3603
Sök

B230fk totalrenoveras och trimmas 350 hk h-profil

patrik89
14 juni 2010
#61
OphanWitehall skrev:
Marbu skrev:
NordstromJ skrev:
Mycket intressant! Se till att uppdatera med mycket bilder smile

Och klart blocket ska vara rött.

klart att ett rödblock ska ju egentligen vara rött, men vaffan, vill ha blanksvart block och mattsvart topp smile

det har vart rött tillräckligt länge wink

Helt idiotiskt att måla speciellt toppen svart! :S Du är medveten om att svart "binder" värme? Och att du har luftkanaler i toppen? Varmluft = mindre luft och tröttare bil. Enkelt men sant. Men när du ändå är i farten kan du ju måla insuget svart också wink Tycker bara det är total korkat att motbygga effekt när det är effekt du jagar :S Det finns ju en anledning till varför intercoolers och tryckrör oftast är polerade och varför toppar på bilar mycket sällan är målade original...

HAHAHAHAHA! Äh, lika bra att lägga ner arbetet TS, bilen kommer koka så fort du startar den, vattenpumpen kommer inte orka kyla motorn.
Skämt å sido, vilka puckon som surfar runt här. Hur som helst, mycket trevlig tråd och skit fint blir det! Bästa jag såg var din oljeretur, jag vet inte hur många gånger jag har köpt en sån där förbannad O-ring som sitter där orginal som ska täta.
Senast redigerat av patrik89 (14 juni 2010)

126 Inlägg
14 juni 2010
#62
Riktigt najs projekt! ös på med bilder det gillar vi big_smile

526 Inlägg
14 juni 2010
#63
Riktigt kul projekt tråd .Men har hört att dom natrium kylda ventilerna bara är att kasta för dom går av lättare med tanke på att de är mindre gods i dom. Grannen hade av flera stycken såna och aldrig mer efter att han satte i original ventiler  bara ett litet tips synd om de ska bli sallad av hela motorn om du har lagt ner massor med pengar på moroten tongue . och svart är väll de bästa man kan ha emot värme för de skyddar ju mest mot värme säger dom som vet  så måla hur du vill nu wink lycka te med bygget smile

556 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
#64
patrik89 skrev:
OphanWitehall skrev:
Marbu skrev:

klart att ett rödblock ska ju egentligen vara rött, men vaffan, vill ha blanksvart block och mattsvart topp smile

det har vart rött tillräckligt länge wink

Helt idiotiskt att måla speciellt toppen svart! :S Du är medveten om att svart "binder" värme? Och att du har luftkanaler i toppen? Varmluft = mindre luft och tröttare bil. Enkelt men sant. Men när du ändå är i farten kan du ju måla insuget svart också wink Tycker bara det är total korkat att motbygga effekt när det är effekt du jagar :S Det finns ju en anledning till varför intercoolers och tryckrör oftast är polerade och varför toppar på bilar mycket sällan är målade original...

HAHAHAHAHA! Äh, lika bra att lägga ner arbetet TS, bilen kommer koka så fort du startar den, vattenpumpen kommer inte orka kyla motorn.
Skämt å sido, vilka puckon som surfar runt här. Hur som helst, mycket trevlig tråd och skit fint blir det! Bästa jag såg var din oljeretur, jag vet inte hur många gånger jag har köpt en sån där förbannad O-ring som sitter där orginal som ska täta.

ja säger de samma.. big_smile många som aldrig bytt tändstift som surfar här och kan precis allt om en motor

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
#65
Tiiiseen skrev:
Riktigt kul projekt tråd .Men har hört att dom natrium kylda ventilerna bara är att kasta för dom går av lättare med tanke på att de är mindre gods i dom. Grannen hade av flera stycken såna och aldrig mer efter att han satte i original ventiler  bara ett litet tips synd om de ska bli sallad av hela motorn om du har lagt ner massor med pengar på moroten tongue . och svart är väll de bästa man kan ha emot värme för de skyddar ju mest mot värme säger dom som vet  så måla hur du vill nu wink lycka te med bygget smile

asså, de kanske är värt å kolla upp innan man slänger på toppen.. men är ju många som kör med natriumkylda med.. det finns ju för och nackdelar med allt smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
#66
lindgreen skrev:
om du har ett twinentery grenrör behöver du inte dubbla wg då ? eller bygger du rör från bägge delar om skiljeväggen till 1 wastegate?

kör med delade rör ända fram till en WG

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#67
har nu beställt denna bredbandslamda:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/949980_gysio0.jpg

och har även börjat bygga lite på mitt extrasprut, tanken är att köra extrasprutet på E85 i separat tank med min orginal 940 pump och 2 st orginal 337cc spridare innan spjället som aktiveras med en tryckvakt

mitt chip är mappat med 1.25 bar laddtryck så jag kommer aktivera extrasprutet när jag har ladd över de..
kommer köra med ställbar btr till systemet och ställa in de så bra de går med bbl.
detta kommer bara vara som en test, så funkar de inge bra kopplar jag bara bort de.

kommer även ha en diod som tänds när extrasprutet går, en on/off för tryckvakten, en on/off för pumpen, och en knapp för manuell start av extrasprutet. så fort spridaren är öppen ska kontrolldioden tändas

tycker detta är en kul grej som är värt å testa när man har alla komponenter hemma på hyllan..

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
15 juni 2010
#68
Marbu skrev:
har nu beställt denna bredbandslamda:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/949980_gysio0.jpg

och har även börjat bygga lite på mitt extrasprut, tanken är att köra extrasprutet på E85 i separat tank med min orginal 940 pump och 2 st orginal 337cc spridare innan spjället som aktiveras med en tryckvakt

mitt chip är mappat med 1.25 bar laddtryck så jag kommer aktivera extrasprutet när jag har ladd över de..
kommer köra med ställbar btr till systemet och ställa in de så bra de går med bbl.
detta kommer bara vara som en test, så funkar de inge bra kopplar jag bara bort de.

kommer även ha en diod som tänds när extrasprutet går, en on/off för tryckvakten, en on/off för pumpen, och en knapp för manuell start av extrasprutet. så fort spridaren är öppen ska kontrolldioden tändas

tycker detta är en kul grej som är värt å testa när man har alla komponenter hemma på hyllan..

säkert en kul grej men en våldtäkt mot din motor..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

556 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#69
Wikstromm skrev:
Marbu skrev:
har nu beställt denna bredbandslamda:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/949980_gysio0.jpg

och har även börjat bygga lite på mitt extrasprut, tanken är att köra extrasprutet på E85 i separat tank med min orginal 940 pump och 2 st orginal 337cc spridare innan spjället som aktiveras med en tryckvakt

mitt chip är mappat med 1.25 bar laddtryck så jag kommer aktivera extrasprutet när jag har ladd över de..
kommer köra med ställbar btr till systemet och ställa in de så bra de går med bbl.
detta kommer bara vara som en test, så funkar de inge bra kopplar jag bara bort de.

kommer även ha en diod som tänds när extrasprutet går, en on/off för tryckvakten, en on/off för pumpen, och en knapp för manuell start av extrasprutet. så fort spridaren är öppen ska kontrolldioden tändas

tycker detta är en kul grej som är värt å testa när man har alla komponenter hemma på hyllan..

säkert en kul grej men en våldtäkt mot din motor..

bättre än att ladda utan extra bensin..

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#70
ja ser inte riktigt vart problemet är, problemen är ju spikningar och snål/fet blandning. inte extrasprutet

om jag gör en seriös installation och ställer in allt så lamda är bra och håller koll på spikningar så ser ja inte varför detta skulle ta skada på min motor?, får ja de inte till att lira så får ja ju sänka laddet, är ju inte så dom så ja kör 50.000 åt helvete för 30 hk extra.. men ja gör de gärna om de  funkar!" smile

kom gärna med era funderingar kring varför detta skulle vara kattpiss..

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#71
idag har ett efterlängtat paket kommit! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/950263_0mc3ym.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/950265_1bnok0.jpg

imorgon ska jag hämta en ventiltätning som fattas, sen kan toppen åka på! smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

526 Inlägg
15 juni 2010
#72
Marbu skrev:
Tiiiseen skrev:
Riktigt kul projekt tråd .Men har hört att dom natrium kylda ventilerna bara är att kasta för dom går av lättare med tanke på att de är mindre gods i dom. Grannen hade av flera stycken såna och aldrig mer efter att han satte i original ventiler  bara ett litet tips synd om de ska bli sallad av hela motorn om du har lagt ner massor med pengar på moroten tongue . och svart är väll de bästa man kan ha emot värme för de skyddar ju mest mot värme säger dom som vet  så måla hur du vill nu wink lycka te med bygget smile

asså, de kanske är värt å kolla upp innan man slänger på toppen.. men är ju många som kör med natriumkylda med.. det finns ju för och nackdelar med allt smile

jo visst e de så smile

116 Inlägg
15 juni 2010
#73
hehe nice tråd smile Tänkte fråga en sak, Ungefär hur mkt har detta gått på men motor o koppling ? För jag själv har tänkt börja trimma i min 945 hehe smile


556 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#74
hemi94 skrev:
hehe nice tråd smile Tänkte fråga en sak, Ungefär hur mkt har detta gått på men motor o koppling ? För jag själv har tänkt börja trimma i min 945 hehe smile

hm,

har inte kolla på de, men typ 50.000 iaf

de blir så mkt mer än vad man har räknat med hela tiden.. beställningen på kl.racing gick på 11.000 och de var ju "bara" massa små grejer och grenrör då..

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

1 004 Inlägg
15 juni 2010
#75
Marbu skrev:
hemi94 skrev:
hehe nice tråd smile Tänkte fråga en sak, Ungefär hur mkt har detta gått på men motor o koppling ? För jag själv har tänkt börja trimma i min 945 hehe smile

hm,

har inte kolla på de, men typ 50.000 iaf

de blir så mkt mer än vad man har räknat med hela tiden.. beställningen på kl.racing gick på 11.000 och de var ju "bara" massa små grejer och grenrör då..

blir dyra hk för att få 350pollar i en rödblock smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

556 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#76
262turbo skrev:
Marbu skrev:
hemi94 skrev:
hehe nice tråd smile Tänkte fråga en sak, Ungefär hur mkt har detta gått på men motor o koppling ? För jag själv har tänkt börja trimma i min 945 hehe smile

hm,

har inte kolla på de, men typ 50.000 iaf

de blir så mkt mer än vad man har räknat med hela tiden.. beställningen på kl.racing gick på 11.000 och de var ju "bara" massa små grejer och grenrör då..

blir dyra hk för att få 350pollar i en rödblock smile

hehe ja, men den byggs för att leverera mer hästar i framtiden!

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#77
då var bredbandslamda hemkommen, nu är de bara kamaxeln som fattas. blev ett säkert kort med en FS296 smile

fick 2 klubbor med i paketet från creatix.se smile, inte varje dag

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

2 Inlägg
18 juni 2010
#78
Det närmar sig avgång snart smile hoppas den är ihop tills jag kommer hem. Är riktigt sugen på en åktur big_smile


556 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
#79
- UPPDATERING -

nu är det mesta provmonterat smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/951118_7nbblx.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/951119_2ovrrp.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/951120_ynxpgo.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/951121_m1jypm.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/951122_0n1lza.jpg



dock ska ju original turbo och grenrör på så ja kan besiktiga bilen..

kanske blir provstart idag smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

1 278 Inlägg
18 juni 2010
#80
fränt! kommer följas!

Street Knight


Sök