3362
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

P o r s c h e
1 700 Inlägg
28 juli 2010
Kan vara så att förra ägaren drog dit tryckplattan utan att ha centrerat lamellen tillräckligt, då kan de bli lite trögt, men de släpper ju så fort man trampar ner kopplingen :>

Blir bra häftigt med fuelcellen!

Gasglad
3 244 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Kan vara så att förra ägaren drog dit tryckplattan utan att ha centrerat lamellen tillräckligt, då kan de bli lite trögt, men de släpper ju så fort man trampar ner kopplingen :>

Blir bra häftigt med fuelcellen!

Snarare jag som fått den en aning ocentrerat isåfall wink

Blev nog bra endå!! Nu är soppasystemet färdi draget i skuffen. Ska koppla in el till b-pumpen bara.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Såhär ser det ut just nu! Nu skall jag spåna lite på eldragningen samt hur ventilationen från tanken skall dras.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/970722_kyu9be.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Kollade lite på kardantunneln precis. verkar inte bli så mycket modifieringar av den faktiskt!
Spakstället går fritt på bredden så plats finns där iafall!

B-pumpsrelät hamnar fram vid instrumentplåten som byggs när lådan är få plats! Kommer nog även att placera rev limitern och tändboxen där tillsammans med bredbandslambda, oljetryck, laddtryck!
Varvräknaren hamnar uppe på instrumentbrädan.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Sådär, då var gaspedalen på plats också!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/970752_x02akf.jpg
Senast redigerat av MrCarfreak (28 juli 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Någon som vet hur tankventilationen skall dras? Måste det vara återcirkulerande eller kan man dra en slang rätt ut under bilen? Om man måste ha återcirkulerande; Kan man dra den till retur ledningen med en backventil på ?

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Satte fast kablaget lite bättre å finare! Är det bara jag som märkt att biltemas hammarlack tar över 3 dagar för att härda?? På burken står det 5tim.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/970788_h55tpq.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Så kommer intercoolern sitta!! Nu saknas bara glasfiber flippfront wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/970823_v1gak0.jpg

//Carfreak

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 juli 2010
Fronten kommer bli störtskön när du flippar upp huven! smile

Gasglad
3 244 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Fronten kommer bli störtskön när du flippar upp huven! smile

Kommer bli org. plåt fram, sedan glasfiber skärmar och huv. Vet inte riktigt om de blir flipp eller vanlig huv med sprintar...

//Carfreak

1 212 Inlägg
28 juli 2010
MrCarfreak skrev:
Såhär ser det ut just nu! Nu skall jag spåna lite på eldragningen samt hur ventilationen från tanken skall dras.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … kyu9be.jpg

ang eldragningen, så håller jag på att kollar med batterilagret. de har matar kabel 35mm/2 för 69:-/m.
mats på huvudkontoret kan nog fixa så du får båda kopplingarna färdigpressade.
mvh farsan

ps snyggt jobbat.ds

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

P o r s c h e
1 700 Inlägg
29 juli 2010
ooo de blir fint med intercoolern wink

Personligen tycker jag du ska skippa flipfronten, men det är ju upp till dig cool

Vet inte vad det är för regler med luftningen på tanken... I folkrace kör man bara en slang rakt ut med backventil... På vanliga tankar sitter det väl en slang upp till tanklocket nånstans....

Gasglad
3 244 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
ooo de blir fint med intercoolern wink

Personligen tycker jag du ska skippa flipfronten, men det är ju upp till dig cool

Vet inte vad det är för regler med luftningen på tanken... I folkrace kör man bara en slang rakt ut med backventil... På vanliga tankar sitter det väl en slang upp till tanklocket nånstans....

Tackar!! Aa, jag kommer nog skippa det. Blir nog glasfiber skärmar samt huv istället. Huven sätter jag med sprintar samt i org. huvlås. Jag har för mig att ventilationen måste vara sluten/återcirkulerande. Får se hur jag löser det.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Nu är det bestämt till 90% att det blir glasfiber skärmar, huv samt frontplåt i just plåt! Org. huvlåsning kommer användas iom. SBP, även sprintar i fram/bak kant. Bör gå att först släppa sprintarna, sedan dra i huvspaken så den poppar upp iom. att huven blir så lätt, på så vis bör inte SBP klaga wink

Det största orosmomentet just nu är om motorn passar i bilen.. Vet inte om pv är bredare mellan rambenen eller ej. Förhoppningsvis tar inte turbon i någonstans. Skulle det ta i så får jag höjja motorn framtill.

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Är det någon som vet vad det är för gänga till bultarna som håller fast framvagnsvaggan?

Edit: Fick motorfästen idag, tack än en gång Farbrorbozze!!
Senast redigerat av MrCarfreak (29 juli 2010)

//Carfreak

P o r s c h e
1 700 Inlägg
Gasglad
3 244 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
UNC nånting, kommer inte ihåg måttet tyvärr...

okej, får ta med mig en bult och kolla i olika butiker. Idag sätter jag nog i motorn.. fortfarande orolig om de kommer ta i vid rambenet.. Men men, annars får jag kapa och svetsa lite wink

//Carfreak

P o r s c h e
1 700 Inlägg
29 juli 2010
MrCarfreak skrev:
Bensinskallen skrev:
UNC nånting, kommer inte ihåg måttet tyvärr...

okej, får ta med mig en bult och kolla i olika butiker. Idag sätter jag nog i motorn.. fortfarande orolig om de kommer ta i vid rambenet.. Men men, annars får jag kapa och svetsa lite wink

Äh de borde fan få plats, tycker inte de ska vara mindre än pv i alla fall wink

1 811 Inlägg
29 juli 2010
MrCarfreak skrev:
Är det någon som vet vad det är för gänga till bultarna som håller fast framvagnsvaggan?

Har för mig att det är 3/4 på amazonen, kan nog vara samma kan jag tänka mig.

Gasglad
3 244 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Carlén skrev:
MrCarfreak skrev:

Har för mig att det är 3/4 på amazonen, kan nog vara samma kan jag tänka mig.

Mycket möjligt faktiskt! Skall försöka komma iväg imorgon till någon järnhandlare.

//Carfreak

Sök