2104
Sök

Angående: YstadTräffen Fredagar kl.20 Världens Ände

2 011 Inlägg
5 juli 2010
Är det lätt att hitta till detta. Är nämligen från Landskrona och har noll koll på Ystad, men skulle vart kul att komma ner och se lite annat?

Inte farten som dödar. Det är stoppen

751 Inlägg
5 juli 2010
Clintan66 skrev:
Är det lätt att hitta till detta. Är nämligen från Landskrona och har noll koll på Ystad, men skulle vart kul att komma ner och se lite annat?

Inte direkt svårt att hitta. Kolla eniro eller för att förklara enkelt. Kör e65an ner mot ystad. Du kommer då till den första rondellen i ystad med statoil mack på höger sida. Där kör du rakt fram. Kör sedan ner för en backe typ och kommer till en liten rondell som du bara kör igenom. Kommer till ytterligare en rondell som du också kör igenom. Efter detta kommer vägen svänga av åt vänster (mitt inne i stan, så du missar inte det). Kommer fram till ett ljus som du fortsätter igenom. Nästa ljus är de också bara rakt fram. Du kommer då ha stationen på höger sida om dig. Därifrån fortsätter du tills du kommer till nästa trafikljus. Du har då en Preem mack på höger sida. Här svänger du vänster o kör den gatan ner. Sist men inte minst kommer det en rondell där som du kör rakt igenom så är du nere på träffen. Blev en lång beskrivning, men man kör bara rakt genom ystad o sen ner höger vid preem macken, så de ska du nog hitta. Behöver du hjälp att hitta är de bara att PMa så kan du få mitt nummer om du skulle köra fel.

MVH
Owla:)

86 Inlägg
5 juli 2010
Nu när man har bytt ut V70 mot en Vectra OPC kanske man skulle ta en tur och kolla läget.. smile

92 Inlägg
5 juli 2010
Sväng höger ner mot preem, för svänger du vänster sitter du i en teglad mur smile Annars stämmer beskrivningen perfekt! smile

Pro Painter
449 Inlägg
5 juli 2010
Vilka kommer fredag 9 Juli ?

1. Andreas79 - Honda Civic Vtec
2. Hellbergs - 240
3. BrajjAxx - 940
4. Haakanzon - Volvo S40 T4
5. Fidde_a4 - BMW 325 E30 Touring (Om jag hinner få delar)

/Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB

3 968 Inlägg
6 juli 2010
Clintan66 skrev:

http://maps.google.se/maps/ms?hl=sv& … f&z=14

27 Inlägg
6 juli 2010
Jill skrev:
jockis skrev:
Kan ni inte anordna så träffen är en gång i månaden istället? Kommer komma mkt mer folk samtidigt då istället för 15 samma bilar kommer hela tiden

Inte så säkert...
Tycker att det funkar bra som det är nu.
Men är det väldigt många som har en åsikt så får vi självklart se över och ändra smile

Ja det är klart! smile men när man frågar runt bland folk så orkar dom inte ens köra dit för det är samma bilar varje gång och max 20 bilar.

Min åsikt i alla fall, vet många andra känner likadant men det hjälper väl ingenting! ;D

155 Inlägg
6 juli 2010
jockis skrev:
Jill skrev:
jockis skrev:
Kan ni inte anordna så träffen är en gång i månaden istället? Kommer komma mkt mer folk samtidigt då istället för 15 samma bilar kommer hela tiden

Inte så säkert...
Men är det väldigt många som har en åsikt så får vi självklart se över och ändra smile

Ja det är klart! smile men när man frågar runt bland folk så orkar dom inte ens köra dit för det är samma bilar varje gång och max 20 bilar.

Min åsikt i alla fall, vet många andra känner likadant men det hjälper väl ingenting! ;D

Kan hålla med i detta.

Förslag: Kan ni inte köra EN stor träff en gång i månaden, tror det skulle komma fler då:)
(sen finns det ju inga hinder att ha träff varje fredag för det...men då kan folk runtomkring
sikta in sig på denna träff en gång per månad, då kan det bli riktigt bra och det kommer
nog fler bilar, tror jag)

Smaka fäste !!!

1 464 Inlägg
6 juli 2010
BlackEagle skrev:
jockis skrev:
Jill skrev:

Inte så säkert...

Kan hålla med i detta.

Förslag: Kan ni inte köra EN stor träff en gång i månaden, tror det skulle komma fler då:)
(sen finns det ju inga hinder att ha träff varje fredag för det...men då kan folk runtomkring
sikta in sig på denna träff en gång per månad, då kan det bli riktigt bra och det kommer
nog fler bilar, tror jag)

Och om man missar en träff (eller två) pga. arbete så går det tre månader mellan gångerna menar du? lol

Ett tips kanske vore i sin ordning?

Om nu så många har problem med att det alltid är samma folk och alltid bara "max 20 bilar" som dyker upp så kan dessa "många" förslagsvis gadda ihop sig och enbart dyka upp en gång i månaden?

Dels är det ju som bekant inget tvång på att dyka upp varje fredag, så alla dessa stackars besökare som vantrivs ska ej känna sig tvingade att köra dit. Dels blir det ju då också oerhört väldigt jättemånga en gång i måndaden som kommer! Det är väl ett bra förslag? lol

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Pro Painter
449 Inlägg
6 juli 2010
På begäran har nu en separat tråd skapats för att försöka samla ihop många bilar sista fredagen i juli!

Snack om den träffen eller anmälan att man kommer görs i separat tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183744

Låt Jill's tråd gälla endast dom stående träffarna!

Mvh
Fidde

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
jockis skrev:
Jill skrev:
jockis skrev:

Inte så säkert...

Det brukar vara dryga 50-100 bilar på varje träff. Är det fint väder så kommer fler...
Så jag rekommenderar dig att komma ner o kika innan du skriver här wink
Senast redigerat av Jill (6 juli 2010)

3 968 Inlägg
6 juli 2010
209 bilder från träffen i fredags finns nu här, kommentera i följande länk:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183753

(c) www.FotografAndreas.se

3 968 Inlägg
6 juli 2010
Tycker inte det varit glest på träffarna - tvärtom - en hel del folk och alltid
både nya bilar och människor vilket är trevligt.... inte samma bilar heller varje gång,
det är min åsikt iallafall. smile

Sen som sagt är det valfritt att komma till träffen om man så önskar, som sagt inget tvång smile
Senast redigerat av Andreas79 (6 juli 2010)

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Andreas79 skrev:
Tycker inte det varit glest på träffarna - tvärtom - en hel del folk och alltid
både nya bilar och människor vilket är trevligt.... inte samma bilar heller varje gång,
det är min åsikt iallafall. smile

Sen som sagt är det valfritt att komma till träffen om man så önskar, som sagt inget tvång smile

Instämmer .. det är imponerande faktiskt att en så liten stad, kan dra så mycket folk.
Även när det är regn o rusk så kommer en hel del folk...

Får se om vi får ihop 240in tills fredag, annars får det bli 850in. Hoppas på massa fina bilar. Funderar på om jag ska våga mig på och prova filmfunktionen i kameran big_smile

Har mappat 240in för fett så den har förmodligen pressat sönder packningar som vi måste byta .. förhoppningsvis är det så enkelt!

1. Andreas79 - Honda Civic Vtec
2. Hellbergs - Volvo
3. BrajjAxx - 940
Senast redigerat av Jill (7 juli 2010)

2 011 Inlägg
7 juli 2010
Owla skrev:
Clintan66 skrev:

Inte direkt svårt att hitta. Kolla eniro eller för att förklara enkelt. Kör e65an ner mot ystad. Du kommer då till den första rondellen i ystad med statoil mack på höger sida. Där kör du rakt fram. Kör sedan ner för en backe typ och kommer till en liten rondell som du bara kör igenom. Kommer till ytterligare en rondell som du också kör igenom. Efter detta kommer vägen svänga av åt vänster (mitt inne i stan, så du missar inte det). Kommer fram till ett ljus som du fortsätter igenom. Nästa ljus är de också bara rakt fram. Du kommer då ha stationen på höger sida om dig. Därifrån fortsätter du tills du kommer till nästa trafikljus. Du har då en Preem mack på höger sida. Här svänger du vänster o kör den gatan ner. Sist men inte minst kommer det en rondell där som du kör rakt igenom så är du nere på träffen. Blev en lång beskrivning, men man kör bara rakt genom ystad o sen ner höger vid preem macken, så de ska du nog hitta. Behöver du hjälp att hitta är de bara att PMa så kan du få mitt nummer om du skulle köra fel.

MVH
Owla:)

Tackar för detta. Blev tyvärr jobb denna fredagen, men kör ner den 16:e

Inte farten som dödar. Det är stoppen

3 968 Inlägg
7 juli 2010

1. Andreas79 - Honda Civic Vtec (eventuellt, dock inte säkert)
2. Hellbergs - Volvo
3. BrajjAxx - 940

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lite osäkert om jag kan nu på fredag. Men annars kommer det fler fredagar.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senast redigerat av Andreas79 (7 juli 2010)

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
8 juli 2010
2. Hellbergs - Volvo
3. BrajjAxx - 940
6. Stickan - Golf 2 (Om jag inte somnar i soffan som vanligt tongue)

Äppelodlare
305 Inlägg
8 juli 2010
Stickan skrev:
2. Hellbergs - Volvo
3. BrajjAxx - 940
6. Stickan - Golf 2 (Om jag inte somnar i soffan som vanligt tongue)

Va de den som lät sjukt på elmia? tongue isf får du verkligen inte somna haha big_smile

Pro Painter
449 Inlägg
8 juli 2010
Sådär ja!
Nu e bilen tvättad och ny lambda monterad så man e klar att ta den till jobbet i Malmö imorn...
Ses imorn kväll!

Mvh
Fidde

3 968 Inlägg
9 juli 2010
1. Andreas79 - Honda Civic Vtec [Fotograferar]
2. Hellbergs - Volvo
3. BrajjAxx - 940
6. Stickan - Golf 2 (Om jag inte somnar i soffan som vanligt )
7. Fidde_A4

Ses ikväll ! och som vanligt kommer det alltid betydligt fler än på listan big_smile  smile

23 grader och sol visar vädret ikväll (klart.se) - kan det bli bättre ?
Senast redigerat av Andreas79 (9 juli 2010)

Sök