3237
Sök

Audi 200 TQ 20V, Audi S4/S6 2.2 eller BMW M5 Köpråd!

299 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
#1
hallo! jag funderar på att utöka garaget lite. antingen i form av ett renköp eller kanske att man säljer min nuvarande bmw eller lämnar den i ett byte.

det jag är på jakt efter är en skaplig Audi 200 turbo quattro 20v eller manuell s4 eller s6 med turbo femma. även bmw m5 e34 3.6 eller ford sierra cosworth.

jag tycker marknaden ser rätt tunn ut! men vill ha lite rekomendationer och vad jag bör titta på, va noga med när jag väljer en sådan bil. har haft en M5a innan och massa bmw bilar så de kan jag rätt bra. men nu har jag fått lite sug av en turbobil för en rimlig peng.

min budget kommer förmodligen ligga mellan 40 000-50 000 vid ett renköp av bil. möjligtvis kan det bli auktuellt att avyttra min nuvarande i förmån av en annan bil.

kanske även finns de här som är sugna på en affär smile

krav är manuell låda, ej slutkört i drivlina o motor. okej skick, inte för mycket eftermarknadsstyling och helst lite effekt smile

det lutar ju mycket mot en audi TQ nu och då jag aldrig haft någon kan det vara bra med tips bra och veta saker angående de bilar! eller om man ska satsa på en original m5 3.6 i skapligt skick för att bara bevara och köra!

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Bounty hunter
671 Inlägg
8 maj 2010
#2
jag har ju en A200 20v TQ är mycket nöjd,motordelar o trimm finns det ju hur mycket som helst att köpa,svårare me vissa specifika A200 kaross delar,typ stötfångare fram o bak flyglar o sånt,men annar är det mycket som e samma på A100 typ 44 88b o framåt,styling prylar är det dåligt me...

annars tycker jag den roligare än tex S2,S4/S6 då det vimlar av dom.....min ser hyffsat gubbig ut men går bra....ingen lägger direkt märke av den förens dom ser att bakljusrampen försvann i horrisonten tongue

är det någe mer du undrar över ang A200 så hör av dej


ett tips,köper du en A200 avant,så snälla sätt på en front ifrån en V8...dom ser grymt tuffa ut,audi gjode typ par stycken V8 avant....klart en crowd pleaser big_smile ....


299 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
#3
jag vill nog ha en sedan hur som helst. men vad ligger originaleffekten på 200 20v? och vad ska man behöva betala för en hyffsad 200 20v med lite fälgar. sänkt o 300+ hk egentligen? det finns ju rena gubbiga liken samt de lite coola och ordning gjorda kärrorna.  har alla 200 20v tq ställbara torsendiffar?

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Bounty hunter
671 Inlägg
8 maj 2010
#4
oginal effekten är 220hk...samma motor som tidiga S2 dvs 3B, priset e ju alltid en svår fråga...skick o sånt e ju alltid viktigast men skulle tippa över 30 000 för en bra o fin,men med S4 v8 bromsar o stora fäljar o trimmat så kanske 5-10 000 till...
den har samma funktion som dom andra dvs man kan spärra bakdiffen elektroniskt upp till 30km sen läggs den uu automatiskt...men det går att ändra på,man fifflar lite me sladdarna....


Mr Solfilm
29 Inlägg
8 maj 2010
#5
M5 E39 99-03 400hk börjar närma sig vettiga priser nu.
Kanske för högt pris runt 100 lakan?
Annars kan jag säga att det är tokigt rolig bil!

Blytung högerfot & Gasen i botten!
Motto: Kvalitet och prestanda är nr:1
Tycker att Greenlight Magazine är en ball nättidning!

299 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
#6
SolfilmochSakerhet: nej. även om jag hade haft pengarna till en m5 e39 skulle jag inte vilja ha en....du får absolut inget bra sådan för runt 100 000 ändå. sen kan vi ju räkna upp driftkonstnaden. + att v8 nej tack. även om  10 år lär jag välja en e34 m5 framför en m5 e39 så...

m5 e34 är kanske en av världens bästa bilar i alla synpunkter. jag vet att man kan få betala skapligt för en entusiastägd o flitigt skött m5a. men jag är ändå säker på att jag ska kunna hitta en 3.6 som är skaplig för ca 40 000.

men nu har turbosuget satt igång lite ändå...trodde aldrig det skulle göra de.! och audi quattro är coolt hehe smile även cossies

den bil jag har nu är svårvärderad om den ska avvyttras i ett byte elller liknande. och den lika rolig som en m3a! + att jag vill minst ha en bmw! men om jag får loss ca 40 000 eller lite till borde jag kunna få en skapligt potent audi smile

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Bounty hunter
671 Inlägg
8 maj 2010
#7
tubo bilar jhar ju den lilla fördelen att dom går att få snurr på för en skaplig slant, audimotorner e ju välbyggda o går o trimma rätt mycket,kan ju rinna iväg massa penagr ifall man ska trimma sug motorer eller bygga om till turbo...sen e ju quattro jävligt nice på vintern....cossie e ju jävligt nice dom me....men tycker att dom skjuter låderna lätt,garage grannen fick byta när dom steg över 300hk...


192 Inlägg
8 maj 2010
#8
http://www.garaget.org/?car=178850  denna bil är till salu, mycket bra skick... dock inte snubben här på garaget som äger den nu,,

finns även på blocket,,,

//// Tommie

299 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
#9
hmm går den uppe i norrland?

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Fd Bannad
657 Inlägg
8 maj 2010
#10
Ska inte 100ans front och kofångare(m.m) passa rakt på? 200an ser ju hemsk ut framtill, men Turboquattro är ju fränt. Finns ju gott om delar till 200or med eftersom det är samma bil som 100an.

TurboQuattro for the victory!

Märkesbög

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
8 maj 2010
#11
vad ska du ha för hartgen? smile


Bmw osv..

299 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
#12
mjaa. vet inte alls.. jag har puntat upp renoverat riktigt mycket. + att jag älskar bilen.. men saken är om man köper en rejäl turbo quattro kommer medelförbrukningen för bägge bilarna bli vansinniga...så typ en 318is hade varit perfekt! smile men sätta något pris kan jag inte.. självklart går det inte få lika mycket  som en m3a men under 50-60 000 vore idioti att sälja den under.

men de vore perfekt att ha både sugtrimmat o turbotrimmat! o nu har jag blivit såld på en gammal 200. bara det att originaleffekten skulle aldrig räcka i den stora bilen

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

177 Inlägg
10 maj 2010
#13
dom skjuter på bra nog skaru se;) hehe ja gillar oxå 200 tq den är lite sleeper aktig tycker ja hehe smile


299 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
#14
jag har dock fått dålig respons på vad man bör undvika och vad man särskilt bör kika på...när de gäller de äldre s bilarna + 200an.. jag har te.x hört att de finns 2 st olika 20v 5or.. vilken en är bra,. en mindre bra om man ska trimma? någon som vet något?

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Bounty hunter
671 Inlägg
13 maj 2010
#15
2 olika?....då måste dom mena 3B(fördelare och en tändspole) och dom andra(aby,aan,och adu) me 5st sepparata spolar,jo dom e bättre o trimma om man ska ta ut stora HK siffror...annars e dom lika i grund o botten...men lådan i tex A200 är bättr än dom andra 5 växlade låderna i tex S2/S4...men allt beror ju iof hur hårt man misshandlar grejjerna


299 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
#16
så det enda skillnaden är asså.. dom tidigae har fördelare o rotor medans de senare har separata spolar..  men vad är skillnaden på aby, aan och adu?  det är ingen skillnad mot på kvalite när det gäller topp och block t.ex?

har de tidigare kamrem o de senare kedja? alla 200or har väl kamrem?

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Bounty hunter
671 Inlägg
13 maj 2010
#17
3B A200 och första S2orna,sen kom S2 me separata tändspolar och då döpten den om till ABY
AAN sitter i S4 och S6 och ADU(samma som ABY fast då 315hk)

inge kamkedjor...bara remmar...det samma toppar o block,vevstakar vev axlar,kolv i alla det ända som skiljer är insuger o spolarna då...fast RS2n har ju annan turbo,bättre grenrör o annan programvara då...


299 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
#18
vågar man påstå att 200 20 v va en av m5 e34as största konkurrenter?

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 maj 2010
#19
Aquilla skrev:
vågar man påstå att 200 20 v va en av m5 e34as största konkurrenter?

Du talar du i mössan?

200 20v och 535 kanske va konkurenter... men m5 rövknullar den tongue  du kan ju inte gemföra en 220hk gubbbil mot en 340hk sportbil wink


Bmw osv..

299 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
#20
200an gjorde faktiskt 0-100 6.6 sekunder original..alla vet väl hur enkla de är att preparera med

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.


Sök