Hejsan. Jag har funderat ett tag på att turboladda min rex från 91. Jag har läst på en hel del och fått intrycket av att det ska vara ganska svårt att få en turbo att jobba bra tillsammans med VTECen. Dessutom är jag inte så erfaren av att meka med motorer, men kommer att försöka ragga hjälp av vänner och bekanta. Jag är inte riktigt säker på i vilket skick motorn är i, men den går bra och har aldrig krånglat. Jag fick inte mycket information av förra ägaren om service osv, men en total service är planerad inom kort. Dvs byte av vätskor, filter och kamrem.
Efter en periods grubblande kom jag fram till, vad jag tycker, kanske skulle vara en bättre idé. Nämligen att byta motor helt och hållet. Och då till en motor som kanske redan är byggd för överladd. Vad finns det då för bra alternativ? Vilken motor passar bäst och ger mer effekt? Jag satsar på kanske lite över 200-250 hk. Eventuellt mer. Just nu undrar jag bara över motorn i sig. Uppgradering av allt annat kommer senare. Detta projekt är planerat som ett långtidsprojekt som skulle sträcka sig över flera år, men att leta information och fråga efter tips är ju alltid det första steget.
Just nu har jag som sagt en helt original CRX -91 förutom ett sportavgassystem.