4296
Sök

- Projekt TURBO-LADA forts. från sidan23 vers. 2.0 "The Vladimir Driftern"

Lada-missbrukare
566 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
#121
Audikrille skrev:
Okej. Jag köpte en regulator med mätare i hop. och sänker man den så mycket det går så är det ca 0,9-1,0bar. Verkar lite mycket tycker jag.
Så det bara sipprade ur soppa ur förgasaren....

Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Flera frågor: Hur högt bränsle tryck kör du med?

Har inte kopplat i nån tryckmätare men den ja köpte regulatorn av hade den på ca 0,2-0,3 bar å den har vel inte ändrats sen dess.. smile Sen höjs ju bränsletrycket i takt med laddtrycket så de e hela tiden 0,2-0,3 bars högre bränsletryck än laddtrycket...


Hmmm.. Låter märkligt.. Vad e de för regulator..?? Min e en Malpassi..smile
Senast redigerat av Lada Tuning (14 augusti 2006)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

324 Inlägg
15 augusti 2006
#122
Jo det gör ju det!
Det är en som jag köpt hos stylingbytiken.se

Du har returen i regulatorn va?
Verkar bättre och ha det så än i t-kors mellan förgasaren och regulatorn.

Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Okej. Jag köpte en regulator med mätare i hop. och sänker man den så mycket det går så är det ca 0,9-1,0bar. Verkar lite mycket tycker jag.
Så det bara sipprade ur soppa ur förgasaren....

Lada Tuning skrev:

Har inte kopplat i nån tryckmätare men den ja köpte regulatorn av hade den på ca 0,2-0,3 bar å den har vel inte ändrats sen dess.. smile Sen höjs ju bränsletrycket i takt med laddtrycket så de e hela tiden 0,2-0,3 bars högre bränsletryck än laddtrycket...


Hmmm.. Låter märkligt.. Vad e de för regulator..?? Min e en Malpassi..smile

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Lada-missbrukare
566 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
#123
Audikrille skrev:
Jo det gör ju det!
Det är en som jag köpt hos stylingbytiken.se

Du har returen i regulatorn va?
Verkar bättre och ha det så än i t-kors mellan förgasaren och regulatorn.

Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Okej. Jag köpte en regulator med mätare i hop. och sänker man den så mycket det går så är det ca 0,9-1,0bar. Verkar lite mycket tycker jag.
Så det bara sipprade ur soppa ur förgasaren....

Hmmm.. Låter märkligt.. Vad e de för regulator..?? Min e en Malpassi..smile


Hur då menar du "i T-kors mellan förgasaren å regulatorn"??? Förstod inte riktigt..?? roll

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

324 Inlägg
15 augusti 2006
#124
Okej. men returslangen sitter i ett t-kors på slangen mellan förgasaren och btr.
returen är 6mm och övriga slangar e 8mm, tänkte om det var det att returen var för tunn, med tanke på att det rinner bensin ur förgasaren om jag kör pumpen för länge.

Hur har du kopplat pumpen? över tänningen eller? men hur blir det sen,när nålen i förgasaren stänger? är det då meningen att soppan ska gå i returen då eller?
Förstår du hur jag menar?

Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Jo det gör ju det!
Det är en som jag köpt hos stylingbytiken.se

Du har returen i regulatorn va?
Verkar bättre och ha det så än i t-kors mellan förgasaren och regulatorn.

Lada Tuning skrev:

Hmmm.. Låter märkligt.. Vad e de för regulator..?? Min e en Malpassi..smile


Hur då menar du "i T-kors mellan förgasaren å regulatorn"??? Förstod inte riktigt..?? roll

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Lada-missbrukare
566 Inlägg
16 augusti 2006
Trådstartare
#125
Audikrille skrev:
Okej. men returslangen sitter i ett t-kors på slangen mellan förgasaren och btr.
returen är 6mm och övriga slangar e 8mm, tänkte om det var det att returen var för tunn, med tanke på att det rinner bensin ur förgasaren om jag kör pumpen för länge.

Hur har du kopplat pumpen? över tänningen eller? men hur blir det sen,när nålen i förgasaren stänger? är det då meningen att soppan ska gå i returen då eller?
Förstår du hur jag menar?

Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Jo det gör ju det!
Det är en som jag köpt hos stylingbytiken.se

Du har returen i regulatorn va?
Verkar bättre och ha det så än i t-kors mellan förgasaren och regulatorn.



Hur då menar du "i T-kors mellan förgasaren å regulatorn"??? Förstod inte riktigt..?? roll


Hmmm.  som jag förstod nu då så har du ett t-kors på bränsleslangen som går mellan btr å förgasaren... men vart har du då kopplat slangen som går från t-stycket..?? sry men ja e lite trög att fatta big_smile

Jag har kopplat pumpen med ett relä som styrs från tändningen...

de blir så att när nålen i förgasaren stänger så håller systemet ett övertryck (det tryck som btr:n e inställd att hålla) och det bränsle som inte behövs till det, flödar tillbax i returen till tanken...

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

324 Inlägg
16 augusti 2006
#126
Hehe kanske jag som skriver konstigt
Men Slangen mellan BTR och FÖRGASAREN är kapad och i skarven sitter det ett T-KORS och på den är returen påkopplad. Så är det orginal på bilen och så har jag det nu också. men då rinner soppan ur förgasaren
Men du har retur nippeln på regulatorn eller?


Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Okej. men returslangen sitter i ett t-kors på slangen mellan förgasaren och btr.
returen är 6mm och övriga slangar e 8mm, tänkte om det var det att returen var för tunn, med tanke på att det rinner bensin ur förgasaren om jag kör pumpen för länge.

Hur har du kopplat pumpen? över tänningen eller? men hur blir det sen,när nålen i förgasaren stänger? är det då meningen att soppan ska gå i returen då eller?
Förstår du hur jag menar?

Lada Tuning skrev:

Hur då menar du "i T-kors mellan förgasaren å regulatorn"??? Förstod inte riktigt..?? roll


Hmmm.  som jag förstod nu då så har du ett t-kors på bränsleslangen som går mellan btr å förgasaren... men vart har du då kopplat slangen som går från t-stycket..?? sry men ja e lite trög att fatta big_smile

Jag har kopplat pumpen med ett relä som styrs från tändningen...

de blir så att när nålen i förgasaren stänger så håller systemet ett övertryck (det tryck som btr:n e inställd att hålla) och det bränsle som inte behövs till det, flödar tillbax i returen till tanken...

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Jägermeister
910 Inlägg
16 augusti 2006
#127
Hörru Lada Tuning...

Det råkar inte vara så att du bor uppe i Finska lappland, typ mot Rovaniemi -> Sodankylä?smile

Tänkte bara för en kompis åkte i en buss där uppe för ett tag sen och han sa att en gammal röd lada med nå dekaler på körde förbi bussen i bredställ på torr asfallt i över 100 knyck...
Tänkte om det var du?smile
Senast redigerat av gemini78 (16 augusti 2006)

En gång är ingen gång...

Lada-missbrukare
566 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
#128
Audikrille skrev:
Hehe kanske jag som skriver konstigt
Men Slangen mellan BTR och FÖRGASAREN är kapad och i skarven sitter det ett T-KORS och på den är returen påkopplad. Så är det orginal på bilen och så har jag det nu också. men då rinner soppan ur förgasaren
Men du har retur nippeln på regulatorn eller?


Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Okej. men returslangen sitter i ett t-kors på slangen mellan förgasaren och btr.
returen är 6mm och övriga slangar e 8mm, tänkte om det var det att returen var för tunn, med tanke på att det rinner bensin ur förgasaren om jag kör pumpen för länge.

Hur har du kopplat pumpen? över tänningen eller? men hur blir det sen,när nålen i förgasaren stänger? är det då meningen att soppan ska gå i returen då eller?
Förstår du hur jag menar?



Hmmm.  som jag förstod nu då så har du ett t-kors på bränsleslangen som går mellan btr å förgasaren... men vart har du då kopplat slangen som går från t-stycket..?? sry men ja e lite trög att fatta big_smile

Jag har kopplat pumpen med ett relä som styrs från tändningen...

de blir så att när nålen i förgasaren stänger så håller systemet ett övertryck (det tryck som btr:n e inställd att hålla) och det bränsle som inte behövs till det, flödar tillbax i returen till tanken...


På min regulator e de iaf så att returkontakten på btr:n ska kopplas till en nippel i tanken så att returbränslet rinner tibax i tanken...

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

Lada-missbrukare
566 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
#129
gemini78 skrev:
Hörru Lada Tuning...

Det råkar inte vara så att du bor uppe i Finska lappland, typ mot Rovaniemi -> Sodankylä?smile

Tänkte bara för en kompis åkte i en buss där uppe för ett tag sen och han sa att en gammal röd lada med nå dekaler på körde förbi bussen i bredställ på torr asfallt i över 100 knyck...
Tänkte om det var du?smile

Njaaee ja bor inte så långt norrut å har inte nån gång vart dit så de e nog nån annan som busat där.. fins många Turbo-Lada här i landet;)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

324 Inlägg
17 augusti 2006
#130
Frågor ingen angående lamdasond:
Inkoppling av en med 3 strådar. 2 Svarta plus & minus och den vita till mulitmetern.

men en med 4 trådar då? Då är det 2Svarta, 1Grå & 1Vit. ELLER 2Svarta & 2Vita.
Hur kopplar man in en sådan? Har du koll på det?

Okej. Min regulator är inte så gjord. med en retur nippel i den..

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Lada-missbrukare
566 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#131
Audikrille skrev:
Frågor ingen angående lamdasond:
Inkoppling av en med 3 strådar. 2 Svarta plus & minus och den vita till mulitmetern.

men en med 4 trådar då? Då är det 2Svarta, 1Grå & 1Vit. ELLER 2Svarta & 2Vita.
Hur kopplar man in en sådan? Har du koll på det?

Okej. Min regulator är inte så gjord. med en retur nippel i den..

Har inte helt koll såna med 4 trådar så ja vågar varken säjja bu eller bää..

Men det verkar som om den btr:n du köpt e menad till insprutnings-system eftersom den är byggd sådär å har ett så högt minimi-tryck.. blir väl att hitta en annan dåå hmm

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

324 Inlägg
18 augusti 2006
#132
Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Frågor ingen angående lamdasond:
Inkoppling av en med 3 strådar. 2 Svarta plus & minus och den vita till mulitmetern.

men en med 4 trådar då? Då är det 2Svarta, 1Grå & 1Vit. ELLER 2Svarta & 2Vita.
Hur kopplar man in en sådan? Har du koll på det?

Okej. Min regulator är inte så gjord. med en retur nippel i den..

Har inte helt koll såna med 4 trådar så ja vågar varken säjja bu eller bää..

Men det verkar som om den btr:n du köpt e menad till insprutnings-system eftersom den är byggd sådär å har ett så högt minimi-tryck.. blir väl att hitta en annan dåå hmm

Okej! Men nu har jag köpt en lamda med 3trådar.

I dag har jag ringt och kollat om BTR. Och det verkar som att den inte fungerar på motor med förgasare efter som var ska trycket ta vägen när nålen stänger!? Vet inte hur man ska koppla returen för att få den att fungera.
Beställt en från GIK turbo i dag med retur nippel. Och den är inställd på ca:0,3bar . Så det ska få lösa sig med den då!

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Lada-missbrukare
566 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#133
Audikrille skrev:
Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Frågor ingen angående lamdasond:
Inkoppling av en med 3 strådar. 2 Svarta plus & minus och den vita till mulitmetern.

men en med 4 trådar då? Då är det 2Svarta, 1Grå & 1Vit. ELLER 2Svarta & 2Vita.
Hur kopplar man in en sådan? Har du koll på det?

Okej. Min regulator är inte så gjord. med en retur nippel i den..

Har inte helt koll såna med 4 trådar så ja vågar varken säjja bu eller bää..

Men det verkar som om den btr:n du köpt e menad till insprutnings-system eftersom den är byggd sådär å har ett så högt minimi-tryck.. blir väl att hitta en annan dåå hmm

Okej! Men nu har jag köpt en lamda med 3trådar.

I dag har jag ringt och kollat om BTR. Och det verkar som att den inte fungerar på motor med förgasare efter som var ska trycket ta vägen när nålen stänger!? Vet inte hur man ska koppla returen för att få den att fungera.
Beställt en från GIK turbo i dag med retur nippel. Och den är inställd på ca:0,3bar . Så det ska få lösa sig med den då!

Okej...bra om det reder opp sejj dåå.. smile

Lambda med 3 trådar blir nog braa smile

Lycka till me projektet!! Släng ett PM åt mejj om du orkar, när den e klar!!wink Vill gärna veta hur de går:)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

324 Inlägg
18 augusti 2006
#134
Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Lada Tuning skrev:

Har inte helt koll såna med 4 trådar så ja vågar varken säjja bu eller bää..

Men det verkar som om den btr:n du köpt e menad till insprutnings-system eftersom den är byggd sådär å har ett så högt minimi-tryck.. blir väl att hitta en annan dåå hmm

Okej! Men nu har jag köpt en lamda med 3trådar.

I dag har jag ringt och kollat om BTR. Och det verkar som att den inte fungerar på motor med förgasare efter som var ska trycket ta vägen när nålen stänger!? Vet inte hur man ska koppla returen för att få den att fungera.
Beställt en från GIK turbo i dag med retur nippel. Och den är inställd på ca:0,3bar . Så det ska få lösa sig med den då!

Okej...bra om det reder opp sejj dåå.. smile

Lambda med 3 trådar blir nog braa smile

Lycka till me projektet!! Släng ett PM åt mejj om du orkar, när den e klar!!wink Vill gärna veta hur de går:)

Ja ,Hoppas jag inte bara fråga ihjäl dej.. Jobbigt när man måste fråga om typ nästan allt! men det är väll så man lär sig..

Tack!
AA visst! Det klart jag ska göra! men det dröjer nog ett tag till. Jag kan bara skruva vissa helger, då bilen står i Dalarna och jag bor i Stockholm. Jobbigt men så är det.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Lada-missbrukare
566 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
#135
Audikrille skrev:
Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Okej! Men nu har jag köpt en lamda med 3trådar.

I dag har jag ringt och kollat om BTR. Och det verkar som att den inte fungerar på motor med förgasare efter som var ska trycket ta vägen när nålen stänger!? Vet inte hur man ska koppla returen för att få den att fungera.
Beställt en från GIK turbo i dag med retur nippel. Och den är inställd på ca:0,3bar . Så det ska få lösa sig med den då!

Okej...bra om det reder opp sejj dåå.. smile

Lambda med 3 trådar blir nog braa smile

Lycka till me projektet!! Släng ett PM åt mejj om du orkar, när den e klar!!wink Vill gärna veta hur de går:)

Ja ,Hoppas jag inte bara fråga ihjäl dej.. Jobbigt när man måste fråga om typ nästan allt! men det är väll så man lär sig..

Tack!
AA visst! Det klart jag ska göra! men det dröjer nog ett tag till. Jag kan bara skruva vissa helger, då bilen står i Dalarna och jag bor i Stockholm. Jobbigt men så är det.

Nejjjnejjnejjj!! Finns inga dumma frågor, bara dåliga svar..!! Hehehehh big_smile

Hoppas det blir braa..!!! Du måste skicka nån filmsnutt oxå när den e klar;)

Föresten, hur stort avgassytem tänker dyu köra med??
Senast redigerat av Lada Tuning (19 augusti 2006)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

324 Inlägg
19 augusti 2006
#136
Lada Tuning skrev:
Audikrille skrev:
Lada Tuning skrev:

Okej...bra om det reder opp sejj dåå.. smile

Lambda med 3 trådar blir nog braa smile

Lycka till me projektet!! Släng ett PM åt mejj om du orkar, när den e klar!!wink Vill gärna veta hur de går:)

Ja ,Hoppas jag inte bara fråga ihjäl dej.. Jobbigt när man måste fråga om typ nästan allt! men det är väll så man lär sig..

Tack!
AA visst! Det klart jag ska göra! men det dröjer nog ett tag till. Jag kan bara skruva vissa helger, då bilen står i Dalarna och jag bor i Stockholm. Jobbigt men så är det.

Nejjjnejjnejjj!! Finns inga dumma frågor, bara dåliga svar..!! Hehehehh big_smile

Hoppas det blir braa..!!! Du måste skicka nån filmsnutt oxå när den e klar;)

Föresten, hur stort avgassytem tänker dyu köra med??

hehe.. Va bra!

Kan bli svårt, jag har inget att filma med. men det går väll och ordna på nått vis.
Jag kör med egentillverkat 2tum. 2st simons dämpare och den bakre från en 340.. Låter fint

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

2 122 Inlägg
19 augusti 2006
#137
håller den ihop fortfarande?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Lada-missbrukare
566 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
#138
Kirre skrev:
håller den ihop fortfarande?

Självklart!! Allt funkar toppen!! wink har lite problem med oljeläckage på turbon.. drar ganska mycke olja å ryker därmed mycket... ska byta tätningar i turbon när nån gett mejj inspiration.. ;D

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

324 Inlägg
21 augusti 2006
#139
Vad kör du med för laddtryck?

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Lada-missbrukare
566 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#140
Audikrille skrev:
Vad kör du med för laddtryck?

Jag kör med 0,5bars laddtryck.... än så länge... hehehhhh big_smile

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"


Sök