2943
Sök

KÖP RÅD Mazda 6 kombi 2,3 sport eller nyare V70

118 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
som topic

Mazda 6 kombi 2,3 sport eller nyare V70
vovlo känns lite svensson och mazdan är ju ett underbart märke i sig. priserna ligger runt 100-120.

tips från nån som har en mazda 6 kombi för/nack delar.?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 april 2010
Mazda 6 är en körglad bil men också väldigt bullrig och med halvdan (upplevd) kvalité, skall du köra mycket eller längre sträckor hade jag valt V70 men kortare sträckor och mer i stan så hade jag valt Mazda.

Med tanke på att du redan har en riktigt rolig bil i garaget känns just körglädjen i Mazdan inte allt för högt prioriterad. Men det är aldrig fel att ha roligt när man kör sin bruksbil smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

333 Inlägg
18 april 2010
Mazdan går bränslesnålare och är allmänt lite sportigare. Fjädringen är klart hårdare än i en V70.
Fördelen för Volvon är som tidigare nämnts komforten och framförallt ljudnivån i kupén. Nya Mazda6an är bättre på detta, men fortfarande inte som V70.

Mazda är ju också kända för att bygga bilar som håller bra.
6an hade dock i början lite problem med rost i skärmkanterna så om du väljer mazda får du kolla det extra noggrant. På farsans gamla 6a byttes skärkanterna på garantin utan att han ens behövde säga nått.

Provkör båda smile
Mazdan är det sportigare valet medan Volvo är komfortvalet.
Enligt mig är Mazdan snyggare och på pappret ett bättre val ekonomiskt. Men komforten i Volvon och att slippa höja rösten i motorvägsfart pga ljudnivån gör att valet är svårt. Men sen är det ditt val också så jag slipper ju välja :p

Sök