2808
Sök

Vinande ljud vid gas - Volvo S40 2.0T -03

1 268 Inlägg
19 juni 2006
Trådstartare
är det turbon som hörs det vinande ljudet när man ger gas??? axar allså??
eller är det nåt annat??

om jag minns rätt så klickar det något när jag trycker ner kopplingen för växelbyte asså shit finns massa funktioner som samarbetar för å framföra fordon idag... =/
Senast redigerat av LazerHawke (19 juni 2006)

397 Inlägg
19 juni 2006
hur viner det? ofta viner en turbo mer eller mindre men om din bil är helt original så viner det inte så fruktansvärt mycket om turbon..
Hör du om det är motor eller låda som viner?

1 453 Inlägg
19 juni 2006
Har du en överladdad bil så krävs det att större mängder luft flyttas från insuget till motorn, troligtvis är det den ökande luftmassan som skapar "vinet" och märks antagligen inte när du smyger fram - trots att turbon snurrar på även då.

177 Inlägg
19 juni 2006
nån som vet varför min turbo låter mer än vanligt?, aså man hör verkligen hur det snurrar.. o allt e orginal på bilen.. är oxå en s40 2.0t

1 268 Inlägg
19 juni 2006
Trådstartare
sveddan skrev:
Har du en överladdad bil så krävs det att större mängder luft flyttas från insuget till motorn, troligtvis är det den ökande luftmassan som skapar "vinet" och märks antagligen inte när du smyger fram - trots att turbon snurrar på även då.

allt e original på den 2.0T som sagt ett vinande ljud låter det som typ nåt som snurrar jävligt fort sen vad det är undrar jag.. just därför tänkte jag att det va nåt me turbon

23 Inlägg
4 juli 2006
vaalle skrev:
nån som vet varför min turbo låter mer än vanligt?, aså man hör verkligen hur det snurrar.. o allt e orginal på bilen.. är oxå en s40 2.0t

Är du helt 100 på att den är orginal? Jag har en 2.0t kommer inte ihåg att man hörde turbon innan jag chippade. Men efter chippning så kan man höra turbon ganska väl.

Volvo S40 2.0T 215hk 330Nm - 0-100: 6.83s

daveo
8 Inlägg
14 augusti 2007
min viner också, som fan.. skit många frågar vad det är, t o m på volvo själv tyckte dom att det lät skit mkt.. men den går som det ska tror jag och visa låter mer än andra på S40 men min verkligen ylar skit högt när jag då gasar, eller ligger på ett visst varvtal så ylar den jämt:) brukar skratta åt det ibland:)

wrooom

Muttley
14 augusti 2007
min viner också och de finns inga problem med min heller.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
14 augusti 2007
Kan vara ett litet hål eller dylikt till insuget! Själv har jag en slang som är lite dålig med ett ganska rejält hål på bilen går som den skall men den viner precis vid dragläget typ och sedan inget annat så kolla att alla slangar är hela!

-Mike-

629 Inlägg
15 augusti 2007
Mina pärons 2.0T -01a viner också mkt, har gjort så sedan ny!

Sir Real
390 Inlägg
15 augusti 2007
min viner inte det minsta hör knappt turbon med fönster öppna sad

5 Inlägg
15 augusti 2007
Det kan vara turbon. Jag hade min bil inne och han sa att han aldrig hört något liknande, det lät extremt högt. Så när jag tog av turbon visade det sig att jag kunde röra axeln typ 1 cm i vanliga fall ska den kunna röras 0.1- 1 mm. Jag vet inte hur det ser ut på volvo men du kan testa skruva loss katalysatorn från turbon och känna på axeln inne i turbon om där är något glapp. Samtidigt så kan du kanske se in i katalysatorn så att inte småhålen där har täckts igen.

Sök