3368
Sök

Trimning av 940 b230ft

56 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
#1
Tjenare! skulle vela ha lite hjälp med vad jag ska göra om jag vill landa på en 280-300 hks.

det som är gjort på bilen är:
portad 531 med vx3 kam.
chippad i bränsle och tänning.
BSR Optiflow luftfilter.
1,0-1,2 bars tryckklocka laddtryck 1 bar.
3" downpipe med 3" metallkatt och sedan 2,5" med 2 ljuddämpare.
M90-växellåda, starkare Sachs-koppling,


detta gav 215 hk på bakhjulen, ca 240 hk vid 5000 rpm i motorn. vid bänkning.

har beställt en ställbar BTR och alu intercooler som jag ska sätta dit till väckan.

undrar nu vad jag ska göra för att få upp den i runt 280-300 hks. räcker orginal turbon? spridarna?

Tacksam för svar! smile


1 808 Inlägg
25 maj 2010
#2
Annan turbo ( 15g eller 16t )
Större spridare
Och större LMM

smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

1 772 Inlägg
25 maj 2010
#3
465cc spridare, 3" lmm

Sedan någon lämplig turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 66&p=1

Sen borde du nästa vara där..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

040 RedLine
1 219 Inlägg
25 maj 2010
#4
Jag vill påstår att om du vill upp i 300hk så måste du ha minst en 19T.

Självklart större spridare med!

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

56 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
#5
Okej det låter lämpligt, hur äre med orginal soppa pumpen, hur många hk håller den för? och dom där t3/t4 aggen passar dom rätt på orginal grenröret?


040 RedLine
1 219 Inlägg
26 maj 2010
#6
Johan-Westin skrev:
Okej det låter lämpligt, hur äre med orginal soppa pumpen, hur många hk håller den för? och dom där t3/t4 aggen passar dom rätt på orginal grenröret?

Soppapumpen hänger med rätt bra tror ja:) Har inte haft problem i alla fall, kör ändå på 3,8 bar.

Bara man planar av flänsen på grenröret så passar de, oljereturen måste förlängas och ny dp måste byggas.

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR


Sök