2418
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Handsfacket är urrivet.. choke wire borttagen.. Håller på att trixa lite med instrumenten.. Även spånat lite på eldragningen, huvudmatningen till startmotorn kommer gå via en huvudströmbrytare i kupén, sedan en kabel bak till batteriet i skuffen.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Såhär kommer den nya mätarhållaren bli förhoppningsvis! Kommer även inkludera brytare för bränslepump, huvudbrytare till el samt ev. andra grejjer. Ev. monterar jag tändboxen samt varvtalsregulatorn på den också.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/968918_qcmghe.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Bränsleslangarna klara.. Nu gäller de å hitta en bra plats åt pumpen också. Vet inte om den ska sitta i bagaget eller under bilen ännu.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/968919_xz6f8v.jpg

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
25 juli 2010
Nåt form av skydd vid handbromsviren kanske? sen på med tunn gummislang på bromsledningarna om slangaran ligger mot dom där till vänster i bild,

Mätarhållaren är väl lika bra du väntar med till du ser hur kardantunneln blir?
sen tycker jag du ska flytta in den 4-5cm, i nivå med dom plana ytan på instrumentrbrädan.

ett annat tips om du vill få en snygg & praktisk täckplåt över kardantunneln är att såga ur golvet på en 240 & sen skruva fast det med självborrnade plåtskruv ovanpå din tunnel som du kapat upp.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Nåt form av skydd vid handbromsviren kanske? sen på med tunn gummislang på bromsledningarna om slangaran ligger mot dom där till vänster i bild,

sen tycker jag du ska flytta in den 4-5cm, i nivå med dom plana ytan på instrumentrbrädan.

ett annat tips om du vill få en snygg & praktisk täckplåt över kardantunneln är att såga ur golvet på en 240 & sen skruva fast det med självborrnade plåtskruv ovanpå din tunnel som du kapat upp.

Är en synvilla, slangen ligger ca. 2cm ovanför bromsrören där smile

aa, gjorde bara en liten mall för att få en bild på hur det kommer se ut.
Plåten kommer skruvas fast i överkant, sen är den veckad på sidorna så ca. 5cm kommer under instrumentbrädan.

De va smart smile Får se hur pass mycket tunneln måste modifieras, förhoppningsvis räcker det med ett nytt hål för spaken.

//Carfreak

6 527 Inlägg
25 juli 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

Plåten kommer skruvas fast i överkant, sen är den veckad på sidorna så ca. 5cm kommer under instrumentbrädan.

De va smart smile Får se hur pass mycket tunneln måste modifieras, förhoppningsvis räcker det med ett nytt hål för spaken.

Jag menade att du skulle flytta fram den på kardantunneln så den ligger under instrumentrbrädan, lika långt in som instrumenthus mm .

Sen ska du köpa en sån här wink http://www.motorsportshop.nu/html/shopsida.asp?ShopID=3

Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

Jag menade att du skulle flytta fram den på kardantunneln så den ligger under instrumentrbrädan, lika långt in som instrumenthus mm .

Sen ska du köpa en sån här wink http://www.motorsportshop.nu/html/shopsida.asp?ShopID=3

aha okej.. ska kolla på de!

Länken funkade inte men antar att du menar deras stålspak? wink

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Hål till slangarna in till skuffen är nu borrade. Behöver sånna gummigenomföringar bara som är omkring 16mm.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Såhär blir det i bagaget.. golvet är bara halvfärdigt..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/969078_7dse6b.jpg

//Carfreak

1 212 Inlägg
25 juli 2010
MrCarfreak skrev:
Hål till slangarna in till skuffen är nu borrade. Behöver sånna gummigenomföringar bara som är omkring 16mm.

jag har det liggandes i garaget. //sortiment lådan som låg i aygon//
mvh farsan

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Sådär, gummigenomföring fixad smile Nu är det bara att fixa en fastsättning till pumpen och dra lite kablar till batteri å relä, så är det nästan klart wink

//Carfreak

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 juli 2010
Härligt att det går framåt! smile

Gasglad
3 244 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Härligt att det går framåt! smile

Thnx.. jodå, sakta men säkert :p Går rätt sakta när man gör saker som man aldrig gjort förut.

//Carfreak

6 527 Inlägg
25 juli 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

Nä inte nå sånt billigt skit. jag menade Sekvent satsen wink
klicka vidare på
-> växellådatransmission
--> Sekventiella vxl-satser
--->Volvo
---->Sequell M45 Quife

P o r s c h e
1 700 Inlägg
25 juli 2010
Ska han ha en konverteringsspak för 9000 kan han lika gärna köpa en riktig sekventiell wink

Till TS: Du är en snabb rackare! Fan vänder ryggen om så har du byggt om halva bilen ^^ Se till att montera motorn nu så vi får höra vrål wink

1 212 Inlägg
25 juli 2010
Bensinskallen skrev:
Ska han ha en konverteringsspak för 9000 kan han lika gärna köpa en riktig sekventiell wink

Till TS: Du är en snabb rackare! Fan vänder ryggen om så har du byggt om halva bilen ^^ Se till att montera motorn nu så vi får höra vrål wink

//Till TS: Du är en snabb rackare! Fan vänder ryggen om så har du byggt om halva bilen ^^ Se till att montera motorn nu så vi får höra vrål wink//
håller med! ser alltid framemot nya inlägg och en go mekaniker är han också...

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Gasglad
3 244 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

Nä inte nå sånt billigt skit. jag menade Sekvent satsen wink
klicka vidare på
-> växellådatransmission
--> Sekventiella vxl-satser
--->Volvo
---->Sequell M45 Quife

Herre jävlar va dyrt.. då behöver jag en sellholm el. liknande låda sen innan också wink

//Carfreak

6 527 Inlägg
26 juli 2010
vet inte om du behöver det smile kan hända det funkar på en vanlig M45 men att du måste använda kopplingen då såklart. fast det tror jag dom som har riktig låda gör ibland åxå för & spara på prylarna wink

en spak bygger du ju själv på det viset jag beskrev & sen på med ett rör på spakstången för att få upp höjden på den.
Senast redigerat av farbrorbozze (26 juli 2010)

Gasglad
3 244 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
vet inte om du behöver det smile kan hända det funkar på en vanlig M45 men att du måste använda kopplingen då såklart. fast det tror jag dom som har riktig låda gör ibland åxå för & spara på prylarna wink

en spak bygger du ju själv på det viset jag beskrev & sen på med ett rör på spakstången för att få upp höjden på den.

Såhär står det i infon:

Sekventiell ombyggnadssats till Quifes alternativt Sellholms, Volvo M45 4-vxl låda med back och friläges spärr.

Vette tusan om de passar en standard m45.. Dock så blir det billigare att köpa nya lådor vid ras. Får 9st lådor för priset spaken kostar :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Då var golvet till tanken nästan klart smile Skall punktas lite till sedan målas! Någon som har tips på fastsättning av bränslepump?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/969746_e86n59.jpg
Senast redigerat av MrCarfreak (26 juli 2010)

//Carfreak

Sök