3028
Sök

Mest olägliga stället bilen gått sönder på.

Team VeboTrim
322 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Satt i Mcdonalds drivein kö och tänkte nu skulle det inte vara roligt om något paja på bilen så man skapar trafikstopp.

Så därför som rubriken lyder. Vart har ni fått stopp som mest olägligast i trafiken?
Senast redigerat av TurboAnton (26 maj 2010)

Team VeboTrim @ Facebook

16 197 Inlägg
26 maj 2010
min kopplingvajer gick av mitt i en korsning,mitt i stan under värsta rusningstrafiken..  inge vidare kan ja säga.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Hjultomte
1 500 Inlägg
26 maj 2010
På e6an i ett vägarbete sa min topppackning upp sig o sköt allt vatten o lite så. De va mindre roligt tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

739 Inlägg
26 maj 2010
bilen kokade för mig på en 2:1 väg  naturligtvis var det när det var enkelfiligt ,,det blev lite trafik stoppning om man säger

1 697 Inlägg
26 maj 2010
en kylarslang på brorsans ng900 blåste när han stod utanför besiktningen å väntade. Bilen syntes inte bland all ånga. Tur att det finns silvertejp tongue

Team VeboTrim
322 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
2ooSX skrev:
Finns redan en liknande tråd med massor av sidor smile tyvär hmm

såg det nu. sry om jag gjorde dig upprörd.

Team VeboTrim @ Facebook

Driver
2 111 Inlägg
26 maj 2010
Fick soppatorsk på motorvägen mellan Borlänge-Falun. Gick bra då infoskylten kom väldigt lägligt... roll
(Hade klarat sträckan lätt om det inte blivit ett litet race, mot vad minns jag inte dock men han vann lol ).

Iallafall så Fick jag då skjuts till macken av en medlidande farbror som berättade att han dagen innan fått soppatorsk i rondellen mitt i stan kl:16... neutral (Holmenhuset/Bergströms Galleria/Åhlens rondellen för er som vet hur det ser ut i Falun... cool )

Mvh Janken

Edit: Detta var väl ett par, tre år sen eller dylikt.
Senast redigerat av Janken (26 maj 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Smålänning
7 883 Inlägg
26 maj 2010
Vevaxelgivaren gav upp utanför en mack när jag skulle köra hem en polare klockan 23.30.. Gick inte riktig så fort som tänkt tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 353 Inlägg
26 maj 2010
inte gått sönder, men jag fick soppatorsk i McDriven här i falun, var inte så populärt, var typ 15 bilar i kö också tongue

There's no replacement for displacement

391 Inlägg
26 maj 2010
Kamremmen hoppa av i vintras mitt under snöstormen som va o då va klockan 2300 o vi höll på o greja me att få loss bilen i cirkus 3 timmar tongue

62 Inlägg
28 maj 2010
Alla ni som har fått soppatorsk, varför tankar ni inte för?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 maj 2010
Länge sen nu...
Men ett kamremsbrott 60 meter från E18 i Karlstad. Stod på påfarten i ca 10 minusgrader i en halvtimme och väntade på bärgare.  Jipii...

Som tur var hade jag bara en 8v motor i den bilen så det hände inget annat. Dyraste resan jag gjort till Karlstad.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 570 Inlägg
28 maj 2010
Rondellen vid Gullmarsplan i Sthlm klockan 16.00 en tisdag typ smile. Drivaxel som gick av hehe.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 maj 2010
Mitt i skogen i Sävsjö (Småland,Jonköping) , 2,5 timme hem och 3 timmar till Väästervik..

Då gick min Fördelare i golfen, och det va snöstorm och klockan va runt 20.00 och bärgaren fanns närmst i Eksjö (1.5 timme ifrån) ... Skulle ba vara i västervik över helgen, sålde golfen för 700 ;- hahahah!!

Fick dock en lånebil så jag kunde komma hem smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Trucker
2 710 Inlägg
28 maj 2010
Soppatorsk i 740n jag hade förra sommaren, mitt i en rondell, påväg till jobbet. Skulle allså åka närmare 1 mil på ungefär 15min. Inte nog med att jag själv hade små bråttom, ställde till med ett jävulskap för andra oxå..

Aldrig fått soppatorsk i andra bilar, fick i 740n för att jag va så jäkla ovan vid hur mkt den jäveln dricker, o speciellt denna så va tankmätaren sönder på. Hade tankat 200kr dagen innan o hade kanske kört en 4-5mil högst. Borde väl räcka åtminstone till jobbe to hem tänkte jag. Tydligen inte..

Fart missbrukare

SÄNK MER!
389 Inlägg
28 maj 2010
Mr_Kb skrev:
Alla ni som har fått soppatorsk, varför tankar ni inte för?

det finns bilar som har trasiga bensinmätare:)

564 Inlägg
28 maj 2010
Punka i söderledstunneln, fick köra ut ur tunneln på bara fälgen och stanna på centralbron. (Stockholm)
Mitt i rusningstid... Självklart var det vänster framhjul, spännande att byta däck...

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
28 maj 2010
Lånade en volvo 740 ett tag som bränslepumpsreläet spökade på, vilket innebar att bilen ville dö lite då och då. På väg att hämta ett nytt dog bilen mitt i gnistängstunneln (tynnered, göteborg) givetvis under rusningstrafik och vägarbete. Detta innebär att tunneln som vanligtvis har tvåfiligt åt varje håll samsas om ena tunneln. Detta innebär totalstopp under ungefär 5min, vilket kändes som en EVIGHET. Folk var lagom glada och tutade konstant. Då blir man lite less. Bilen gick som en klocka med nytt relä efter detta.

mickenyman.se
687 Inlägg
28 maj 2010
Hörde av någon för länge länge sen, att det var en kille som åkte på bakhjulet förbi polisen och sen gick kedjan av. tongue

Hemmainstruktör
641 Inlägg
28 maj 2010
Mina bilar har nog aldrig gått sönder olägligt, men min första 125a (Honda NSR) jag hade när jag fortf bodde i Finland gick kopplingsvajern av i centrala Helsingfors vid 4a tiden. Puttade skiten till motorvägen i skinnställ i 25-30 C värme, värsta jag vart med om, ett antal kilometer å putta å vågade inte köra i trafiken där utan koppling. Väl framme vid motorvägen vågade man köra med crossväxlingar igen smile

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

Sök