3707
Sök

Nya bötespriser från 1:a oktober

12 086 Inlägg
20 juni 2006
Dj_funky skrev:
Poliserna alltså eller snarare de som bestämer över dom.

Dom har ingen chans att bekämpa dne riktiga kriminaliteten(inbrott, våldsbrott osv) så de sätter så mycket de kan på att plocka trafikanter bara för att de ska visa att de har klarat upp massa brott, nu har de insätt att det har kostat för mycket pengar med alla dessa trafikpoliser och kameror som används 3 gånger per år.

Ja, vi har mängvis med knarkhärvor.. männsikoskuggel, rån stora skattefifflare.. men dessa tycker snuten är för jobbiga så de går ut i trafiken o mobbar oss.. som att sno godis från ett barn! Ibland har man lust att fly från detta pissland till ett där de har mer disiplin och bättre ideal, sverige är ett land helt utan struktur!

677 Inlägg
20 juni 2006
JapMax skrev:
Vilket gäng sossar.. inkomstbaserad, jag hatar denna orättvisa! Varför ska en individ betala massa mer bara för att han på något sätt tjänar mer? Om jag ställer er motfrågan, ska en högavlönad person få bättre sjukvård? Han betalar ju kanske lika mkt skatt som 10 lågavlönade.

Åt helvete med detta sossegnäll!

Meningen med böter är att det ska svida oavsett inkomst så att man inte gör om det.

Meningen med vård är väl att folk ska må bra oavsett inkomst.

Det är iaf min mening.
Sen säger inte jag att jag är så värst laglig av mig men iaf.

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 juni 2006
gnäll säger jag bara i finland har dom ju inkomstbaserad jag som har 6000 i månaden tycker detta förslag är ju urbota dumt lägg resurser på att jaga riktiga kriminella brottslingar har ett annat förslag också blir man stoppad en gång borde det räcka med en tillsägelse och händer det en gång till borde det bli böter om man inte sköter sig tredje gången då borde man rycka körkortet fast bälteslagen kan dom ju ta bort ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

128 Inlägg
21 juni 2006
swerige har blivit en jävla kommunist stat.Hoppas man nån gång kan fly härigrån utan att få ett skott i ryggen. Högre böter..de e så man mår illa.

Burn IF performance

8 156 Inlägg
21 juni 2006
vampyren skrev:
swerige har blivit en jävla kommunist stat.Hoppas man nån gång kan fly härigrån utan att få ett skott i ryggen. Högre böter..de e så man mår illa.

Sköter man sig så behöver man ju inte oroa sig över böter? Tycker att du borde besöka en riktigt kommunistisk stat. Ta en tripp till Vitryssland. Där kör dom vanliga medborgarna 5 km/h långsammare än hastighetsbegränsningen för att slippa strul med militian (det är vad polisen heter i Vitryssland).

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

128 Inlägg
21 juni 2006
sköta sig? De e inget värt i dagens samhälle.poliserna ger ju saj bara på trafikanter. De e ju klart mangasar på ibland. Det tycker jag är helt okey, bara man visar hänsyn till andra trafikanter. De e inte farten som dödar, De är brist på trafikvett.

Burn IF performance

RushRacing.tk
278 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
JapMax skrev:
Gislekillen skrev:
Jonni skrev:

Det är bara ett förslag vad jag har hört.

ja de vet jag.. det står det också..

Mitt förslag är att de som står för det utalandet ska utvisas från landet!

vilket uttalande å varför??

Sök