Jag tänkte sätta i en vx3kam i min volvo 940 Fulltryckare -92 ,, men vad ska det vara för ventilspel ? har bara hört att den ska ställas 3 grader senare ?! Hjälp tack
Jag tänkte sätta i en vx3kam i min volvo 940 Fulltryckare -92 ,, men vad ska det vara för ventilspel ? har bara hört att den ska ställas 3 grader senare ?! Hjälp tack
VX3 är en VX som är förställd 3 grader. Alltså samma kam egentligen om man har ställbart kamdrev.
Du ska väll inte ställa om kammen om du ska ha en vx3 ? Då försvinner väll vitsen med en vx3 ? då kan du ju som sagt lika gärna sätta i en vx. Å är de spelet du är ute efter så kan du lägga de på typ 0,30 å skippa gummit som ligger mellan tryckare å ventilskaftet.
Du ska väll inte ställa om kammen om du ska ha en vx3 ? Då försvinner väll vitsen med en vx3 ? då kan du ju som sagt lika gärna sätta i en vx. Å är de spelet du är ute efter så kan du lägga de på typ 0,30 å skippa gummit som ligger mellan tryckare å ventilskaftet.
varför skippa gummit?, menar du när man ställer in spelet?
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Ja de underlättar när man ska ställa spelet å de behövs inte heller. Jag tyckte då inte att de slamra nå mer i min när jag tog bort de å dessutom blir dom hård å går sönder = ligger en massa bitar i motor som följd. Men de är bara min åsikt de.