sitter det nån slags diff i min bil då man står på gräsmattan och gasar släpper båda hjulen men när man skall till och leka i tex: en rondell så enhjular det bara eller om de sitter nån i och man kanske kan spänna den? och vad heter bakaxeln som sitter på?
tänkte köpa mig en slung diff nån som kör med det och tycker det funkar bra att leka lite med??
slung diff = crap visst den driver på båda hjulen 1 litet tag så skaffa riktigt lr kör enpet istället..
har man itne slungdigg original behöve rman inte bry sig om den för den är helt cp och sladda med efter som när 1 hjulet snurrar 30 km fortare än de andra lr nått sånt så bromsas de upp och då spinner de andra hjulet i den fart de gjorde innan och vips bilen kränger åt andra hållet 1 normalt ställ kan bli som en vinglig slalom bana istället. men visst stilla ståndet burnout så driver båda hjulen . dvs helt värdelös köp riktig diff istället
men en skulle den här funka bra då om man vill åka brett? Diffspärr Aussie Locker. Volvo. Dana 30 27 10. Passar 140 240 740 940 OBS FÖR ALLA VOLVO 1030 1031 H-mätaren och ABS-mätaren påverkas INTE! 3400
men en skulle den här funka bra då om man vill åka brett? Diffspärr Aussie Locker. Volvo. Dana 30 27 10. Passar 140 240 740 940 OBS FÖR ALLA VOLVO 1030 1031 H-mätaren och ABS-mätaren påverkas INTE! 3400
och passar den i min bil?
mvh
ja den passar till din, men glöm inte att byt lagerna samtidigt som du sätter i din nya diffspärr.
sitter det nån slags diff i min bil då man står på gräsmattan och gasar släpper båda hjulen men när man skall till och leka i tex: en rondell så enhjular det bara eller om de sitter nån i och man kanske kan spänna den? och vad heter bakaxeln som sitter på?
tänkte köpa mig en slung diff nån som kör med det och tycker det funkar bra att leka lite med??
mvh Peter
Du beskrev precis hur en diffspärr fungerar, den är till för att man inte ska köra fast, inte för rondellkörning eller rally, ganska logiskt när man tänker efter