Growe skrev:
Rquired skrev:
ThisIsBlackSunshine skrev:
+1, häldre att man köper en vespa..betydligt smidigare, billigare, snålare..
Skulle aldrig välja en Vespa över en Smart, anledningen stavas komfort och säkerhet. Man skall aldrig underskatta nyttan av ett tak, ordspråket om "kläder efter väder" är en myt; Det är lika jävla tråkigt att råka ut för en regnskur om man så har ett sprillans nytt regnställ på sig.
Och med tanke på hur många idag kör, speciellt i stadstrafik där både Smart och Vespa bör hålla sig, så skulle jag inte vilja sätta mig oskyddad på en tvåhjuling till vardags heller.
Undantaget kanske är Bmw C1, den verkar vara någorlunda skyddad och säker? Riktigt ful den med, men det verkar folk tycka om Smart med. Nej, till vardags är fyra hjul och ett tak ett krav lite beroende på vart man kör!
![smile](img/smilies/smile.png)
hur tänker du nu vid en frontalkrock så hoppar du över den andra bilen när du sitter på en vespa medans du blir mosad i smarten ;-)
ungefär lika meningsfullt att ha bältet påsig i 300blås
chansen att du överlever är betydligt mycket större om du är utanför bilen när den blir frimärks stor
![smile](img/smilies/smile.png)
Faktumet är att smarten inte blir så krossad som man tror... den är faktiskt känd för sin säkerhet... den är så pytteliten att chassit är jättestarkt... dock så kastas den iväg istället vid kollision, och då kan det uppstå skador... men jag är nog ganska säker på att jag hellre hade suttit i en sån än ett antal andra bilar som man ser i trafiken, och definitivt hellre i en sån än på en vespa....
Senast redigerat av AcesHigh666 (2 maj 2010)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.