2766
Sök

Mercedes Benz 250 TD

2 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
Hej, jag har ingen koll om bilar eller motorer, men har en fråga..

Tänkte köpa en Mercedes Benz 250 TD -91.
Det jag undrar är vad TD står för ? och om denna bil är någonting att ha ?

mvh Johan

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 maj 2010
Turbodiesel ska det stå för.

Det är slitstarka bilar med dom börjar ha gått långt och vara gammla så det är väll inga underverk
Senast redigerat av azid (1 maj 2010)

2slow

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 maj 2010
Som sagt så är det en Diesel, så räkna med att den e skapligt trött och att den kostar ganska mycket att skatta... Troligen är det även en automat-låda på bilen då detta var väldigt vanligt.

Är den en turbodiesel och inte en gammal sur stackare med sugmotor är den värd en del men gamla sugdieslar+automat är inte värda mycket, väldigt slöa bilar som sagt...

679 Inlägg
1 maj 2010
Ja bilen är absolut någonting att ha men räkna med hög årsskatt eftersom det är en gammal diesel, slö behöver den möjligtvis inte vara beror helt på skicket och hur dann den är körd av tidigare ägare men räkna som sagt inte med någon raket.

21 Inlägg
1 maj 2010
Har en Mercedes benz W124 300D -88 automat som jag har kört med dagligen sedan februari. Mycket nöjd med den faktiskt. Lite rost i karossen tyvär men väldigt välservad och bara 20.000 mil på mätaren. En ägare. Det osar kvalite rakt igenom de här bilarna. De är mycket angenäma att köra men knappast några fart vidunder. jag är ändå ganska nöjd. 300D som jag har är en rak 6 på 3liter utan turbo med blyga 110 hk. Jag tycker dock att den funkar helt ok. Jag kör både stads och landsväg och det finns att ge så det räcker! 250TD har väl lite mer hästar typ 120-130? Och lite bättre vrid förstås.

För att vara en bil från 88 käns den väldigt modern. Både antispin och abs. Tyvär var MB tvungna att möta konkurensen från Japan i mitten av nittiotalet och då fick kvaliten stiga åtsidan. De gammla mercorna typ w123 och w124 kallas ofta för "overengineered" av entusiaster på utländska forum. På svenska; överarbetad....ungefär hmm

2 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
bumpe skrev:
Som sagt så är det en Diesel, så räkna med att den e skapligt trött och att den kostar ganska mycket att skatta... Troligen är det även en automat-låda på bilen då detta var väldigt vanligt.

Är den en turbodiesel och inte en gammal sur stackare med sugmotor är den värd en del men gamla sugdieslar+automat är inte värda mycket, väldigt slöa bilar som sagt...

det är inte jag som betalar skatt i och med att jag inte är 18 än.
Det är inte en automat-låda, det är 7 ägare och den har gått 57000....

1 570 Inlägg
1 maj 2010
TD är väl Touring Diesel, alltså en kombi med diesel utan turbo?

Sedanerna hette 250D Turbo. Kombi med turbo 250TD Turbo.

http://www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm

netropia
3 Inlägg
1 maj 2010
M103 skrev:
TD är väl Touring Diesel, alltså en kombi med diesel utan turbo?

Sedanerna hette 250D Turbo. Kombi med turbo 250TD Turbo.

http://www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm

jo, fick höra de tidigare ikväll

when i was born i was so surprised i didn't talk for a year and a half

Sök