3315
Sök

Mitsubishi 3000gt vs supra,skyline,subaru

59 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
#1
Halloj! Kan en 3000gt mäta sig med t ex en supra, skyline eller subaru? Eller är den en helt annan "klass". Är skyline och supra dom överlägsna bilarna när det gäller japanare? smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
1 juni 2010
#2
3000GT VR-4 skulle jag påstå är en av bilarna i den japanska superbilseran, som i runda slängar sträcker sig över 90-talet. Nissan 300ZX, Toyota Supra TT, 3000GT, Nissan Skyline GT-R, Honda NSX(dock dyrare, iaf i andrahand, ej riktigt förstått varför det blev så) och säkert ett par till som man glömt.

Men vad menar du med "mäta" sig? Effektmässigt? Bankapabilitet? Man kan ju tolka rätt fritt.

"When innovation meets passion!"

1 827 Inlägg
1 juni 2010
#3
Mechanimal skrev:
3000GT VR-4 skulle jag påstå är en av bilarna i den japanska superbilseran, som i runda slängar sträcker sig över 90-talet. Nissan 300ZX, Toyota Supra TT, 3000GT, Nissan Skyline GT-R, Honda NSX(dock dyrare, iaf i andrahand, ej riktigt förstått varför det blev så) och säkert ett par till som man glömt.

Men vad menar du med "mäta" sig? Effektmässigt? Bankapabilitet? Man kan ju tolka rätt fritt.

Anledningen till att NSX är dyrare är att den var otroligt mycket dyrare när den var ny. NSX är en unik bil i sitt slag, en supersportbil med körbarhet som en vanlig bil. Det byggdes en ny fabrik till NSXen, den är helt handbyggd i aluminium och ingenting är hämtat från andra Hondor.

Därför är NSX dyrare både när den var ny och det ligger förstås kvar idag. En NSX är ett samlarobjekt och en raritet, det är mer än vad man kan säga om en supra/skyline. smile


OnTopic: Ja absolut hänger 3000gt bra på, men namnet säger sanningen, det är en GT bil och ingen sportbil... Jäkligt trevlig för ändamålet dock!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

"Unloaded"
1 557 Inlägg
1 juni 2010
#4
Eisenhut skrev:
Mechanimal skrev:
3000GT VR-4 skulle jag påstå är en av bilarna i den japanska superbilseran, som i runda slängar sträcker sig över 90-talet. Nissan 300ZX, Toyota Supra TT, 3000GT, Nissan Skyline GT-R, Honda NSX(dock dyrare, iaf i andrahand, ej riktigt förstått varför det blev så) och säkert ett par till som man glömt.

Men vad menar du med "mäta" sig? Effektmässigt? Bankapabilitet? Man kan ju tolka rätt fritt.

Anledningen till att NSX är dyrare är att den var otroligt mycket dyrare när den var ny. NSX är en unik bil i sitt slag, en supersportbil med körbarhet som en vanlig bil. Det byggdes en ny fabrik till NSXen, den är helt handbyggd i aluminium och ingenting är hämtat från andra Hondor.

Därför är NSX dyrare både när den var ny och det ligger förstås kvar idag. En NSX är ett samlarobjekt och en raritet, det är mer än vad man kan säga om en supra/skyline. smile


OnTopic: Ja absolut hänger 3000gt bra på, men namnet säger sanningen, det är en GT bil och ingen sportbil... Jäkligt trevlig för ändamålet dock!

Ahh då vet jag mer om NSX:en och dess värde då smile Och visst är det en helt underbar bil, snyggaste baklysena på en bil jag någonsin sett och rent allmänt snygg smile

"When innovation meets passion!"

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 juni 2010
#5
Köp en S2000 big_smile snyggare ^^

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

59 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
#6
ok, jo jag tänkte lite vem som går bäst original? Och är lättast/bäst att trimma om det skulle vara så? Är det nån av modellerna som det är svårt att få tag på delar till?

517 Inlägg
2 juni 2010
#7
3000gt är absolut jämförbar med en skyline. Båda har sexcylindriga motorer med dubbelturbo samt fyrhjulsdrift. GT´n är dock lite tyngre men har mer effekt så prestandan är ganska likvärdiga.
http://www.youtube.com/watch?v=t9_8A6_X3gk <-- GTO vs GT-R

Imprezan lirar väl inte i samma liga som dessa bilar med sin boxer 4:a och en enkelturbo men den är lätt, smidig och väldigt rapp så helt uträknad är den aldrig.

Supran är det självklara valet om man vill trimma och vara snabbast mellan rödljusen... om greppet i bakhjulen tillåter dvs smile

428 Inlägg
2 juni 2010
#8
Ghost_Face skrev:
Supran är det självklara valet om man vill trimma och vara snabbast mellan rödljusen... om greppet i bakhjulen tillåter dvs smile

"Om greppet i bakhjulen tillåter dvs"

Vilket det ofta inte gör när det kommer lite mer effekt i den än orginal tongue
Därför är skyline det självklara valet om man vill vara snabbast mellan rödljusen wink


Sök