2.4 på 140hk är en strypt version av 2.4i på 170hk (gasspjället öppnar inte helt på 140hk versionen, öppnar bara 70%)
Vilken version har du ?
De som chippar kan enligt deras spec få upp en 170hk motor +18hk, alltså 188hk och alltså får då 140hk modellen +48hk och även den 188hk.
3900kr monterat o klart.
http://www.itsfun.nu/index.php?option=c … mp;itemid=Även BSR trimmar via PPC till 188hk för 4400kr , så det du skriver om att BSR säger att det inte finns trim till din modell och att det knappt skulle göra någon skillnad, låter konstigt.
Det finns ju med på deras hemsida och de borde vilja sälja sina produkter...
Finns fler firmor som chippar/trimmar, googla för fler att välja på.
Att montera en turbo går att göra, men det kostar och du kommer inte att kunna besikta bilen med turbon monterad.
Barcelona skrev:
Tjenare allihopa !
Har köpt mig en Volvo V70 2.4 -01 för några månader sedan. Ångrar mig att ja inte istället köpte 2.4T
Men men, vad kan jag göra för att få lite mer krut i den jag har köpt nu, trim osv ?
Jag kan ganska lite om bilar så därför vänder jag mig till er kunniga
Så alla tips är jättevälkommna, sedan priser och vart man kan hitta prylarna vore nice som fan.
Kollade på BSR, men enl mail från dom finns det inget trim till denna modellen då det skulle knappt göra någon skillnad och då inte vara värt det.
Kan man lämna in bilen och be dom "lägga till" en turbo ?
Som sagt kan lite om bilar så skratta inte åt mig om ja ställer dumma frågor
Mvh
Senast redigerat av Louksor (15 maj 2010)
V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01