980
Då var man i verkstan igen. Skall sätta upp returledningen samt fixa å trixa lite med den nya hållaren för mätarna!

//Carfreak


Sök