3308
Sök

Rikt av fälg till bra pris?!

15 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
Hej,

Lämnade in bilen hos Fälgfixarna för några dagar sen pga vibrationer i ratten, fick svaret att tre av fyra fälgar är skeva. Fälgarna är 18" med 225/35 gummin på. Vad jag vet har bilen inte körts över några trottoarkanter eller liknande så vad kan detta bero på?! Viktigaste frågan är dock hur man på billigast/bästa sätt löser problemet, vem riktar fälgarna på ett bra sätt till ett bra pris, gärna i närheten av Göteborg!?

16 197 Inlägg
20 maj 2010
va är det för fälgar??? e de ens värt att rikta dom..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

15 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
Forme B52. Vet inte om det är värt att rikta dem, beror på vad det kostar att rikta.

854 Inlägg
20 maj 2010
Du funderade inte på att fråga där du lämnade bilen? Är fälgarna fina i övrigt? Det kostar nog närmre 5000 skulle jag chansa på.

59 Inlägg
20 maj 2010
Fälgfixarn Däckman i Göteborg har gjort iordning mina sommarhjul med rikt, färg och lagt på nya däck. Vart nöjd med resultatet så just nu jobbar de på mina vinterfälgar.

Tror det är svårt att hitta någon som riktar fälgar till ett mycket billigare pris än Fälgfixarn kan ge.

15 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Du funderade inte på att fråga där du lämnade bilen? Är fälgarna fina i övrigt? Det kostar nog närmre 5000 skulle jag chansa på.

Jo jag frågade då jag var där, fick pris på 1050SEK per fälg och att de skulle behålla fälgarna under ett par veckor för att göra jobbet... tycker det var dyrt, men framför allt att det tog lång tid.

15 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
Nerik skrev:
Fälgfixarn Däckman i Göteborg har gjort iordning mina sommarhjul med rikt, färg och lagt på nya däck. Vart nöjd med resultatet så just nu jobbar de på mina vinterfälgar.

Tror det är svårt att hitta någon som riktar fälgar till ett mycket billigare pris än Fälgfixarn kan ge.

Då kanske det är dags att köpa nya fälgar istället...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 maj 2010
Jag gav 150kr stycket för rikting av mina fälgar, det var visserligen "kassa 3" men det går säkert att ordna med kvitto med smile Har dock inte testat dem sen riktning så kan inte säga om det blev bra eller dåligt tongue

730 Inlägg
21 maj 2010
Hejsan , lånar tråden lite, Fick tag på Nitro rosso fälgar till ett bra pris, Minus är att 3 av 4 är kantstötta, fixar dessa fälgfixarn i göteborg även såna här operationer ?? Vad ligger priset på att bara fixa kantstötningar ??

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

1 833 Inlägg
21 maj 2010
Det bästa är nog att åka ner och visa dem fälgarna.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Sök