3950
Sök

Händiga fruntimmer får inga karlar...

4 005 Inlägg
9 april 2010
alliallo skrev:
jag inser absolut mina brister och är öppen med dom. MEN då får jag bara höra. "Du som är så händig" Eller: "Du som har råd varför anlitar du inte någon"

Vad svarar man på spydiga kommentarer? likadant med glimten i ögat.  Ta inte åt dig så mkt.

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Grabber skrev:
alliallo skrev:
Jag ser liksom ingen ljusning efter tre nobbar.

Bara 3? Säg till när du kommer upp till 30....

alliallo skrev:
Men en karl som sällan är hemma är ju perfekt, Inga bråk, ingen tid för romsntiskt fjant. Sedan uppskattar man varandra mera när man ses.

Exakt!

Den här tråden har blivit väldigt intressant!

Jag skulle kunna bäretta om en tjej kompis/ex/vän jag hade men det skulle ta tid, alla killar sprang ifrån henne längre bort än vad dom kunde se eftersom hon var inte "som alla andra".
Andra tjejer var också lite "ku-ku" i hennes närhet...
Hård hänt, rak på sak mm alltså allt man inte förväntar sig ifrån en tjej! O hon har fått ordning på sitt liv till sist men det tog ett tag o krävdes en del ändringar.

Till sist har hon hittat sitt stora kärlek! Men man måste ju börja nånstans...

Nu sa jag inte innom vilken tidsperiod. Men ska man verkligen behöva avverka 30 st?

Roos
9 april 2010
alliallo skrev:
Nu sa jag inte innom vilken tidsperiod. Men ska man verkligen behöva avverka 30 st?

Herregud någonsin hört talas om att ha sex utan känslor? Fan du dör inte för att du inte hittar en kille exakt nu. Låt det ta sin tid och uppskatta singellivet istället.

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
alliallo skrev:
jag inser absolut mina brister och är öppen med dom. MEN då får jag bara höra. "Du som är så händig" Eller: "Du som har råd varför anlitar du inte någon"

Vad svarar man på spydiga kommentarer? likadant med glimten i ögat.  Ta inte åt dig så mkt.

Men JAG blir ledsen av att höra det gång på gång. Jag vill inte byta jobb. Ska jag be om lönesänknig? Är jag en dålig månniska bara för att jag kan vissa saker bättre än killarna? Det känns faktiskt som ett hån ibland. Jag har tex. mycket svårt för att läsa till mig information. En enkel bruksanvisning kan bli ett helvete för mig att reda ut och förstå. Ja, då känns det som ett hån.

4 005 Inlägg
9 april 2010
Roos skrev:
linuslinje skrev:
Det är ju inte bara för sig själv man ändrar på sig. Varför går man i skola? För att utbilda sig själv med kunskaper och förhoppningsvis bli en bättre mer intelligent människa.

Sålänge man inte inser att man har brister och försöker rätta dem så gott man kan så kan man väl klassa sig själv som förlorad.

Varför då? Antingen tycker man om sig själv TROTS sina brister eller så har man helt enkelt dåligt självförtroende. Jag älskar tex mina vänner, men visstfan har de brister, men inget jag skulle be de ändra på för då är det inte längre samma person. Antingen gillar man någon eller så gör man det inte, hur svårt ska det behöva vara.

Isf är jag jävligt förlorad för jag skulle då aldrig ändra på mig. (Och skolan gick jag i för att jag var tvungen)

Varför man ska arbeta på sina brister? hmm.. för att en brist är en negativ egenskap?? Eller vad menar du?
Jag tycker inte det är så svartvitt som du utmålar det, omöjligt att svara på ditt argument.

Det beror väl på vad de såkallade vännerna har för brister såklart??

ehm....

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Roos skrev:
alliallo skrev:

Herregud någonsin hört talas om att ha sex utan känslor? Fan du dör inte för att du inte hittar en kille exakt nu. Låt det ta sin tid och uppskatta singellivet istället.

Jag uppskattar singellivet med. Men det var ju inte det tråden egentligen handlade om från början, Känns som vi är på ett sidospår här

1 523 Inlägg
9 april 2010
Roos skrev:
alliallo skrev:

Håller med dig Roos!
Det tar tid!!
Och singellivet är skönt, dock vääldigt tråkigt!
men man överlever, men mest saknar man nog närheten att ha någon runt sig..

12 086 Inlägg
9 april 2010
Jag skulle känna mig hotad, jag vill va händig medans tjejen siter bredvid och berättar hur duktig jag är big_smile

Fd Bannad
657 Inlägg
9 april 2010
alliallo skrev:
Hedning skrev:
alliallo skrev:
Nytt nick..
Vad är det som gör att en kille drar bara för att tjejen är händig?
Vad är det som får er killar att springa bara för att en tjej kan starta motorsågen, hugga ved, laga bilen, klippa gräset mm?
Är det så jävla fel att tjejen kan snickra men inte laga mat?
Är det så skrämmande att tjejen tjänar mer pengar än vad killen gör?

Jag blir bara så jävla less. Ska vara singel tills jag dör! sad

Om det händer att du då och då plockar upp "wannabe" händiga killar kan det ju vara bra att någon gång då och då boosta deras ego genom att inte kunna starta motorsågen till exempel, för att sedan "lära" sig från dem och klara sig själv, om du förstår vad jag menar.

Jag förstår vart du vill komma. Men när killen kikar in genom fönstret och säger att han ska lämna in sågen på service för att den inte startar vad gör jag då?  Står som ett fån, nickar och ler? Det är väldigt svårt för mig att dölja vad jag kan i vardagen. Jag kan inte låta pannan gå i kok bara för att han inte kan hantera den och ska spela matcho.

Klart inte, men det kan vara värt att tona ner händigheten och hur "macho" du egentligen är ett tag, likaväl som vissa snubbar kanske inte visar sin Star Wars samling eller deras gömda intresse för fransk våldtäktsporr på en gång.

Märkesbög

Roos
9 april 2010
linuslinje skrev:
Varför man ska arbeta på sina brister? hmm.. för att en brist är en negativ egenskap?? Eller vad menar du?
Jag tycker inte det är så svartvitt som du utmålar det, omöjligt att svara på ditt argument.

ehm....

Du som verkar så jävla kärleksfull, aldrig hört talas om uttrycket "älska någon och även dens brister". Om någon annan tex ser det som en brist att jag är jävligt rak på sak, synd, jag gör det inte.

Det jag försöker få, nu dig, att förstå, är att varför ska man ändra på sig för någon annan? Det finns gott om människor där ute och tro mig, någon kommer uppskatta en för precis den man är.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
9 april 2010
För att försöka svara på din fråga måste jag vara brutalt ärlig. Dom flesta kvinnor/flickor som är intresserad av att mecka och liknande saker brukar inte vara den stora turn-on för oss män/killar. Tror det ligger djupt i våran natur att vilja ha en kvinna som är motsattsen till oss själva bara för att kunna få ett så dynamiskt förhållande som möjligt.
Sen hjälper det inte att dom flesta kvinnor vi pratar om inte är dom fagraste som skapats (Roos borträknad) plus att snus under läppen, frånskild och några kids är inget som imponerar på ens civilatånds cv. Nu behöver du inte ta åt sig då jag verkligen genareliserar stereotyper.
Självklart skulle jag personligen älska en tjej som skulle tycka det var kul å mecka och greja i garaget tillsammans med mig, men kvinnan ifråga får ju aldrig tumma på sin övriga kvinnlighet då skulle det kännas som man är tillsammans med en kille med bröst och ett geggveck.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

4 005 Inlägg
9 april 2010
Roos skrev:
linuslinje skrev:

ehm....

Du som verkar så jävla kärleksfull, aldrig hört talas om uttrycket "älska någon och även dens brister". Om någon annan tex ser det som en brist att jag är jävligt rak på sak, synd, jag gör det inte.

Det jag försöker få, nu dig, att förstå, är att varför ska man ändra på sig för någon annan? Det finns gott om människor där ute och tro mig, någon kommer uppskatta en för precis den man är.

Kärleksfull. hahahaha smile Det var länge sen någon kallade mig. Tack(?)

Jag tror att jag förstår vad du menar. Du feltolkar min åsikt som var att man ska arbeta på sina brister till att man ska ändra sig som person. Det menar jag inte.

Jag menar tex, att om man är i en situation som tex byta bromsar på bilen. Där den ena personen gör
bromsbytet och den andra personen bara säger spydiga kommentater och försöker kränka denna omedvetet, så kan man väl kanske kalla detta som en brist och kanske ska försöka uppmärksamma detta och tona ner detta lite för att visa lite känsla och uppskattning för medmänniskor?

Eller ska man strunta i den bristen? Ja det finns väl ett ord för det. Trailerhillbillys?

Allt är inte så svart och vitt. Vissa saker är bra vissa saker är mindre bra. Även svagheter kan vara styrka.

1 523 Inlägg
9 april 2010
baca skrev:
För att försöka svara på din fråga måste jag vara brutalt ärlig. Dom flesta kvinnor/flickor som är intresserad av att mecka och liknande saker brukar inte vara den stora turn-on för oss män/killar. Tror det ligger djupt i våran natur att vilja ha en kvinna som är motsattsen till oss själva bara för att kunna få ett så dynamiskt förhållande som möjligt.
Sen hjälper det inte att dom flesta kvinnor vi pratar om inte är dom fagraste som skapats (Roos borträknad) plus att snus under läppen, frånskild och några kids är inget som imponerar på ens civilatånds cv. Nu behöver du inte ta åt sig då jag verkligen genareliserar stereotyper.
Självklart skulle jag personligen älska en tjej som skulle tycka det var kul å mecka och greja i garaget tillsammans med mig, men kvinnan ifråga får ju aldrig tumma på sin övriga kvinnlighet då skulle det kännas som man är tillsammans med en kille med bröst och ett geggveck.

Jag vet en tjej som är kvinnlig men ändå mekar... roll
inga namn nämnda!!

men vacker och underbar på alla sätt o vis och kan meka o svetsa bl.a! big_smile

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
baca skrev:

HAHAHAHAHHA jag ser väl inte ut som en skata direkt. Hyffsat tränad är jag med. Men jag fattar vart du vill komma.

Någon nämnde starwars samling med. Ni har verkligen fått mig att le i kväll. Bugar och niger.  wink

Håller med Roos med. Jag vill inte ändra mig, Jag är jag och ingen annan.

4 005 Inlägg
9 april 2010
alliallo skrev:

Varför tror du att killarna flyr från dig då?

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
9 april 2010
alliallo skrev:
"Du som har råd varför anlitar du inte någon"

Då skulle jag svara: - för att jag kan göra det bättre själv!

alliallo skrev:

Nej, du behöver inte avverka 30 st men 3 misslyckande dejt är inte början på undergången.
Nära 30 (under X antal år) misslyckanden var det i mitt fall, då jag insåg att det var dags att bli den ensamma chaffisen på vägen o aldrig behöva komma hem.....

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Roos skrev:
linuslinje skrev:

ehm....

Kärleksfull. hahahaha smile Det var länge sen någon kallade mig. Tack(?)

Jag tror att jag förstår vad du menar. Du feltolkar min åsikt som var att man ska arbeta på sina brister till att man ska ändra sig som person. Det menar jag inte.

Jag menar tex, att om man är i en situation som tex byta bromsar på bilen. Där den ena personen gör
bromsbytet och den andra personen bara säger spydiga kommentater och försöker kränka denna omedvetet, så kan man väl kanske kalla detta som en brist och kanske ska försöka uppmärksamma detta och tona ner detta lite för att visa lite känsla och uppskattning för medmänniskor?

Eller ska man strunta i den bristen? Ja det finns väl ett ord för det. Trailerhillbillys?

Allt är inte så svart och vitt. Vissa saker är bra vissa saker är mindre bra. Även svagheter kan vara styrka.

Jag förstår hur du menar!
Jag är absolut inte den som hånar månniskor. Jag har arbetat med olika typer av funktionshindrade innan jag bytte jobb. Jaag är en person som är rak, ärlig men ändå ganska ödmjuk. Jag kan nog göra en hel del klantiga uttalanden i stället för att tiga och bara gå.

4 005 Inlägg
9 april 2010
Äh, så länge du är positiv som du verkar vara, ser frammåt och inte tänker så mycket på problemet så brukar det lösa sig för dem flesta. smile

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
alliallo skrev:

Varför tror du att killarna flyr från dig då?

Dom svaren jag har fått är att "du är för självständig"  "Du är nog lite för tuff för mig" "Jag vill ha mera romantik"

Därför ställde jag frågan här.

Avstängd
61 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Grabber skrev:
alliallo skrev:
"Du som har råd varför anlitar du inte någon"

Då skulle jag svara: - för att jag kan göra det bättre själv!

alliallo skrev:

Nej, du behöver inte avverka 30 st men 3 misslyckande dejt är inte början på undergången.
Nära 30 (under X antal år) misslyckanden var det i mitt fall, då jag insåg att det var dags att bli den ensamma chaffisen på vägen o aldrig behöva komma hem.....

Det är väl klart du med hittar någon att komma hem till. smile

Sök