2616
Sök

Vad ska jag ha för ventilspel på en vx3 kam ?

Bubba
32 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
Jag tänkte sätta i en vx3kam i min volvo 940 Fulltryckare -92 ,, men vad ska det vara för ventilspel ?  har bara hört att den ska ställas 3 grader senare ?!   Hjälp tack smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
22 maj 2010
samma som original runt 0,35-0,40.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Whatever :)
1 652 Inlägg
22 maj 2010
volvo_nicke skrev:
Jag tänkte sätta i en vx3kam i min volvo 940 Fulltryckare -92 ,, men vad ska det vara för ventilspel ?  har bara hört att den ska ställas 3 grader senare ?!   Hjälp tack smile

VX3 är en VX som är förställd 3 grader. Alltså samma kam egentligen om man har ställbart kamdrev.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

8 Inlägg
22 maj 2010
Du ska väll inte ställa om kammen om du ska ha en vx3 ? Då försvinner väll vitsen med en vx3 ? då kan du ju som sagt lika gärna sätta i en vx. Å är de spelet du är ute efter så kan du lägga de på typ 0,30 å skippa gummit som ligger mellan tryckare å ventilskaftet.

Bubba
32 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Tack för alla svar ! smile      Då har jag  nog förstått vitsen med "vx3 och vx"  smile

556 Inlägg
23 maj 2010
mombyracing skrev:
Du ska väll inte ställa om kammen om du ska ha en vx3 ? Då försvinner väll vitsen med en vx3 ? då kan du ju som sagt lika gärna sätta i en vx. Å är de spelet du är ute efter så kan du lägga de på typ 0,30 å skippa gummit som ligger mellan tryckare å ventilskaftet.

varför skippa gummit?, menar du när man ställer in spelet?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

8 Inlägg
26 maj 2010
Ja de underlättar när man ska ställa spelet å de behövs inte heller. Jag tyckte då inte att de slamra nå mer i min när jag tog bort de å dessutom blir dom hård å går sönder = ligger en massa bitar i motor som följd. Men de är bara min åsikt de.

Sök