- Laga all rost (det finns så det räcker till och blir över)
-snitsig lack + diverse plåtfix
- Trimm, Balansering av rörliga delar, portning av topp osv
Skulle lägga upp bilder men fick detta meddelande:
Uppladdningsfunktionen i forumet är för tillfället inaktiverat. Vi arbetar på ett nytt galleri och när det blir klart kommer en ny forumuppladdningsfunktion att införas.
Nu e allt rensat på bilen bilder på de kommer imorrn
Rosten är värre än jag trott det finns i golv tak sidorna trösklarna alla balkar alla skärmar fronten e kass (gravrost endast räknat) skulle kunna tro det vart ett skogsvrak
Rostbilder kommer imorrn som sagt ska beställa plåt från danmark å holland får se va de kostar
Ser ut som att du har en del att göra, men vore kul om du fick liv i den lille bilen Detta kommer följas
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Så uppdatering då, lite bilder på vad som måste göras då det finns rost
Balkarna är slut funderar på att lägga dit fyrkantsprofil istället borde göra karossen lite styvare
rost rost rost
syns inte så bra men växellådsfästet är kex de med
Golvet var rätt slut det med, nån har lagat det tidigare men inte så seriöst så det har rostat igen kapade upp lite ska bli ännu mer
Hela fronten ska bytas den e helt sönderbucklad å gravrost vid alla fästpunkter
Bilen hade taklucka men den hade nån svetsat igen, inte seriöst för plåten har slagit sig, får se hur det blir fixat förmodligen kapar ja upp ett furkantigt hål å rundar plåten lite innan ja svetsar dit den.
ska byta ut plåten som sitter under fästet för kofångaren, blir nog en rak plåt som får det att se lite clenare ut.
kapat ur plåten ska även kapa ur läppen'
fann ganska mkt mer rost
fann även ett hål? som man inte lagt igen
Kapade upp tröskeln å kollade det var inte så illa som jag trodde men det krävs fortfarande nya trösklar på båda sidorna.
de va allt för denna dag
kommer börja fixa ordentligt på måndag då jag får gas till svetsen och även plåt
Snacka om att du har det du gör. När till och med balkarna är dåliga..då vete fan om inte ens jag hade gett upp..och jag ger normalt sett inte upp Hoppas det löser sig för dig
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Snacka om att du har det du gör. När till och med balkarna är dåliga..då vete fan om inte ens jag hade gett upp..och jag ger normalt sett inte upp Hoppas det löser sig för dig
Hehe tack ja de ska nog allt lösa sej får se hur mkt som är kvar efter helblästring av karossen
kul med udda projekt. Mycket jobb men jag tvivlar inte på att den blir fräsch när den e klar
lycka till!
/stage
Man tackar man tackar ja de e en rätt ovanlig bil iaf