Oops! Har varit en stund sedan update... .)
Nu när man måste tentaplugga och allt annat är bara mer spännande så kan man passa på att uppdatera lite i tråden
Som vissa vet, Exsiccos lucka blev inte så lyckad pga för många vinklar och kolfiber vägrade anpassa sig, men såvitt jag vet så ska den bli en bra mall för ny lucka i Smartens ändrade motorrum
Snart efter detta projekt blev det till att gjuta av en motorhuv till en viss vass CTR
2.93kg
Vad gäller corollan så är alla detaljer gjutna och provmonterade dock så är det dåligt med bilder då bilen står lite trångt till i garaget
Bakre stötfångare - 3.2kg
Framskärm
Sidokjol
Skaffat bättre våg, sidokjol
Vinge
Alla detaljer ska skruvas på bilen, ej limmas/spacklas
När sista delen skulle gjutas av och glad som fan skulle jag plocka ut prototypen ur formen så fick jag slita ut, hacka med stämjärn, slipa....
... och vattenslipa i flera timmar
Felet var nog i ett lager sprutspackel under färgen som mjuknade upp av polyester lukten.
Byggde även egna vingfästen, hoppas de håller när man kör, de är med när jag drar bilen fram och tillbaka i garaget.
Som en rolig grej så kan jag berätta att hela kjolpaketet/breddare väger runt 13kg
Godstjocklek, framskärm...
.... och stötfångare fram.
När man gick i en svacka med epoxi samt blev tröt på att slipa kolfiber vars damm är skitjobbigt så fanns det andra aktiviteter man kunde ägna sig åt
Har länge funderat på vart jag skulle placera tanklocket som förlorat sin ursprungliga plats under karossbreddarna och efter många om och men hamnade den bakom ena lyktan. Stort TACK till Hydroscand i Högdalen för fantastisk rabatt och stor hjälp med val av rätt slang.
Har man lättat bilen med tiotals kilo i karossen så varför inte slänga i en massa ljudprylar
Löjligt men jag bygger för att ha kul.
Det togs kontakt med MDS och ett gammalt sponserbjudande putsades upp. Stor tack till Oscar och Andreas för hjälp.
Början på en baslåda...
... som fick lite udda form
Lådan på plats.
Covern tar form. Hittade inget bättre tyg i garaget och den jag hade... får man hoppas att den inte fungerat som hem för möss.
Blev även lite avgjutningar
Bagage-bygge
Hoppades på lite mer utrymme kvar men det blev som vanligt - trångt. Får man plats med en reseväska så får den vara i chihuahua storlek.
Baslåda inreds.
That's it. Slut på den meningslösa och bristande på helhetsbilder uppdateringen och tillbaka till tentaplugget