2911
Sök

Kenwood KDC-6047U

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
19 juni 2010
#21
ChriZtoffer skrev:
Om du gör som du sa och kör suben på front och där har ett högpassfilter ställt på 100Hz så delar du ju bort allt som basen ska spela och lite till. wink Har du inget filter på steget då? Om den sitter i sluten låda så ska det dock inte behövas nåt högpassfilter.
det enda filter som sitter på steget är en liten knapp där man väljen "normal" eller "subwoofer".
nja jag tror inte att jag gör det. eftersom det är en hemmabiobas från början så tror jag inte den är byggd för att spela så djupt. åtminstonde inte med den effekten som jag matar den. men vad kan det annars bero på att den bottnar så lätt? hmm

MVH


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 juni 2010
#22
Felbyggd låda? Och nej en hemmabiobas passar inte så bra i en bil.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
20 juni 2010
#23
ChriZtoffer skrev:
Felbyggd låda? Och nej en hemmabiobas passar inte så bra i en bil.
efter lite pillande med lådan så blev det klart bättre big_smile nej det vet jag mycket väl. men den ger fortfarande 10ggr bättre ös i ljudet än bara SAAB AS1 wink hade den och ett steg liggandes så den fick hoppa in i bagaget smile

MVH


83 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
#24
Så då har jag beställt en kdc-6047u.  big_smile


Forummoderator
2 924 Inlägg
21 juni 2010
#25
Jag hade valt Pioneer eller Alpine!
Kenwood är helt enkelt inte lika bra...

~ Life is short, have FUN! ~

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 juni 2010
#26
I prisklassen kring 2000kr så vågar jag nog påstå att Kenwood ligger riktigt bra till, man får väldigt mycket för pengarna och dom låter helt okej! Dock så får man ju en betydligt bättre Pioneer om man lägger på ca 1000kr (P88RS-II).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

83 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
#27
ChriZtoffer skrev:
I prisklassen kring 2000kr så vågar jag nog påstå att Kenwood ligger riktigt bra till, man får väldigt mycket för pengarna och dom låter helt okej! Dock så får man ju en betydligt bättre Pioneer om man lägger på ca 1000kr (P88RS-II).
denna är riktigt prisvärd för dessa små pengar. hade jag velat ha en "värsting" hade jag så klart köpt de smile


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 juni 2010
#28
Precis, tycker detsamma om min 7644, klockren maskin för pengarna! smile Vist finns det bättre maskiner men då kostar dom mer. Mitt inlägg var riktat till peegee.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

76 Inlägg
28 juli 2010
#29
Hade ni valt denna Kenwood före Pioneer 7200SD ? Funktionsmässigt är det inte mycket som skiljer. Men många säger att Pioneer har bästa ljud.


6 851 Inlägg
28 juli 2010
#30
virtq skrev:
Hade ni valt denna Kenwood före Pioneer 7200SD ? Funktionsmässigt är det inte mycket som skiljer. Men många säger att Pioneer har bästa ljud.
Kenwooden är mycke bättre än Pioneer på alla punkter.

Sedan ska väl både KDC 6047 och BT60 ha valbar belysning. Detta va en miss mellan 7644 och 8044, att lillebror har valbar,men nu ska båda ha denna funktion. Det är allts enbart blåtanden som skiljer dessa imellan.

peegee: Om du kan hitta en Alpin eller Pioneer i samma prisklass som Kenwood KDC 6047U och BT60 som är NY för 2010 och som låter bättre och med bättre inställningsmöjligheter, säg till då.
Detta finns inte idag och man måste upp till det dubbla för att få vettiga maskiner av dessa två.
Senast redigerat av TT-Avant (28 juli 2010)


76 Inlägg
28 juli 2010
#31
TT-Avant skrev:
virtq skrev:
Hade ni valt denna Kenwood före Pioneer 7200SD ? Funktionsmässigt är det inte mycket som skiljer. Men många säger att Pioneer har bästa ljud.
Kenwooden är mycke bättre än Pioneer på alla punkter.

Sedan ska väl både KDC 6047 och BT60 ha valbar belysning. Detta va en miss mellan 7644 och 8044, att lillebror har valbar,men nu ska båda ha denna funktion. Det är allts enbart blåtanden som skiljer dessa imellan.

peegee: Om du kan hitta en Alpin eller Pioneer i samma prisklass som Kenwood KDC 6047U och BT60 som är NY för 2010 och som låter bättre och med bättre inställningsmöjligheter, säg till då.
Detta finns inte idag och man måste upp till det dubbla för att få vettiga maskiner av dessa två.
Det var faktiskt lite oväntat måste jag säga. Men jag litar på ditt ord, då du är inom branschen så att säga wink

Avsaknaden av SD kort läsare verkar vara enda nackdelen med Kenwooden.


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 juli 2010
#32
Borde ju gå att använda en kortläsare och plugga in den i USB-porten om man nu prompt ska använda minneskort. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
29 juli 2010
#33
ChriZtoffer skrev:
Borde ju gå att använda en kortläsare och plugga in den i USB-porten om man nu prompt ska använda minneskort. smile
jag bekräftar att det går kanon wink kör själv så. 2gb minneskort och sonyericsson-kortläsare smile

MVH


6 851 Inlägg
29 juli 2010
#34
Varför vill man köra med SD kort? vad är det för fel på USB stick?


76 Inlägg
29 juli 2010
#35
Minneskort är litet och smidigt ger känsla av att minnet är inbyggt. Men upptäckte nu att KDC-6047U inte har USB port på framsidan, hur har ni löst det när man vill koppla ur minnet, måste man dra ut hela stereon? Vet att man kan ha sladd, men är ju inte säkert att man kan hitta någonstans att dra ut den till.


16 197 Inlägg
29 juli 2010
#36
virtq skrev:
Minneskort är litet och smidigt ger känsla av att minnet är inbyggt. Men upptäckte nu att KDC-6047U inte har USB port på framsidan, hur har ni löst det när man vill koppla ur minnet, måste man dra ut hela stereon? Vet att man kan ha sladd, men är ju inte säkert att man kan hitta någonstans att dra ut den till.
klart att man får ut en sladd.. de e ju bara borra genom sidan på handskfacket tex.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 juli 2010
#37
Det är inget uttag på baksidan av enheten utan det är en kabel som sitter fast, och den går alltid att gömma nånstans. Min kommer upp i ett fack i mittkonsollen t.e.x. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

6 851 Inlägg
29 juli 2010
#38
som andra skriver så är det en kabel på ca: 50-60cm (om inte mer?) baktill som man sätter fast sitt USB minne i. Sedan kan man ju skaffa USB minnen som är till ytan mindre än ett SD kort, dock lite tjockare bara.


76 Inlägg
29 juli 2010
#39
Okej ja om det är kabel så känns det som en mer vettig lösning. Men hur är det med AUX ingången, finns väl iofs skarv kablar till dem också?

Men ni som rekommenderar den här Kenwood stereon, har ni provat 7200SD eller är den helt enkelt skräp bara?


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 juli 2010
#40
TT-Avant skrev:
som andra skriver så är det en kabel på ca: 50-60cm (om inte mer?) baktill som man sätter fast sitt USB minne i. Sedan kan man ju skaffa USB minnen som är till ytan mindre än ett SD kort, dock lite tjockare bara.
Tror faktist den är längre, borde vara över 1m med tanke på att min går en rätt så lång väg och ändå så har jag fått linda ihop en del av den.

virtq skrev:
Okej ja om det är kabel så känns det som en mer vettig lösning. Men hur är det med AUX ingången, finns väl iofs skarv kablar till dem också?

Men ni som rekommenderar den här Kenwood stereon, har ni provat 7200SD eller är den helt enkelt skräp bara?
AUX-ingången är bara ett 3,5mm hål så där kan du stoppa i en kabel och dra fram om du vill, finns färdiga kablar med 3,5mm kontakt (hörlurs) i båda ändar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!


Sök