3592
Sök

Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)

2015 Dbakuten.
777 753 Visningar
Projektet avslutat 8 december 2018
317 Inlägg
26 december 2013
Fränt att det äntligen är igång igen big_smile, Dock blir jag bara mer irriterad på mig själv att jag inte gjort ett sk*t på min egna audi tongue, Planerna finns men händer inget samt inget garage sad. Men lycka till kommer nog bli fett big_smile

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
26 december 2013
Trådstartare
DanielAsplund skrev:
Fränt att det äntligen är igång igen big_smile, Dock blir jag bara mer irriterad på mig själv att jag inte gjort ett sk*t på min egna audi tongue, Planerna finns men händer inget samt inget garage sad. Men lycka till kommer nog bli fett big_smile

haha ja typ samma här, massom som är planerat och ska göras men man får aldrig tummen ur & börja tongue
Vart inte så speciellt mycket gjort i kväll heller men har iallafall slipat hela fronten och skulle börja spackla den när jag insåg att det inte finns en gnutta spackel i garaget tongue blir en tripp till feltema någon dag & inhandla lite sånt så man kan fortsätta med den smile

Vart lite små fix på vinterbilen istället haha tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
27 december 2013
Trådstartare
Lite snabba från igår

En liten vit släckare kan ju inte skada att ha monterat i bilen utifall att smile slipper hela bilen brinna ner om något skulle hända

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-cd46094bb527ea1fede3629b59112e00.jpg

Ett jäkla slipandes på fronten iallafall

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-ed7682cc94be9876d12e5640ce346089.jpg

färdig slipad och här insåg jag att det inte finns något spackel hemma -_- bara handla på sig lite så man kan jobba vidare med denna smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-999b0a0ddab449c9d9bc65969cbdbee5.jpg

Få se om man fas till garaget i dag och fortsätter försöka passa in bakkjolen eller om det måste bli en ny sån oxå, kanske till och med börjar koppla lite airrides grejer smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
Snabbtestade sidokjolarna, passade ju helt okej bak men var sämre fram, dock ska det införskaffas nya utbytes så man får skruva fast skiten istället för att limma (om det finns?) men det lär det väll göra?

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-ffff342d533f8cfa84a5cbc05f5afe1a.jpg

Fronten provmonterad med 2 skruv, sitter jämt & fint längs med kanterna & var ju passform på hög nivå, lite spackel & lack så kan denna monteras big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-d407078978e5426a60e561993ab96f90.jpg

Upp packat helt och hållet för första gången & allt verkar väll vara med smile får se vart man ska gömma alla grejer bara

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-a9e9773ddcbdca234d3fc3b26cbe8a9e.jpg

Ett jäkla pillande med detta skulle jag tro, hälften av grejerna har jag aldrig ens sett förr så det ska bli spännande att montera tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-e1ee767de4d9389b30df7d9111dbc671.jpg

Blir till att leta bakstöt i veckan & förhopningsvis hitta både en sån som faktiskt passar och sidokjolar som man kan skruva dit smile

Lär börja planera lite vart & hur kompressorn & tanken kan gömmas men det är på gång iallafall smile

Layin frame
638 Inlägg
29 december 2013
Ser bra ut smile Jo det är en del elkablar, slangar och kopplingar som ska ihop men så svårt är det inte smile Många brukar montera tank osv i reservhjulsbaljan men du har väl proppat i lastutrymmet redan? tongue

Chevrolet S10 Bagged & Laying Frame
___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
LowLifeS10 skrev:
Ser bra ut smile Jo det är en del elkablar, slangar och kopplingar som ska ihop men så svårt är det inte smile Många brukar montera tank osv i reservhjulsbaljan men du har väl proppat i lastutrymmet redan? tongue

jo tyvärr är ju allt utrymme från förarstolarna & bakåt lite upptaget redan haha tongue men det ska nog få plats någonstans. finns det någon "guide" för idioter om hur man ska koppla ihop allt för första gången?  tongue bör ju vara samma grej med vilket system man än har? smile

Layin frame
638 Inlägg
29 december 2013
Piratstikin skrev:
LowLifeS10 skrev:

jo tyvärr är ju allt utrymme från förarstolarna & bakåt lite upptaget redan haha tongue men det ska nog få plats någonstans. finns det någon "guide" för idioter om hur man ska koppla ihop allt för första gången?  tongue bör ju vara samma grej med vilket system man än har? smile

Fick du inte med någon beskrivning eller nå? Finns oftast diagram för att koppla ihop det som har med elen att göra men sen alla kopplingar beror helt och hållet på vad man har.

http://air-zenith.com/images_u%5C113020 … Wiring.jpg

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
LowLifeS10 skrev:
Piratstikin skrev:
LowLifeS10 skrev:

Fick du inte med någon beskrivning eller nå? Finns oftast diagram för att koppla ihop det som har med elen att göra men sen alla kopplingar beror helt och hållet på vad man har.

http://air-zenith.com/images_u%5C113020 … Wiring.jpg

jodå det är en bild på något koplpingschema men jag lär översätta som få instruktionerna som finns på det bladet till svenska från tyska först, men borde det väll gå rätt bra tror jag tongue
kan slänga upp en bild på chemat så får du avgöra om det är ett vettigt schema eller ej tongue
Senast redigerat av Piratstikin (29 december 2013)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
Såhär ser det ut. ligger liknande kopplingar i olika förpackningar så fattar dock inte riktigt hur man ska veta just vilka kopplingar som ska sitta vart tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-6895c8c927d80358a4f1cdc500867b4f.jpg

Layin frame
638 Inlägg
29 december 2013
Joda det där schemat går nog att avläsa. Ang. kopplingarna så blir det lättare att se hur det ska sättas ihop när du lägger ut dom.   För att få bästa köregenskaperna så rekommenderas det dock att man kör alla luftbälgar på egna ventiler (8 ventiler totalt).

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

Säljare
88 Inlägg
29 december 2013
Intressant tråd,suttit o kollat en stund.

hur fungerade coilsen?

Behöver byta chassi på min liknande bil.

Daz orginal is´t züruck........

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
LowLifeS10 skrev:
Joda det där schemat går nog att avläsa. Ang. kopplingarna så blir det lättare att se hur det ska sättas ihop när du lägger ut dom.   För att få bästa köregenskaperna så rekommenderas det dock att man kör alla luftbälgar på egna ventiler (8 ventiler totalt).

hur många ventiler är det till detta kitt då? bara4 eller?

vet inte speciellt super mycket om vaddet är mer än tank & kompressor mer eller mindre tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
P.H skrev:

hur fungerade coilsen?

Jo jag är vrålnöjd med dom. har haft i snart 3 år tror jag och funkar fortfarande lika fint både sommar som vinter smile går ju att reglera 120mm iställer för runt 70-80 som är det vanligaste (iallafall när vi köpte dessa)

Så ska du köpa så kan jag rekommendera dessa starkt smile

Säljare
88 Inlägg
29 december 2013
Piratstikin skrev:
P.H skrev:

hur fungerade coilsen?

Jo jag är vrålnöjd med dom. har haft i snart 3 år tror jag och funkar fortfarande lika fint både sommar som vinter smile går ju att reglera 120mm iställer för runt 70-80 som är det vanligaste (iallafall när vi köpte dessa)

Lysande,har missat om du har ett lock över ditt batteri,min har det,plus att jag monterat en rs4:a kåpa över servo behållaren.

Daz orginal is´t züruck........

Layin frame
638 Inlägg
29 december 2013
Piratstikin skrev:
LowLifeS10 skrev:

vet inte speciellt super mycket om vaddet är mer än tank & kompressor mer eller mindre tongue

Enligt schemat så är det bara 4 st. Framhjulen är ihopkopplade med varandra och likaså bakhjulen.

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
P.H skrev:
Piratstikin skrev:
P.H skrev:

hur fungerade coilsen?

Lysande,har missat om du har ett lock över ditt batteri,min har det,plus att jag monterat en rs4:a kåpa över servo behållaren.

nej det är borta smile fick ta bort det och modifiera både batteri platsen och slå upp plåten i huven en aning för att få plats med ett batteri under huven och dom andra 2 står mellan baslådorna smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
LowLifeS10 skrev:
Piratstikin skrev:
LowLifeS10 skrev:

Enligt schemat så är det bara 4 st. Framhjulen är ihopkopplade med varandra och likaså bakhjulen.

jaa just ja, man kan med standard kittet bara höja fram och bak inte ett hjul i taget, fast la till en slant och köpte en dosa så man kan styra det utifrån bilen och det är 4 knappar på den men det bör väll inte gå att köra alla 4 separat iallafall då om det fattas ventiler? smile

Layin frame
638 Inlägg
30 december 2013
Piratstikin skrev:
LowLifeS10 skrev:
Piratstikin skrev:

jaa just ja, man kan med standard kittet bara höja fram och bak inte ett hjul i taget, fast la till en slant och köpte en dosa så man kan styra det utifrån bilen och det är 4 knappar på den men det bör väll inte gå att köra alla 4 separat iallafall då om det fattas ventiler? smile

Nä precis. För att kunna styra alla fyra hörn separat behöver du 8 st ventiler. En som fyller och en som tömmer till varje bälg.

___
.----/__ |-------,
/_(o)____(o)__|

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
LowLifeS10 skrev:
Piratstikin skrev:
LowLifeS10 skrev:

Nä precis. För att kunna styra alla fyra hörn separat behöver du 8 st ventiler. En som fyller och en som tömmer till varje bälg.

vart kan man köpa såna? tänkte om det gick att kompletera bara? smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
super snabb photoshop till samma färg typ. blir ju kalas bra detdär när allt är klart smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-8ecd50d936210785540cc66dbba00cd2.jpg

Sök