2982
Sök

Våga fråga datorsaker mm

DinoSaurie
216 Inlägg
20 juli 2012
#881
TouchOfRed skrev:
Puffen92 skrev:
TouchOfRed skrev:

Hur stor SSD ska du ha?
Ska du BARA ha OS på den, eller ska du ha OS + spel ?
OS + 5-6 spel så runt..120/160?
Jag har en 60, har OS + BF3 och MW3, och har lite kvar. Så borde nog räcka med 120? Men kör på 160 för att vara på den säkra sidan smile
ah okaj smile kanske blir en 120 gb då..trodde 60gb va för litet :<


Norrlänning
643 Inlägg
21 juli 2012
#882
personligen tycker jag att 120gb är för litet, så fick köpa en till 120gb att raida ihop, så det blir nån storlek!


Meldem
4 137 Inlägg
21 juli 2012
#883
gutfucker skrev:
personligen tycker jag att 120gb är för litet, så fick köpa en till 120gb att raida ihop, så det blir nån storlek!
Hehe, jag tycker att det blir för mycket annars. Om man inte har över 100+ GB spel dvs, men det kanske du har, vad vet jag.. smile
Blir bara att man lagrar massa skit som inte behövs och tar plats.

Är det nån som har skrivit in en speciell kod i Kommandotolken som frigör cirka 10 Gb minne?
Kommer inte ihåg koden, men det var nåt med "Strömsparläget" eller "Sleep".
Det frigjorde typ 7-10Gb på min SSD.


Norrlänning
643 Inlägg
21 juli 2012
#884
Ja, jag spelar ju spel, och installerar massa grejor som jag vill ha på SSD, har även en 500gb vanlig disk för att kunna installera mindre viktiga program och mindre krävande spel på, men lik förbannat så tycker jag 120gb är för lite. Men det beror väl lite på individen!


463 Inlägg
21 juli 2012
#885
TouchOfRed skrev:
gutfucker skrev:
personligen tycker jag att 120gb är för litet, så fick köpa en till 120gb att raida ihop, så det blir nån storlek!
Hehe, jag tycker att det blir för mycket annars. Om man inte har över 100+ GB spel dvs, men det kanske du har, vad vet jag.. smile
Blir bara att man lagrar massa skit som inte behövs och tar plats.

Är det nån som har skrivit in en speciell kod i Kommandotolken som frigör cirka 10 Gb minne?
Kommer inte ihåg koden, men det var nåt med "Strömsparläget" eller "Sleep".
Det frigjorde typ 7-10Gb på min SSD.
typ powercfg -h off?

Jag körde det på min dator nu också, ca 6gb fick jag ledigt. Storleken beror på hur mycket ram-minne man har då datorn sparar det som finns i ram-minnet till hiberfil.sys när datorn går och lägger sig. Kommandot gör att man inte kan använda sov-läget därför behövs inte heller filen längre.

Meldem
4 137 Inlägg
21 juli 2012
#886
habomaster skrev:
TouchOfRed skrev:
gutfucker skrev:
personligen tycker jag att 120gb är för litet, så fick köpa en till 120gb att raida ihop, så det blir nån storlek!
Hehe, jag tycker att det blir för mycket annars. Om man inte har över 100+ GB spel dvs, men det kanske du har, vad vet jag.. smile
Blir bara att man lagrar massa skit som inte behövs och tar plats.

Är det nån som har skrivit in en speciell kod i Kommandotolken som frigör cirka 10 Gb minne?
Kommer inte ihåg koden, men det var nåt med "Strömsparläget" eller "Sleep".
Det frigjorde typ 7-10Gb på min SSD.
typ powercfg -h off?

Jag körde det på min dator nu också, ca 6gb fick jag ledigt. Storleken beror på hur mycket ram-minne man har då datorn sparar det som finns i ram-minnet till hiberfil.sys när datorn går och lägger sig. Kommandot gör att man inte kan använda sov-läget därför behövs inte heller filen längre.
Aa den var det !


Självlärd
3 083 Inlägg
23 juli 2012
#887
Nu är jag här med min dator igen.

Den hänger sig fortfarande titt som tätt. Låter jag den stå så släpper det efter en kvart ungefär. Stänger jag av strömmen o sätter igång den igen så funkar den ett tag o sen tvärlåser den sig igen. O ibland kan den gå en hel dag utan att låsa sig. O ibland hinner jag knappt starta den på morgonen innan den hänger sig :S :S :S :S.

EDIT:

Nu har jag pillat lite o bytt kylpasta.. Kan meddela att hela lägenheten luktar satan nu. Det rök konstigt om den innan den åkte ut på balkongen. Misstänker att det kommit kylpasta där det inte skulle komma. Så ska plocka isär den imorgon o se hur det ser ut. Om det går o rädda eller om jag helt enkelt får sitta på min värdelösa skittråka askassa laptop ett halvår
Senast redigerat av Volvo142_73a (24 juli 2012)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
25 juli 2012
#888
Jag vill modda mitt GPU BIOS på mitt GTX 570. Finns det någon som har moddat BIOS innan som kan ge mig lite vägledning? I REQUIRE MORE VOLTS!


Voodoo
1 444 Inlägg
25 juli 2012
#889
behov av uppgraderings kitt till datorn inklusive nätagg  max 2500kr med frak  tips tack smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Självlärd
3 083 Inlägg
25 juli 2012
#890
Stripz skrev:
behov av uppgraderings kitt till datorn inklusive nätagg  max 2500kr med frak  tips tack smile
Ska du ha intel eller AMD?

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Voodoo
1 444 Inlägg
27 juli 2012
#891
Volvo142_73a skrev:
Stripz skrev:
behov av uppgraderings kitt till datorn inklusive nätagg  max 2500kr med frak  tips tack smile
Ska du ha intel eller AMD?
blev nå billigt skräp smile Processor:   

Intel Pentium G630 2.70GHz, 3MB-cache (Dual Core)

Moderkort:

Asus P8H61-M LE, mATX, Intel HD 3000 Grafikkort DVI & VGA

GigaBit LAN, 7.1 Ljudkort, 4 x SATA3, 10 x USB2.0

Minne:         

4GB DDR3 1333MHz Corsair VS (2 x 2GB)



Pris: 1.799 kr


Mer minne:

Uppgradera till 8GB minne DDR3 1333MHz Corsair VS  + 250 kr



duger nog  för mig smile men de enda är att jag inte  får fram nå bios :S kanske skulle ha satsat på värre moderkort ? yikes  är ju inbyggt grafikkort men jag hör med ett hd 4750 nu till tv och  får bara svart bild tills  windows laddar:S


btw så har jag  grejer om nån behöver 2gb ddr2 minnen moderkort msi  och en e4500 prolle och arctic freezer 7  bara komma hämta om nån vill ha smile och ett hd 4550 grafikkort
Senast redigerat av Stripz (27 juli 2012)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Voodoo
1 444 Inlägg
27 juli 2012
#892
chill fanns ju inge normalt bios utan man kan köra allt genom widows.)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Självlärd
3 083 Inlägg
27 juli 2012
#893
Stripz skrev:
Volvo142_73a skrev:
Stripz skrev:
behov av uppgraderings kitt till datorn inklusive nätagg  max 2500kr med frak  tips tack smile
Ska du ha intel eller AMD?
blev nå billigt skräp smile Processor:   

Intel Pentium G630 2.70GHz, 3MB-cache (Dual Core)

Moderkort:

Asus P8H61-M LE, mATX, Intel HD 3000 Grafikkort DVI & VGA

GigaBit LAN, 7.1 Ljudkort, 4 x SATA3, 10 x USB2.0

Minne:         

4GB DDR3 1333MHz Corsair VS (2 x 2GB)



Pris: 1.799 kr


Mer minne:

Uppgradera till 8GB minne DDR3 1333MHz Corsair VS  + 250 kr



duger nog  för mig smile men de enda är att jag inte  får fram nå bios :S kanske skulle ha satsat på värre moderkort ? yikes  är ju inbyggt grafikkort men jag hör med ett hd 4750 nu till tv och  får bara svart bild tills  windows laddar:S


btw så har jag  grejer om nån behöver 2gb ddr2 minnen moderkort msi  och en e4500 prolle och arctic freezer 7  bara komma hämta om nån vill ha smile och ett hd 4550 grafikkort
Eftersom jag är för lat för att googla. Vad är det för socket på det moderkortet du har liggandes?

PS! Verkar ju va hyffsade grejjer du köpt till ett bra pris smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Voodoo
1 444 Inlägg
27 juli 2012
#894
Volvo142_73a skrev:
Stripz skrev:
Volvo142_73a skrev:

Ska du ha intel eller AMD?
blev nå billigt skräp smile Processor:   

Intel Pentium G630 2.70GHz, 3MB-cache (Dual Core)

Moderkort:

Asus P8H61-M LE, mATX, Intel HD 3000 Grafikkort DVI & VGA

GigaBit LAN, 7.1 Ljudkort, 4 x SATA3, 10 x USB2.0

Minne:         

4GB DDR3 1333MHz Corsair VS (2 x 2GB)



Pris: 1.799 kr


Mer minne:

Uppgradera till 8GB minne DDR3 1333MHz Corsair VS  + 250 kr



duger nog  för mig smile men de enda är att jag inte  får fram nå bios :S kanske skulle ha satsat på värre moderkort ? yikes  är ju inbyggt grafikkort men jag hör med ett hd 4750 nu till tv och  får bara svart bild tills  windows laddar:S


btw så har jag  grejer om nån behöver 2gb ddr2 minnen moderkort msi  och en e4500 prolle och arctic freezer 7  bara komma hämta om nån vill ha smile och ett hd 4550 grafikkort
Eftersom jag är för lat för att googla. Vad är det för socket på det moderkortet du har liggandes?

PS! Verkar ju va hyffsade grejjer du köpt till ett bra pris smile
billigaste de hade förutom celeron skiten:)

lga775:)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Självlärd
3 083 Inlägg
27 juli 2012
#895
Stripz skrev:
Volvo142_73a skrev:
Stripz skrev:

blev nå billigt skräp smile Processor:   

Intel Pentium G630 2.70GHz, 3MB-cache (Dual Core)

Moderkort:

Asus P8H61-M LE, mATX, Intel HD 3000 Grafikkort DVI & VGA

GigaBit LAN, 7.1 Ljudkort, 4 x SATA3, 10 x USB2.0

Minne:         

4GB DDR3 1333MHz Corsair VS (2 x 2GB)



Pris: 1.799 kr


Mer minne:

Uppgradera till 8GB minne DDR3 1333MHz Corsair VS  + 250 kr



duger nog  för mig smile men de enda är att jag inte  får fram nå bios :S kanske skulle ha satsat på värre moderkort ? yikes  är ju inbyggt grafikkort men jag hör med ett hd 4750 nu till tv och  får bara svart bild tills  windows laddar:S


btw så har jag  grejer om nån behöver 2gb ddr2 minnen moderkort msi  och en e4500 prolle och arctic freezer 7  bara komma hämta om nån vill ha smile och ett hd 4550 grafikkort
Eftersom jag är för lat för att googla. Vad är det för socket på det moderkortet du har liggandes?

PS! Verkar ju va hyffsade grejjer du köpt till ett bra pris smile
billigaste de hade förutom celeron skiten:)

lga775:)
Skickar PM till dig

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Meldem
4 137 Inlägg
Voodoo
1 444 Inlägg
28 juli 2012
#898
TouchOfRed skrev:
Fan har du byggt i en kartong för? xD
Löv förbättra jag tog ut allt så från chassi å la i kartongen ?!?!?!?!?!?

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Voodoo
1 444 Inlägg
29 juli 2012
#899
nuvarande setup med LGA1155  och gammeln med lga775  skulle vilja flytta kylaren från gammeln till nyen smile om de skulle gå .. en Arctic freezer 7 ..
på rev 2 så står de såhära Wide Compatibility

Freezer 7 PRO Rev.2 is compatible with:
AMD Sockets FM1, AM3+, AM3, AM2+, AM2, 939 and 754
Intel Sockets 1366, 1155, 1156 and 775 ser iprincip ut som den jag har

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Meldem
4 137 Inlägg
29 juli 2012
#900
WALL OF TEXT !!!

Min syster har på nåt jävla sätt lyckats, förstöra P och Å, dom går att använda, men dom sitter inte fast.
Lyckats knäcka DVD Läsaren så att man får dra ut den för hand, och när man startar så kommer det missljud från den.
Och sen nu när man startar den så kommer det upp "BOOT FAILURE" över hela jävla skärmen, och står att man måste starta med "Boot Cd-ROM" vilket jag antar måste vara Windows Cd'n.
Testade att starta med min "Windows 7 Home Premium", vilket inte fungerade. Men detta pga att dom troligen har någon annan version av Windows.

Dessutom är det mat och smulor mellan knapparna, så varje gång man trycker ner tangeterna så knastrar det..
Hon har spillt läsk oxå, så att vissa knappar är sega som vingummin att trycka ner..
Det är kladd på skärmen så man får tvätta skärmen varje gång jag ska hjälpa min föräldrar med någoting på datorn.. När hon ska visa mamma någon bild eller dylikt, så håller hon i skärmen för att visa.

Detta är en bråkdel av det hon gör med datorn när hon använder den. Jag har sagt till pappa och mamma x antal gånger att hon ska fan inte ens se på datorn, för jag VET att tillslut kommer hon förstöra nånting.
Lyssnar dom? Neehhjj..

Har satt lösen på datorn, men till slut har hon tjatat ihjäl mamma så hon vikit sig och hon kan åter igen använda datorn..

Och då undrar jag, HUR i helvete kan hon lyckats med detta? Hon är 12..
Det är ju nåt allvarligt fel med Windows och min syrra för den delen.. men vad vet jag inte. (gäller både syrran och windows..)

Hjälp?
Senast redigerat av TouchOfRed (29 juli 2012)



Sök