Som topic säger.Lämnade in bilen idag och fick som lånebil en Smart. Inte nog med det, den är automat och endast två människor får plats, och inte som i min A3 där man "kan" få plats fler, om man vill.
Fick en snabb genomgång av hur bilen fungerade, hur man växlade och liknande information.
Ganska snart fick jag lite panik, då det faktiskt saknas en pedal, och de andra två var inte alls som min egen utan bromsen är nog 2-2 1/2 ggr så stor och tar väldigt konstigt.
Sen kommer vi till körningen. Att köra en automat var... något nytt. Visst har kört en gammal bil med automat (mazda 323 kanske det var?) men detta var helt annorlunda!
Det tog mig ungefär 5 stoppljus, 2 högersvängar, 1 vänster och 2 rondeller innan jag fick kläm på det... Och då var jag ju hemma!
Hade det varit X fria mil hade jag nog tagit bilen ännu en tur och testat den, bara för att kunna utvärdera den!
Så nu kommer frågan (at last...)
Ni som äger och kör (har ägt/kört) en smart, (helst automat) hur är bilen att köra?
Är det en bra stadsbil? Är den låst till att vara en stadsbil?
Hade varit kul att veta vad ni som har kört mer än 10minuter tycker om denna... underligga bli, kallad smart.
MVH// jaizon