3534
Sök

Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

1 944 Inlägg
2 juni 2010
paradyne skrev:
b0nd3n skrev:
Anser att denna tråd endast tar upp onödigt utrymme på garaget.org server/ar.

LÅS DEN !!

verkar som nån tog åt sig på allas " syn" på volvo raggare wink?

nej, jag lovar, jag tog inte åt mig då jag faktiskt ogillar volvobilar, iaf dem gamla, nya volvo bilar e fina smile

men nog har man säkert varit inom kategorin "volvo-raggare" körde A-traktor när jag va yngre, hade keps, snusa och lyssnade på allt som skrålade högt tongue

men jag lovar att den tiden har passerat för flera år sedan wink

mvh
Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

118 Inlägg
2 juni 2010
Rs4Danderyd skrev:
Att deras brudar handlar kläder på H&M.

Haha, satt och läste tråden och såg sen denna kommentar! lol

Sorry om man är lite seg, men fattar inte grejen? roll

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.

27 Inlägg
2 juni 2010
Kör en 940 GLid med extreme vita blinkers O.o tongue Ser ut som vilken volvo somhelst något sleten, om man bortser från att jag kopplat ALLT på steg. Men låter fortfarande bajs. Men så är det mesta budget med wink Men jagar efter en fin bayrare för stunden big_smile Men bilen var inte så jättekanon när jag köpte den så kände inte för att kosta på den mer än nödvändigt. Men tysken ska vårdas ömt smile
Senast redigerat av Beemer_boi (2 juni 2010)

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
8 juni 2010
"Volvoraggare" finns det ju i alla former.. Oavsett vilket märke dom kör.  Iofs är det som dom flesta säger, ser jag en gammal röten volvo med massa Eddie dunk o brötande avgasysstem så tänker jag för det mesta direkt "Volvoraggare", men för det är det inte något dåligt..

Att ha en inställning att just ett enda bilmärke / en enda bil är just den bästa bilen i hela världen är oavsett vilken bil det är väldigt omoget..  Inte för att jag är så gammal själv (20) men jag erkänner att jag var sånn i början, Åkte runt i min 240 som var kapad så det skrapade t.o.m. på motovägen ibland, wunderbaums, brötade mycket, osv osv.. På den tiden var det inte mycket annat än Volvo som egentligen gällde. Men jag tycker det är en mognadsprocess.

Tycker många bilar är roliga, oavsett om det är en Volvo eller en Ferrari.. Men aa, ni fattar.  Sen är det klart att t.ex. en 740 är en bra bil med billiga delar o allt dedär, men då är väl en Saab 900 lika bra egentligen smile

Blir mycket text som redan folk har tagit upp nu men, själv respekterar jag hastighetsbeg. rätt hårt upp till 90km/h.. Finns ingen anledning till att köra som en idiot mitt i stan....    Har fortfarande kvar min kära 240 (som tyvärr inte är i allt för bra skick justnu..) men kör mest runt i en original V70-99a, min flickvänn är ett år äldre och ingen bimbo med blekt hår och klär mig ordentligt om jag inte kommer direkt från jobbet.. osv.. Rötägg finns överallt,  "volvoraggare" som sköter sig för mig har bara ett intresse som alla andra.

No dice !

918 Inlägg
9 juni 2010
hedley skrev:
hedley skrev:
reaser skrev:
Pajkastar trådar som hänger ut folk? Vill jag inte kalla det då det är en såkallad "Volvoraggare" som startade tråden. (jag med andra ord) . andledningen att jag fick den tanken var för att jag fått en känsla av att det finns folk som ser ner på sånna som mig pga av alla fördommar.

ONT: Min beskrivning på en "volvoraggare" vilket jag själv klassas som. en Volvoraggare är i mina ögon någon som fastnat för just Volvo och lägger ner allt dom har på just sin/sina Bilar och är mycket sociala och trevligt folk. och när jag menar lägger ner allt på bilarna så menar jag inte lägger all kraft på att hoppa in taket eller liknande utan verkligen jobbar på sin bil

Om de nu är så att folk tar illa upp av denna tråd så är det bara att låsa den. Inte min avsikt att starta bråk eller hänga ut någon grupp utan var bara av ren nyfikenhet.

MVH

Skämtar du med mig?
Finns nog inte mer OSOCIALT folk än volvo raggarna med kapade holkar. Vet på flera bilträffar har dom kommit dit, suttit kvar i bilen med volymen så högt det går alternativt åkt runt och väsnats runt parkeringet 43 varv för att alla ska se och höra att deras kapade 740 med stuprör minsann kan få ställ!

Volvo raggare för mig:
Blekfet alt skit smal tonåring eller förvuxen bebis som åker runt i en gammal härk 200/700 serien och även 900 serien blir allt vanligare. Helst ska den vara rostig, kapad, en bas låda som snart kommer explodera samt man ska ha över 50 wunderbaums för att va tuff.
Sen ska jag åka runt på 1.ans varvstopp så bilen vrålar utav helvete utanför alla skolor så alla tittar på mig när jag kommer i mitt skrotupplag, när dom tittar lägger jag i 2.an och gasar ännu mer!

När detta uppdrag även kallat projekt få fjortisar att sitta å dricka folköl i baksätet så jag kan snegla ner i deras u-ringning är avklarat glider man vidare till den lokala korvmojen, helst förbi tidigare skolor för att se ifall folk fortfarande kollar när du kommer.

När man glider in på mojjen ska man varva upp bilen en hel del så att alla vet att just du är på väg in, gå ur bilen, försök se ball ut när du hänger på den samtidigt som du trycker upp minsta halva läppa' med snus och rättar till kepsen.

P.s glöm inte veva ner alla rutor max när du spelar musik, någon lycklig sate kan ju ha missat dig första gången!

P.s 2: Om du inte får tillräckligt med uppmärksamhet första gången du varvar sönder, ta bort nästa ljuddämpare också!

Fy *** vad rätt du har! har märkt detta ibland här ex, fjortisar som åker med grabbar som har sketna 740is eller andra sunkiga bilar som dånar musik bla bla bla. Skratta eller gråta?
Senast redigerat av WoozyDozz (19 juni 2010)

172 Inlägg
16 juni 2010
endorfinslaven skrev:
Diabel skrev:
Jag vill bara tilläga att jag har absolut inget emot volvo som bilar . Jag hatar bara folk som kör dem. Det kan vara nisse 18år som står utanför korvkiosken och börnar eller Gunnart 70 år som ligger i 60kmh i vänsterfil på en 90 väg tongue

Eller mig som kör om dig i en Volvo....

Det tror jag vad jag vill om

Kör du först så väntar jag där framme

OEM Rox
245 Inlägg
16 juni 2010
Dom har nog lite roligare än oss andra.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

31 Inlägg
16 juni 2010
gamlingen skrev:
kanske dags för ett nytt begrepp..... Plastrakets raggare...

haha ja det lät bra !

930 Inlägg
18 juni 2010
Ja nu skall vi se, jag hade inget imot volvo och volvoraggare fram till sommaren 2006 då jag var på gothia i göteborg.
Och jag fick se en snesänkt 740 med säkert 5 pers i baksätet och dem hade alla rutor nere och spelade "do you want to be my fjortisboy" på högsta volymen.
Sedan dess så har jag avskytt allt som har med volvoraggare att göra.
Tycker det är pinsamma människor som har keps och står och hänger på olika ställen på stan, och dem hänger igenom rutorna från sin bil till någon annans för att kolla in den andra volvopojkens nya växelspaksknopp eller vad dem nu kollar på.Dem verkar även tro att Volvo är världens snyggaste och bästa bil när den i själva verket ser ut som en fyrkantig låda för att inte tala om Volvo V70 världens mest opersonliga bil menar alla svenssons har en sådan. Vissa har även det resonemang att volvon ska gå utav bara fan men det gör dem inte för dem är för tunga för att gå bra, menar kolla en 850 vad väger en sådan? 1800kg? (kan ha fel där)
Visst volvo 740 kanske är en driftsäker bil men NEJ tack.
och frågar man vad som är bra med volvo så kan dem inte riktigt svara (inte dem jag har frågat)
Någon enstaka har väl sagt att den är bakhjulsdriven, ja precis men det är BMW med.
Men det finns en sak som nästan är värre än volvoraggare, det är mercaraggare smile

Bjuder på stavfel då jag är sjukt trött.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

930 Inlägg
18 juni 2010
WoozyDozz skrev:
hedley skrev:
hedley skrev:

Skämtar du med mig?
Finns nog inte mer OSOCIALT folk än volvo raggarna med kapade holkar. Vet på flera bilträffar har dom kommit dit, suttit kvar i bilen med volymen så högt det går alternativt åkt runt och väsnats runt parkeringet 43 varv för att alla ska se och höra att deras kapade 740 med stuprör minsann kan få ställ!

Volvo raggare för mig:
Blekfet alt skit smal tonåring eller förvuxen bebis som åker runt i en gammal härk 200/700 serien och även 900 serien blir allt vanligare. Helst ska den vara rostig, kapad, en bas låda som snart kommer explodera samt man ska ha över 50 wunderbaums för att va tuff.
Sen ska jag åka runt på 1.ans varvstopp så bilen vrålar utav helvete utanför alla skolor så alla tittar på mig när jag kommer i mitt skrotupplag, när dom tittar lägger jag i 2.an och gasar ännu mer!

När detta uppdrag även kallat projekt få fjortisar att sitta å dricka folköl i baksätet så jag kan snegla ner i deras u-ringning är avklarat glider man vidare till den lokala korvmojen, helst förbi tidigare skolor för att se ifall folk fortfarande kollar när du kommer.

När man glider in på mojjen ska man varva upp bilen en hel del så att alla vet att just du är på väg in, gå ur bilen, försök se ball ut när du hänger på den samtidigt som du trycker upp minsta halva läppa' med snus och rättar till kepsen.

P.s glöm inte veva ner alla rutor max när du spelar musik, någon lycklig sate kan ju ha missat dig första gången!

P.s 2: Om du inte får tillräckligt med uppmärksamhet första gången du varvar sönder, ta bort nästa ljuddämpare också!

Fy *** vad rätt du har! har märkt detta ibland här ex, fjortisar som åker med grabbar som har sketna 740is eller andra sunkiga bilar som dånkar musik bla bla bla. Skratta eller gråta?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Så sant big_smile

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
18 juni 2010
Att vissa raggar brudar ser förskräckliga tongue

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
18 juni 2010
åker själv 740, ser ju ut som en sko kartong, men du kan fan handla delar på ica om du behöver, men jänkare e de bästa smile

//fartiZ

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 juni 2010
farthindret skrev:
åker själv 740, ser ju ut som en sko kartong, men du kan fan handla delar på ica om du behöver, men jänkare e de bästa smile

Haha, ja inte långt undan. OKQ8 har ju delar... Eller iaf hade. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

18 juni 2010
jag är förhåppningvis en volvo raggare big_smilebig_smilebig_smile annars blir jag sur å ledsen sad

1. har en sjuhelvettes baslåda som dunkar så jävligt att tanklocket nästan trillar av big_smile (endast basen som är kopplad på steget)
2. har många fina svarta kepsar som brukar stå så högt upp at dom trillar ner eller vinden tar dom sad [jag har många kepsar ifall den ena flyger av yikes herrejesus.. tänk om någon ser mitt hår yikes pinsammare än och gå å handla med mamma på ica] yikes
3. har en skruttig 240.. eller igentligen är den skitfin.. fy fan.. skulle INTE ens bytt den mot en ferarri yikes dom är det ju inte plats til mina polare i.. ska dom sitta på taket då ? yikes
4. gissa vad som hänger i min spegel !!! MO-HA-HA !(du kan också fuska å titta på bilder)
5. jag går alltid med skitiga byxor.. sålde tvättmaskinen så jag kunde köpa 240'n big_smilebig_smilebig_smile<3
6. snus i kjäften har jag inte sad men räknas 25 fisherman friend som fjantigt nog ? big_smile
7. har faktiskt inte nedrullade fönster när jag kör.. dom har rostat sönder.. och veven bröts av sad
8. visst fan har jag sotat mina baklykter big_smilebig_smilebig_smile snart ska jag ha neon under bilen också !! big_smile
9. kapade fjädrar har jag också *stolt stolt*
10. en gång hade jag 10 stk i min bil.. jag var enda killen ! big_smile å inte EN ENDA var över 16:Dbig_smilebig_smile
11. sågade hål i röret innan ljuddämparen big_smile
12. etthjulsbööörnar varje morgon för att väcka mina grannar så dom inte kommer för sent til jobb.. visst fan är jag omtänksam också !
13. kör ALLTID minst 5 varv i rundellen big_smile svårt och bestämma sig var man ska även om rundellen bara går rakt fram å är totalt onödig [tror kommunen gjorde rundell bara för att sätta blommor någonstans:O

nej fan.. nu skal johansson [min granne] upp.. måste bööÖörnaa så han vaknar:O hejdå god morgon och  ha en fin dag smile

18 juni 2010
glömde jag å säga att jag inte tvättat den sen förra ägaren gjorde det smile ca 5 år sedan big_smile

83 Inlägg
18 juni 2010
Kamulen skrev:
Ja nu skall vi se, jag hade inget imot volvo och volvoraggare fram till sommaren 2006 då jag var på gothia i göteborg.
Och jag fick se en snesänkt 740 med säkert 5 pers i baksätet och dem hade alla rutor nere och spelade "do you want to be my fjortisboy" på högsta volymen.
Tycker det är pinsamma människor som har keps och står och hänger på olika ställen på stan, och dem hänger igenom rutorna från sin bil till någon annans för att kolla in den andra volvopojkens nya växelspaksknopp eller vad dem nu kollar på.Dem verkar även tro att Volvo är världens snyggaste och bästa bil när den i själva verket ser ut som en fyrkantig låda för att inte tala om Volvo V70 världens mest opersonliga bil menar alla svenssons har en sådan. Vissa har även det resonemang att volvon ska gå utav bara fan men det gör dem inte för dem är för tunga för att gå bra, menar kolla en 850 vad väger en sådan? 1800kg? (kan ha fel där)
och frågar man vad som är bra med volvo så kan dem inte riktigt svara (inte dem jag har frågat)
Någon enstaka har väl sagt att den är bakhjulsdriven, ja precis men det är BMW med.
Men det finns en sak som nästan är värre än volvoraggare, det är mercaraggare smile

Vad är man om man har en Mercedes och en volvo samt en riktig jänk då? big_smile

Haj fajv, verri naaaajs

930 Inlägg
18 juni 2010
gran_mustang skrev:
Kamulen skrev:

Vad är man om man har en Mercedes och en volvo samt en riktig jänk då? big_smile

Ja då är det bara att beklaga big_smile

930 Inlägg
18 juni 2010
Jo jag glömde en sak, Volvoraggare här uppe åker omkring med www.polisen.se dekaler på bilarna.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
18 juni 2010
Kamulen skrev:
Jo jag glömde en sak, Volvoraggare här uppe åker omkring med www.polisen.se dekaler på bilarna.

de är nog dem som är ute å raggar mest av alla....

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
18 juni 2010
Jag vill kategorisera in "Volvoklubben" i lite fler segment.

Till att börja med har vi ju då "sörti-racing", typiskt:
*Gammal mycket trött 2, 7 eller 900 serie.
*Naturligtvis är den nerkapad, helst så det är lite bakåtlut.
* Baum i backspegeln är ju ett givet tillbehör.
* Fungerar rutorna är dom nere.
* Stereon poppar Eddie Meduza, Tuggummi-techno. Naturligtvis med bara en massa extra bas, synd att byta ut original premium högtalarna.
* Trädojor, företags jacka, keps som det står "TIC Racing" på även att man har en gammal GL, och helst varsel-byxor för att verkligen passa in.
* Glödning i extraljusen är jävligt viktigt om man vill ha kompisar!
* En sko eller något annat på dragkroken är ju alltid ett plus för utseendet.
* Dekaler med diverse dumt på är ju även det ett givet inslag.
* Avgassystem är för bögar, kärringar, idioter och andra av volvoklubben nedvärderade grupper.

Sen har vi ju då 850/X70 klubben, de som hänger på stan:
* Naturligtvis ska det vara en kombi.
* "No Fear" dekal på bakrutan är ett måste.
* Japs-dämpare är coolt, det har jag sett på TV.
* Kommentarer såsom: "Min GLE vann Streetrace-cupen förra året" och "Jag tar din bög-saab hur lätt som helst" är viktigt att ha koll på för att vara accepterad i gänget.
* Flickvännen ska helst vara antingen under 13 år eller vara halvfet, svart hår och gärna röka långa LM.
* Klister-styling är bra grejer! Jag menar, vem har inte kromad skylthållare och blå dioder?
* Köra på dubbdäck hela året, sitter dubbdäcken på aluminiumfälgarna är det klart man åker med dem jämt!
* Klädstilen är blandad, men en gammal urtvättad munkjacka, blåjeans från ÖB och pisse-tofflor går alltid hem.

Ytterligare har vi ju Svensson i sin 855, V70 eller 945.
* Även här är extraljus ett måste, sönderrostade gör inget, bara de sitter där.
* Lastgaller är sjukt manligt.
* Takbox, lastat fullt upp till taket och helst med dålig bakvagn är ett tecken på att man lever ett trevligt liv.
* Som alla vet så är ju Volvo världens bästa dragbil så husvagnen ska naturligtvis på.
* Samtliga exemplar verkar vara toppfartsspärrade till 80.
* Tanken på att andra bilister kan tänkas vilja åka fortare är helt förträngd, slicka mitten är det givna valet!
* Klädstilen är så alldaglig den kan vara, man vill ju inte sticka ut!
* Motoralternativen 2.5T och 2.4D är dessa ägares värld nästan exakt lika som T5 resp D5.  Men det visste väl alla att det inte är någon direkt skillnad?

Oavsett hur mycket jag än kan tänkas nedvärdera Volvo-klubben hade det varit tråkigt utan er smile Hade varit väldigt tråkigt att bara se farmors Toyota Corolla och Hyundai Accent!

Sök