3984
Sök

Trim till Audi A4 Avant Quatto -> Ferrita vs. Bsr

1 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Vilket trim är "bäst"?

Någon som vet skillnaden, eller vet provresultaten när det är monterat?
Om man byter avgassystem (catback) blir effekten större då?

Ferrita: 30hk och 60Nm, 6495kr

Bsr: 40hk och 128Nm, 7900kr

5 Inlägg
30 april 2010
Hade vart intressant med faktiska bänk resultat !

Jag tänkte trimma min A4 DTM edition. Funderade på Dahlbäcks kit. Chip plus avgaskittet.

Någon som har erfarenhet gällande vilket trim som är mest prisvärt, samt har hög kvalité för dessa motorer?

//KJ

497 Inlägg
1 maj 2010
jag säger bsr alla dagar i veckan om du ska gämnföra dessa två firmor.
och ja det blir alltis skillnad på effekten på en turbobil om du bytter till högflöddes system dvs antingen efter cat eller både cat och avgas. du får både lägre spolupp effekt och du kan även ha högre tryckifrån turbo då du sänker mottrycket i avgassystemet och värmen i systemet fast ska du ha högre effekt sifror på det får du mappa bilen nogrant.
jag skulle säga de bästa trimfirmorna i sverige för vag bilar är antingen dahlbäckracing eller stertman motorsport.
bsr har bra chip med men då är det viktigt du har komponenterna bsr har mappat med för ett bra resultat.
en bra tumregel är att allt över stg 2 chip ska mappas ordenkligt för ett bra resultat.
ett chip är trots allt en mapp med ett vist utvalda komponenter till en utvald bil.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 maj 2010
Audi-powah skrev:
jag säger bsr alla dagar i veckan om du ska gämnföra dessa två firmor.
och ja det blir alltis skillnad på effekten på en turbobil om du bytter till högflöddes system dvs antingen efter cat eller både cat och avgas. du får både lägre spolupp effekt och du kan även ha högre tryckifrån turbo då du sänker mottrycket i avgassystemet och värmen i systemet fast ska du ha högre effekt sifror på det får du mappa bilen nogrant.
jag skulle säga de bästa trimfirmorna i sverige för vag bilar är antingen dahlbäckracing eller stertman motorsport.
bsr har bra chip med men då är det viktigt du har komponenterna bsr har mappat med för ett bra resultat.
en bra tumregel är att allt över stg 2 chip ska mappas ordenkligt för ett bra resultat.
ett chip är trots allt en mapp med ett vist utvalda komponenter till en utvald bil.

Du kan ta detta med lite salt! Till att börja med så vill jag rekommendera ACE Competition, Anders är mycket bra att ha o göra med! Inget velande och diffusa svar, dom vet vad dom håller på med smile
Att man ska behöva lägga 10K och uppåt på individuell mappning för "steg 3" är ju rent bull! Är övertygad om att man kan plocka närmare 300hk på standardiserade program!
Att man måste ha angiven hårdvara som Audi-powah konstaterat är ju en ren självklarhet, sen att de inte säljer chip utan bara programvara är ju en annan historia... Finns en klistrad tråd om detta smile

Sök