längesen det var en update här nu så får väl slänga in lite av vad som hänt.
följande har skett:
stötdämparna och däcken monterade (låg bara en och en halv månad i garaget först
)
hjulinställning gjord
extra jordkablar i motorrummet
avgasläckan fixad inför besiktning.
kan tillägga att killen på däckverkstan kommenterade min camber bak med "du har fanimig värre camber än STCC-bilarna"
tråkigt nog så verkar de inte finnas något att göra åt det förutom att chimsa bakvagnen. och de tycker ja fan inte de är värt, då får det heller tugga däck.
lite bilder ska ni få iaf
extra motorjord. ca 50mm^2 totalt mellan motor och batteri nu.
extra karossjordning.
blev lite trångt på batteriet men det gick
det gamla ersättningsröret för bakre ljuddämparen. läckte som ett såll och var bara blankt i någon vecka
(notera dom nya dämparna
)
blev att trycka dit lite flexslang istället och kleta på en jädra massa avgaspasta i skarven. så nu hoppas jag det ska vara tätt. måste säga att det var trevligt som tusan att jobba med flexslangen. fattar inte varför man ska hålla på med böjar och skit när det finns en så bra produkt
slutresultatet. fick bli original ändrör eftersom jag hade det liggandes. hade ju inte suttit fel med ett RIKTIGT stort. typ 5-6"
men det får bli senare kanske. tror hela avgassystemet sjunger på sista versen. såg ut som att lite svetsfogar började ge sig så får väl bli att man byter allt snart är ja rädd
det var allt för denna gånger!
nästa sak på listan är en ordentlig polering så den är blank och fin till träffen om någon vecka. testa lite med polermaskinen på en av dörrarna och dra åt F*N så blankt det blev. blev riktigt chockad. så ser fram emot att få hela bilen uppolerad
over and out!
MVH Fredrik