Carljor skrev:
Tjena alla!
Nu ska jag dela med mig av en historia, som har fått många hjärnceller att arbeta övertid.
Det var såhär förstår ni, att förra veckan skulle jag lämna in min BMW 520 Touring-00 på service. Den börjar närma sig 20 000 milsgränsen, och är lite gången till åren med ett par krigsskador. Med mig hade jag min kära bror, som satt i vår mors V70 D5 - 07, men sina snälla cirkus 3000 mil på mätarn. Alltså, som dag och natt.
Men för att återgå till historian, så började det, en mulen onsdagsmorgon, på väg ut till verkstaden. Jag tänkte att; "fan, skall man se hur hårt man får pisk" och ringde till brorsan som låg bakom mig. Jag förklara läget för han, och han var inte sen på att hänga med. Vi väntade tills det blev 3 filigt, 110 väg och så körde han upp brevid mig.
Första "pullen" Gjordes vid 90km/h. Båda börja på 3ans växel, 1 tut, 2 tut, 3 tut. And we were off. Och jag har aldrig sett en mun och ett par ögon så vidöppna, som på min bror. Jag stack ifrån han! Inte med världens fart, men jag körde ifrån han upp till ca 145-150km/h och därefter kom han ikapp mig igen. Bror min ringde mig, med gråten i halsen och krävde revansch!
Utan att någon av oss riktigt fattade vad som hände, körde vi en gång till. Från 100km/h, han på fjärde växel, och jag på tredje. Denna gången drog vi jämt, till samma hastighet, ca 145km/h.
Så, ni som är förståsigpåare; FÖRKLARA FÖR MIG!
Hur kan en 2 liters motor med mopedcylindrar hänga på en en diesel 5a?
150hk/190nm Mot 185hk/400nm,
Är det bara jag som inte får ihop det?
Mvh Carl