2862
Sök

Ryckig motor på låga varv Chev Trans Sport 00

6 Inlägg
10 maj 2010
Trådstartare
Tja,

min Chevrolet Trans Sport från 2000 som har gått 16 000 mil har börjat svajja lite. Motorn rycker vid låga varv, som att den inte får tillräckligt med gas eller fel blandning av bensin. Om jag gasar mer så försvinner det och det uppkommer inte vid tomgångskörning. Dyker upp vid körning på ettans och tvåans växel när man inte gasar så mycket. Problemet kommer och går lite.

En kompis sa att han tyckte att det lät som att den inte gick på alla cylindrar. Vilket är möjligt, men jag tycker inte att den blivit nämnvärt svagare.

Sen har jag även börjat höra något som kommer och går lite som låter som ventilknack. Jobbigt.

Toppen är dock bytt för 7000 mil sedan så det är lite konstigt att det kommer redan.

Jag har även fått 1 liter helsyntetolja i motorn som blandades med den existerande mineraloljan och körde 200 mil. Sen byttes det till mineral igen som det nu är i bilen.

Nu vet jag inte vilka fel som hör ihop eller påverkar varandra. Så förutom att skrota eller sälja bilen undrar jag om någon har något bra tips vad jag kan göra eller vad det kan bero på.

Kommer att lämna in den på verkstad nästa vecka, men sitter lite tight till med stålar och vet att ni vet mer än de vet ibland.

Om någon är sugen på att köpa bilen kan ni ju också höra av er...big_smile

4 001 Inlägg
10 maj 2010
när bytes tändstift och övriga tänddelar senast?
Bränslefilter och luftfilter?
Några felkoder?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök