3407
Sök

Kopplingschema två likadana slutsteg!!

22 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Hej jag har letat som en galning efter kopplingsschema för två slutsteg.

Jag har två slutsteg A och B, styrkan osv är oväsentligt. Inget är draget och kan någon berätta för mig vart jag ska sätta säkringar och hur alla kablar ska dras i ett enkelt Kopplingsschema.

OBS. det är endast EL jag är intresserad av inte lågnivå etc. men om ni har tid så shoot.
Tack på förhand.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 maj 2010
Enklaste sättet är ju att dra strömkabel från batteriet till ett distributionsblock eller ännu hellre säkringshållare av lämplig modell (väljs beroende på kabelstorlekar och antal förbrukare som ska kopplas in). Samma sak med jordkabeln fast där är det distributionsblock som gäller (går även att dra separata jordkablar från stegen). Remoten drar du först till ena steget och sen vidare till det andra.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

22 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Okej, men ska jag då dra +kabel från batteri till säkringshållaren som har 1 in/2 ut? eller >fungerar< 1 in/1 ut med dubbelkoppling/vira ihop dem 2 sladdar som går till stegen?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
31 maj 2010
Ja från batteriet till säkringshållare och sen ut till steget. Att hålla på och "vira ihop" kablarna gör man inte, möjligtvis med remoten men inte med strömkablarna. Lägg lite mer pengar och köp en riktig hållare med en in och två ut istället, och köp för ANL säkring och inte AGU!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök