3212
Sök

Mest olägliga stället bilen gått sönder på.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
28 maj 2010
dahlens skrev:
Mr_Kb skrev:
Alla ni som har fått soppatorsk, varför tankar ni inte för?

det finns bilar som har trasiga bensinmätare:)

Ja men så jävla många bilar har väl inte trasiga soppamätare. Antingen är det slarv eller brist på pengar. Det är vad jag tror!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

871 Inlägg
28 maj 2010
Vettemannen skrev:
dahlens skrev:
Mr_Kb skrev:

Ja men så jävla många bilar har väl inte trasiga soppamätare. Antingen är det slarv eller brist på pengar. Det är vad jag tror!

/Benny

har man en 740 har man tur ifall mätarn funkar tongue

311 Inlägg
28 maj 2010
Mr_Kb skrev:

Exakt tongue Jag börjar bli nervös när jag har halvtank kvar och sitter och tänker hela tiden att: Måste tanka nu snart!! xD

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

Bärs!
3 456 Inlägg
28 maj 2010
Vettemannen skrev:
dahlens skrev:
Mr_Kb skrev:

/Benny

Benny, att 740's kör soppatorsk är väldigt vanligt.. Hell, folk använder "fungerande tankmätare"som sälj argument på dom! lol

Garaget.org peakade 2008.

1 482 Inlägg
28 maj 2010
Vevaxelgivaren pajjade på 540n mitt på essingeleden kl 8 på morgonen.

Gissa om man blev panikslagen, bilen bara tvärdog och vägrade att starta :p.

Med lite tejp och junkade så fick den tillräckligt med kontakt för att leva resten av dagen iaf. Tur i oturen.

BLT Service
Theracords Music Label

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
28 maj 2010
beckstroem skrev:
Vettemannen skrev:
dahlens skrev:

/Benny

Man får väl köpa en ny för man kan ju inte åka med en trasig heller!!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

16 197 Inlägg
28 maj 2010
Vettemannen skrev:
beckstroem skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

/Benny

så man får en 2a om soppamätaren inte funkar menar du??   de har ja ALDRIG varit me om.. å ja har haft ett flertal bilar med trasig soppamätare.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 299 Inlägg
28 maj 2010
Mina bilar har aldrig pajat olägligt, 9-5an pajade soppapumpen på precis när jag hade kommit hem o parkerat. Skulle precis vrida om nyckeln så dog motorn av sig själv tongue

9000 gjorde likadant, dock hände det på parkeringen till en bilhandlare. Fick inte så bra inbytesvärde på den just då wink

754 Inlägg
28 maj 2010
När jag skulle köra min kompis kusin till tåget då hon skulle åka hem till Katrineholm! Slutade med att hon missade tåget...men jag klagar inte! Hon stannade 1 vecka till och nu har vi varit tillsammans i över 1 år! big_smile Så hade inte bilen pajat så hade det förmodligen inte blivit vi 2! smile Ibland är det bra att bilar går sönder! cool
Senast redigerat av D_Nilsson (28 maj 2010)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Driver
2 111 Inlägg
28 maj 2010
BillyBooy skrev:
Mr_Kb skrev:

Exakt tongue Jag börjar bli nervös när jag har halvtank kvar och sitter och tänker hela tiden att: Måste tanka nu snart!! xD

Haha du har problem wink.

Angående min soppatorsk så var det pga att jag helt enkelt glömde av det när jag stack hemåt.
Väl på motorvägen så insåg jag detta men klarar sträckan utan problem på den soppan om man inte gasar på i onödan. vilket det dock blev haha.

(Kan väl tillägga att det inte var speciellt långt från macken, men hey, vem tackar nej till skjuts? smile ).

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

484 Inlägg
29 maj 2010
batteriet urladdat i en uppfartsbacke på en tättrafikerad väg i vintras.. hade bara tröja på mig också.
nej då, jag frös inte wink

som tur är har man världens snällaste far som åkte från jobbet och kom och bogserade hem mig, det visade sig att varenda kontaktyta på generatorkolet på min "nya" generator var rosigt och ruttet :p

Föddes till att älska Volvo.

tysk.
592 Inlägg
29 maj 2010
Soppatorsk med fjolårets vinterbil mitt i en 4vägs rödljuskorsning, 740 utan fungerande tank och trippmätare skall tilläggas. Var lite chansing varje gång man körde bilen smile

Najs
29 maj 2010
en kall regning dag i en uppförsbacke me 2+1 filigt rasade vxl lådan på lastbilen finnrödja backen utanför laxå

956 Inlägg
29 maj 2010
Mitt ute i jävla skogen i september. Handsbroms backen inuti skivan lossna, och tvärlåste allting på högerbak däck. Fick gå flera km för att få täckning på mobilen. Bilen stog där den stog.

Efter drygt 1,5 timme fick vi skjuts hem. Senare på kvällen åkte jag hem ifrån, var runt 3-5 mil dit bilen stog från där jag bodde. Och allting verkar bra tills vi börjar närma oss. Den tjockaste dimman jag sett i mitt liv. Var ett helvete o hålla på. Mörkt och kallt. Fick använda bilen vi åkte i ut att lysa med. Tillslut släppte skiten efter vi plockat isär de. Underbar känsla att rulla ifrån den där jävligt mörka skogsvägen den höstdagen.
Som tur var stog bilen in på en avsägelsen väg som ledde intill ett spökhus:P Bara meter från den lite mer trafikerade grusvägen, som de kanske kom 5 bilar på:P Förbannat skönt dock att få hem bilen.

volvo tic frälst
357 Inlägg
29 maj 2010
soppatorsk 10meter från obemannad bensinmack med en uppfart med lite uppförslut. när jag väl fick upp bilen ensam (med handkraft!) så hade jag bara 500-lappar och pumpen tog 100-sedlar högst så jag fick gå till en bemannad mack och växla. volvo 142 med anliggande bromsar xD tankmätare ur funktion och körde efter trippen, så nära men ändå inte tongue

en annan gång fick jag 8-hjulssläpp på en smal grusväg vintertid mitt i skogen och klass 2 varning på snöoväder tongue skymd 90graders kurva med ett litet stup på yttern utan räcke. volvo 940 med dollykärre och en volvo 240tic på. jag orkade styra såpass att vi inte hamnade i stupet men kilade fast hela ekipaget mellan snövallerna på bredden tongue enda skadan blev att en spackelkaka lossnade på 240n och rost kom fram i ena skärmkanten tongue ena framhjulet på 240n gled av kärran och bakhjulen låg mot snövallen så det tog sin tid att lasta av...
Senast redigerat av mattestig (29 maj 2010)

109 Inlägg
29 maj 2010
Motorn rasa mitt på Ölandsbron under vintern.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
29 maj 2010
Har inte hänt något med personbilen, dock med lastbilen på jobbet.

Körde en av våra lastbilar med automatlåda. Stoppade vid en korsning och när jag skulle köra iväg så ville inte lådan växla ifrån neutralläget. Tur nog så var man i närheten av verkstan, så dom kunde fixa det snabbt och smidigt.

Allt för den där jävla hatten!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
29 maj 2010
evilaudio skrev:
Vettemannen skrev:
beckstroem skrev:

/Benny

så man får en 2a om soppamätaren inte funkar menar du??   de har ja ALDRIG varit me om.. å ja har haft ett flertal bilar med trasig soppamätare.

Jag har aldrig sagt att man får en tvåa med trasig soppamätare. Det jag menar är att om soppamätaren är trasig så får man köpa en ny så man kan lita på den. Det var så jag menade!! lol

/Benny

Min youtubekanal!

pnorberg
29 maj 2010
Förut när Max träffen var i Luleå så var jag, sambon och två vänner på väg för att kika på fina bilar. Just vid korsningen in till max stannar 200an och vill inte alls gå igång! Var väldigt trevligt och stå i en korsning och nöta på startmotorn, varningsblinkers på, massa bilar bakom och en parkering full med folk som får bevittna denna pinsamma situation.
Till slut starta den men blev stående över natten på en av parkeringarna mellan OK/Q8 och Max.

smurfidunder
327 Inlägg
29 maj 2010
punka på trailern, hardangervidda, snöstorm, fredag...

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

Sök