3482
Sök

Importera från tyskland, fortfarande lönt?

4 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
#1
Hej

Som rubrik, är det fortfarande lönt att importera in en bil från tyskland?

Vad ska man tänka på? Tillkommer det mkt kostnadnader när man reggar in en bil i Sverige?
Vad är det mer man skall göra när man tar in en bil till Sverige? Och vad blir totalkostnaden när man
tar in en bil?

För att jag har jämnfört vad vissa bilar kostar i Sverige jämnfört med Tyskland.
(mobile.de jämnfört med blocket.se) Och vissa kostar ca hälften av vad dom kostar i Sverige! och det känns som det är för bra för att vara sant. Så min fråga är om det är såpass bra priser?


MVH

Alexander

22 Inlägg
19 februari 2011
#2
hej jag har själv hämtat en bil från tyskland för ett par år sen och är supernöjd med den. skulle råda dig att köpa från märkesverkstad. de som kostar är exportskylta ca 150 euro och de innebär att bilen är försäkrad i 2 v, besikta in den i sverige ca1700-1800 kr sen tillkommer dom svenska skyltarna som du måste beställa var runt 1-3000 minns inte exakt. jag funderar starkt på att starta firma som importerar bilar.

rajss skrev:
Hej

Som rubrik, är det fortfarande lönt att importera in en bil från tyskland?

Vad ska man tänka på? Tillkommer det mkt kostnadnader när man reggar in en bil i Sverige?
Vad är det mer man skall göra när man tar in en bil till Sverige? Och vad blir totalkostnaden när man
tar in en bil?

För att jag har jämnfört vad vissa bilar kostar i Sverige jämnfört med Tyskland.
(mobile.de jämnfört med blocket.se) Och vissa kostar ca hälften av vad dom kostar i Sverige! och det känns som det är för bra för att vara sant. Så min fråga är om det är såpass bra priser?


MVH

Alexander


Sök