2938
Sök

Kenwood KDC-6047U

83 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#1
Tja

Är de någon som har något vetande om denna stereon?

Bra/dålig?
finns de någon bättre i samma prisklass?

osv, bara ös på med allt ni vet om den.

länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=568318

Mvh


170 Inlägg
15 juni 2010
#2
Efterträdaren till KDC-7644, maxad modell med 3x4V RCA tidscomp variabelfärg, låter riktigt bra och som dessutom är lättskött och enkel med skön känsla i volymratt vilket är viktigt
Storebror till denna är KDC-BT60 efterträdaren till den berömda KDC-BT8044 samma som 6047 fast Bluetooth istället för variabel belysning
Enligt mig marknadens 2 mest kompetenta maskiner i prisklasserna

//Daniel
Senast redigerat av DC4 (15 juni 2010)

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
16 juni 2010
#3
jag är också intresserad av den modellen smile beställde en sådan idag. väntar spänt på leveransen smile
en sak jag funderade på om det är okej att jag lånar tråden lite? det finns ju låg och högpass filter inbyggt i den stereon. kan man ställa både låg och hög på alla RCA kanalerna eller bara på en av dom? (subbas)
och kan man även ställa filter på stereons inbyggda slutsteg? eller är de bara på lågnivån?

MVH


170 Inlägg
16 juni 2010
#4
Högpass på front, rear och låg pass på sub 6-24db branthet

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
16 juni 2010
#5
DC4 skrev:
Högpass på front, rear och låg pass på sub 6-24db branthet
okej, utgår ifrån att det är lågnivåutgångarna vi pratar om? smile


83 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#6
_Fredde_volvo_ skrev:
jag är också intresserad av den modellen smile beställde en sådan idag. väntar spänt på leveransen smile
en sak jag funderade på om det är okej att jag lånar tråden lite? det finns ju låg och högpass filter inbyggt i den stereon. kan man ställa både låg och hög på alla RCA kanalerna eller bara på en av dom? (subbas)
och kan man även ställa filter på stereons inbyggda slutsteg? eller är de bara på lågnivån?

MVH
nice att du beställt en. då får du gärna skriva till mig sen vad du tycker om den smile självklart får du låna tråden


170 Inlägg
16 juni 2010
#7
Just precis

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
16 juni 2010
#8
K4F skrev:
_Fredde_volvo_ skrev:
jag är också intresserad av den modellen smile beställde en sådan idag. väntar spänt på leveransen smile
en sak jag funderade på om det är okej att jag lånar tråden lite? det finns ju låg och högpass filter inbyggt i den stereon. kan man ställa både låg och hög på alla RCA kanalerna eller bara på en av dom? (subbas)
och kan man även ställa filter på stereons inbyggda slutsteg? eller är de bara på lågnivån?

MVH
nice att du beställt en. då får du gärna skriva till mig sen vad du tycker om den smile självklart får du låna tråden
javisst det kan jag göra smile (om jag kommer ihåg det lol)
är min första riktiga bilstereo så kommer säkert bli nöjd, har fått leva med saabs originalskit hitills så ska bli skönt med lite omväxling tongue


83 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
#9
_Fredde_volvo_ skrev:
K4F skrev:
_Fredde_volvo_ skrev:
jag är också intresserad av den modellen smile beställde en sådan idag. väntar spänt på leveransen smile
en sak jag funderade på om det är okej att jag lånar tråden lite? det finns ju låg och högpass filter inbyggt i den stereon. kan man ställa både låg och hög på alla RCA kanalerna eller bara på en av dom? (subbas)
och kan man även ställa filter på stereons inbyggda slutsteg? eller är de bara på lågnivån?

MVH
nice att du beställt en. då får du gärna skriva till mig sen vad du tycker om den smile självklart får du låna tråden
javisst det kan jag göra smile (om jag kommer ihåg det lol)
är min första riktiga bilstereo så kommer säkert bli nöjd, har fått leva med saabs originalskit hitills så ska bli skönt med lite omväxling tongue
hehe de måste du ju komma ihåg wink

men frågan är ju om jag ska köpa  Kenwood KDC-6047U eller Kenwood KDC-BT60U är de värt att lägga till 500 kr för den andra eller vad är de för skillnad förutom blåtanden?


Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
16 juni 2010
#10
K4F skrev:
_Fredde_volvo_ skrev:
K4F skrev:

nice att du beställt en. då får du gärna skriva till mig sen vad du tycker om den smile självklart får du låna tråden
javisst det kan jag göra smile (om jag kommer ihåg det lol)
är min första riktiga bilstereo så kommer säkert bli nöjd, har fått leva med saabs originalskit hitills så ska bli skönt med lite omväxling tongue
hehe de måste du ju komma ihåg wink

men frågan är ju om jag ska köpa  Kenwood KDC-6047U eller Kenwood KDC-BT60U är de värt att lägga till 500 kr för den andra eller vad är de för skillnad förutom blåtanden?
jag vågar inte svara dig på det faktiskt. jag har inte ens full koll på vad för funktioner som finns på kdc-6047u. det som gjorde att jag slog till på den var att det var 3st lågnivå och usb på baksidan smile


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 juni 2010
#11
K4F skrev:
_Fredde_volvo_ skrev:
K4F skrev:

nice att du beställt en. då får du gärna skriva till mig sen vad du tycker om den smile självklart får du låna tråden
javisst det kan jag göra smile (om jag kommer ihåg det lol)
är min första riktiga bilstereo så kommer säkert bli nöjd, har fått leva med saabs originalskit hitills så ska bli skönt med lite omväxling tongue
hehe de måste du ju komma ihåg wink

men frågan är ju om jag ska köpa  Kenwood KDC-6047U eller Kenwood KDC-BT60U är de värt att lägga till 500 kr för den andra eller vad är de för skillnad förutom blåtanden?
DC-4 nämnde skillnaderna förut.
6047 har valbar belysning medans BT60U har fast belysning men har blåtand istället. Det är blåtanden som gör prispålägget, annars är det samma maskiner så sett.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 juni 2010
#12
Filtrena påverkar (iaf i min 7644) både lågnivå och högnivå-utgångarna. I övrigt så håller jag med, grymt bra maskiner för priset! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
18 juni 2010
#13
ChriZtoffer skrev:
Filtrena påverkar (iaf i min 7644) både lågnivå och högnivå-utgångarna. I övrigt så håller jag med, grymt bra maskiner för priset! smile
okejokej, vad bra! om jag tolkar rätt då så bordet det innebära att jag kan dela mina koaxialer även att jag driver dom på stereon? smile

MVH


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 juni 2010
#14
Yes det kan du. smile Men tänk då på att delningen är samma för högnivå front som för lågnivå front, du kan inte ha olika.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
18 juni 2010
#15
ChriZtoffer skrev:
Yes det kan du. smile Men tänk då på att delningen är samma för högnivå front som för lågnivå front, du kan inte ha olika.
okej, ne det förstår jag. tänkte sätta min bas på front och dela den vid 100hz nånting. borde bli rätt lagom att dela koaxialerna där med. blir nog inte så bra att köra fullregister på 3.5". anledningen att jag delar basen så högt är att det är en riktig skitbas som slår igenom i princip hela tiden tongue kanske kan avhjälpa problemet lite med att dela den högt.

MVH


170 Inlägg
18 juni 2010
#16
Tänkte du dela basen med högpassfilter ??

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
18 juni 2010
#17
jag har provat den i flera kundbilar nu och den är riktigt bra. Mycket bra ljud, en grej som inte spelar roll när man lärt sig den är att på tidskompet borde det stå ms som enhet nu står det cm. Tänker man att man fördröjer tiden på den kanal man är inne på så stämmer det.


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 juni 2010
#18
_Fredde_volvo_ skrev:
ChriZtoffer skrev:
Yes det kan du. smile Men tänk då på att delningen är samma för högnivå front som för lågnivå front, du kan inte ha olika.
okej, ne det förstår jag. tänkte sätta min bas på front och dela den vid 100hz nånting. borde bli rätt lagom att dela koaxialerna där med. blir nog inte så bra att köra fullregister på 3.5". anledningen att jag delar basen så högt är att det är en riktig skitbas som slår igenom i princip hela tiden tongue kanske kan avhjälpa problemet lite med att dela den högt.

MVH
Nja där bör du nog tänka om! Varför inte köra basen på subutgången när det finns en sån? Kör du den på front så blir det som DC4 sa, ett högpassfilter till den, inte bra! Sen så tror jag nog (kan nästan lova) att 100Hz delning är väl lågt till 3,5or om du ska kunna spela någorlunda högt med dom, 120-150Hz blir nog betydligt bättre.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
18 juni 2010
#19
ChriZtoffer skrev:
_Fredde_volvo_ skrev:
ChriZtoffer skrev:
Yes det kan du. smile Men tänk då på att delningen är samma för högnivå front som för lågnivå front, du kan inte ha olika.
okej, ne det förstår jag. tänkte sätta min bas på front och dela den vid 100hz nånting. borde bli rätt lagom att dela koaxialerna där med. blir nog inte så bra att köra fullregister på 3.5". anledningen att jag delar basen så högt är att det är en riktig skitbas som slår igenom i princip hela tiden tongue kanske kan avhjälpa problemet lite med att dela den högt.

MVH
Nja där bör du nog tänka om! Varför inte köra basen på subutgången när det finns en sån? Kör du den på front så blir det som DC4 sa, ett högpassfilter till den, inte bra! Sen så tror jag nog (kan nästan lova) att 100Hz delning är väl lågt till 3,5or om du ska kunna spela någorlunda högt med dom, 120-150Hz blir nog betydligt bättre.
på subutgången finns det inget sätt att dela bort de allra lägsta frekvenserna hmm grejjen är som så att den basen som sitter i just nu bara sitter tillfälligt i väntan på att "riktiga" sakera köpas. det är i grund och botten en hemmabiobas som jag hade över. den bottnar väldigt snabbt nu även att steget bara är på 200watt och gainen är ställd på minimum. tänkte att det kanske skulle hjälpa att dela bort de lägsta frekvenserna? eller tänker jag helt galet? lågpassfilter har jag nämligen inbyggt i steget.

okejokej, då delar jag 3.5orna högre smile för det är just spela högt som jag är ute efter. nu när vi endå är inne på det spåret så har jag lite fler frågor till dig, skickar iväg ett PM så slipper vi gå ännu mer offtopic här smile

MVH


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 juni 2010
#20
Om du gör som du sa och kör suben på front och där har ett högpassfilter ställt på 100Hz så delar du ju bort allt som basen ska spela och lite till. wink Har du inget filter på steget då? Om den sitter i sluten låda så ska det dock inte behövas nåt högpassfilter.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!


Sök