Pukadjuret skrev:
TBOC_Razor skrev:
Pukadjuret skrev:
Nej, det är en 1.8 liters motor. Men heter B207E, nästan samma motor som 2 liters motorerna, osäker på vad som skiljer men tror det e högst vevaxel och programvara. Inte att förvexla med 1.8i som är en ren Opel motor nån idiot fått för sig att stoppa i en Saab.
Lite OT men jo, 1.8t ÄR en 2.0:a.
Samtliga B207-motorer är på 1998 kubikcentimeter, dvs vad som brukar heta 2.0 liter.
Det är ju bland annat därför som 1.8:orna är mest prisvärda om man tänkt trimma, man får 2.0:an för mindre pengar...
Fel av mig, ber om ursäkt för att jag sprider missinformation. Då är det bara programvaran som skiljer då.
Bosch-nummer kan vara svårt å få fram eftersom Denso verkar vara tillverkaren. Denso 8DACZ enda betekningen utöver artikkelnumret på spridarna.
Är det olika tillverkare på spridarna till en -07:a och till en -08:a ??
För på -07, vilket är det nyaste 9-3:an jag har WIS för, så står det att det är blåa siemens i B207E/L samt gröna i B207R.
Ingen som har nyare WIS att "låna ut" ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P