2791
Sök

- Projekt TURBO-LADA forts. från sidan23 vers. 2.0 "The Vladimir Driftern"

Lada-missbrukare
566 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
Går i cirklar just nu å e nervös som bara den.. har ansökt om permission från fredag till måndag denna helg.. skulle sitta fint så hinner man kanske fixa grenröret... big_smile borde få veta idag om de blir beviljat... aaahhh, håller på att explodera.. tongue

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

preem pump
836 Inlägg
3 maj 2007
Lada Tuning skrev:
Går i cirklar just nu å e nervös som bara den.. har ansökt om permission från fredag till måndag denna helg.. skulle sitta fint så hinner man kanske fixa grenröret... big_smile borde få veta idag om de blir beviljat... aaahhh, håller på att explodera.. tongue

har ju själv inte gjort lumpen (FRI sedel big_smile ) och speciellt inte i finland, men jag jag har ju svårt att tro att du får permission för att fixa bilen... eller??????

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Lada-missbrukare
566 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Jiihooouu!!! Om 2 timmar far jag på permission! Fick beviljat permission från fredagkväll till söndagkväll.. Så i mårrån blir det grenrörsbygge!! big_smilebig_smilebig_smile

410 Inlägg
4 maj 2007
Lada Tuning skrev:
Jiihooouu!!! Om 2 timmar far jag på permission! Fick beviljat permission från fredagkväll till söndagkväll.. Så i mårrån blir det grenrörsbygge!! big_smilebig_smilebig_smile

Härligt big_smile vill se mera saker hända på ladan nu !

Copyright @ Rybbs Production

Lada-missbrukare
566 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
Gokväll!!

Idag hände det då lite med Ladan..

http://i75.photobucket.com/albums/i290/Ladamies/IMG_1643.jpg
Ska börja med att sätta opp en bild på insuget som nu e klart svetsat..

http://i75.photobucket.com/albums/i290/Ladamies/IMG_1649.jpg
Å här e kollektorn..
Började dagen med att sätta turboflänsen i rätt position å svetsa fast den tillfälligt i ett "stativ".. big_smile

Sen var det att punkta kollektorn på rätt plats å börja dra primärrören..
Hann fixa ettans å fyrans rör idag..

http://i75.photobucket.com/albums/i290/Ladamies/IMG_1653.jpg
En bild på fyrans primärrör..

Mer nästa helg!!! smile

3 Inlägg
5 maj 2007
Härligt:)

Lada-missbrukare
566 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
Brorsan rapporterade att hann gjort mitt grenrör NÄSTAN klart.. Snäll brorsa man har.. big_smilebig_smile
Senast redigerat av Lada Tuning (11 maj 2007)

2 122 Inlägg
11 maj 2007
ska du testa bromsa bilen igen efter du fått dit allt de nya? skulle va fränt och veta om du får nån effäkt ökning mot de förra grejerna med adaptrar och sånt
Senast redigerat av Kirre (11 maj 2007)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Lada-missbrukare
566 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Kirre skrev:
ska du testa bromsa bilen igen efter du fått dit allt de nya? skulle va fränt och veta om du får nån effäkt ökning mot de förra grejerna med adaptrar och sånt

Hmmmm.. vet inte riktigt... KANSKE far ja å bromsa den... Skulle ju nog vara jätte intressant å se va de ger...smile

För övrigt så e grenröret klart nu...smile Till näst blir det att fixa en ritning till tryckboxens platta som tätar mot förgasarna.. Sen får Yrkesskolan inne i stan skära ut me plasmaskärare så att de blir bra passform.. smile

174 Inlägg
19 maj 2007
hu går det med ladan!? Hel ennu??  man sku ju tro at den borde ha brunni upp redan vid dehär laget, med dubbeleffekt ökning å sånt..  själv lyckades jag nästan förstöra mitt framtida lada projekt..  åkte ut i diket en sväng å å krascha i en sten. :S  lite bucklor på högra bakskärmen å tvärstaget mellan bakaxeln och karossen blev en aning krokit och ett av dom andra stagen som håller bakaxeln rak..
men men.. de ska no fixas så fort ja får hem min reservbil..

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen

Lada-missbrukare
566 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
makarof skrev:
hu går det med ladan!? Hel ennu??  man sku ju tro at den borde ha brunni upp redan vid dehär laget, med dubbeleffekt ökning å sånt..  själv lyckades jag nästan förstöra mitt framtida lada projekt..  åkte ut i diket en sväng å å krascha i en sten. :S  lite bucklor på högra bakskärmen å tvärstaget mellan bakaxeln och karossen blev en aning krokit och ett av dom andra stagen som håller bakaxeln rak..
men men.. de ska no fixas så fort ja får hem min reservbil..

Nåå Ladan har varit på snart halvårs vila å uppgradering, samtidigt som ja e inne på nästsista månaden i armén... När ja slipper bort därifrån så ska uja fixa Ladan klar å fortsätta rejjsa... Ska se vad original motorn pallar för för effekt, å sen byta upp till en 1,5:a kanske.. Dubbla effektökning e vel inget att oroa sejj för.. dom lär tåla en hel del.. big_smile

Lada-missbrukare
566 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Tjena!
Ska nu äntligen sätta opp bilder på det färdiga "insuget-grenröret"... smile

http://i75.photobucket.com/albums/i290/Ladamies/IMG_1667.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i290/Ladamies/IMG_1666.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i290/Ladamies/IMG_1660.jpg

Blir att ta en sväng i garaget idag då.. Ska fixa ventilkåpan. Flytta oljekorken osv..
Sen ska jag göra en ritning på tryckboxens platta mot förgasarna å föra ritningen till Yrkesskolan i stan..

Uppdaterar senare!smile

Jajjemen!
1 512 Inlägg
26 maj 2007
Det såg ju riktigt bra ut de smile
Ska bli spännade å se hur de blir på plats.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
Manne skrev:
Det såg ju riktigt bra ut de smile
Ska bli spännade å se hur de blir på plats.

Tackar tackar!! Idag finslipade jag grenröret och insuget invärtes, så dom e klara nu... Sen svetsade jag dit oljekorken på rättplats, å så har ja svetsat fast dom gamla hålen från gamla oljekorksplatsen och ventilationsnippeln..
Hann inte fixa nån ritning ennu till tryckboxen, så det blir senare..
Ska ladda opp bilderna senare så ni får se hur det blev... smile

174 Inlägg
27 maj 2007
JAA.. vill se hur de blev!  polera du insugrören också??  eller är de så at du satsar mest bara på at få dendär effekt ökningen å inget vidare på stylingen?
smile   MVH: Makarof   ( Elvis L. )

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen

Lada-missbrukare
566 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
makarof skrev:
JAA.. vill se hur de blev!  polera du insugrören också??  eller är de så at du satsar mest bara på at få dendär effekt ökningen å inget vidare på stylingen?
smile   MVH: Makarof   ( Elvis L. )

Njjäääeee... Tillverkar ju allt i vanligt svartstål så nån polering blir de ju inte.. Ja lackar insuget silverfärgat bara, så desto mer "bling-bling" blir det väl inte.. big_smilebig_smile
De e nog så att ja e mer ute efter "funktion" än utseende.. big_smile
Senast redigerat av Lada Tuning (27 maj 2007)

Lada-missbrukare
566 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Fick hem tryckboxens fläns igår så imårse fixade jag till alla andra bitarna till tryckboxen.. e i princip bara att svetsa ihop den...Hinner inte tyvärr med mera mekande nu ihäljen, å ja kommer inte hem alls nästa helg så det tar en stund till näst då igen... Men å andra sidan.. de e bara 35 dagar kvar tills civila solen lyser.. winkwink Å dååå ska de börja hända saker.. big_smile

Lada-missbrukare
566 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
Nåjaa, gott folk.. snart e de dags att väcka liv i denhär tråden.. har varit RÄTT så dött senaste halvåret.. men de e nu endast 10 dagar kvar i statens tjänst.. sen börjar det förhoppningsvis hända saker.. nu ihäljen på min SISTA permission ska jag försöka mejj på att få tryckboxen klar..  få se om det lyckas..! Har blivit en del ändrade planer alltid när det varit tidsbrist på permissionerna... Blir hemförlovad 6.7.. har sen en hel vecka ledigt innan jag börjar jobba, så jag ska väl hinna med en del om allt går väl.. smilesmile
Senast redigerat av Lada Tuning (26 juni 2007)

Livsnjutare
4 Inlägg
29 juni 2007
tuffa gräijjor.. lycka till..

//yrjas

Lada-missbrukare
566 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Tackar! smile

Nåjoo, fick iaf lite uträttat i heljen nu.. Tryckboxen e ihopmonterad.. Ska ha brorsan att helsvetsa den bara, å sen ska de borras några hål för slanganslutningar...

Sök