2856
Sök

Flyga med ryanair?

538 Inlägg
19 juni 2006
Trådstartare
nån som rest med ryanair? hade tänkt åka ner till tyskland o undrar hur det e med ryanair? o hur får man biljet o sånt? betalning mm?såg nå program om hur skitigt o osäkert det e o åka med de, nån som har erfarenhet av det?
ha det!//Albertoo

1 414 Inlägg
19 juni 2006
Albertoo skrev:
nån som rest med ryanair? hade tänkt åka ner till tyskland o undrar hur det e med ryanair? o hur får man biljet o sånt? betalning mm?såg nå program om hur skitigt o osäkert det e o åka med de, nån som har erfarenhet av det?
ha det!//Albertoo

Det är inget bolag man kan rekomendera direkt. Biljetten garanterar inte ens en plats på planet...

Deras policy är, du betalar knappt något så du får knappt något... ska du resa så res tidigt på morgonen, då är planet nystädat. Ofta så skiter RyanAir i föreskrifter, planen är smutsiga mer personalen ofta trevlig dock inkompetent och stressad...

Dokumentären dom visade i tv gav några riktigt seriösa fall, tex när den rutshkana som man evakuerar planet med i dörren inte funkade på en av dörrarna... det är ett riktigt grovt säkerhetsbrott...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

256 Inlägg
19 juni 2006
RES INTE MED DOM!! VARNING VARNING!!
värdens luredrägeri bolag, såg ett program på discovery eller dylikt om dom, dom städar inte planen, dom servar inte planen (kolla om allt fungerar, inspekterar) dom har inte livvästar åt alla dålig servering  mm kan sitta här hela natten och skriva allt

256 Inlägg
19 juni 2006
med andra ord lägg till nån tusenlapp och du får allt som ska vara standard

Snabb =)
247 Inlägg
19 juni 2006
Jag har åkte med dom till italien (milano) och hälsade på min syster som bor där nog tyckte jag att det funka att resa med dom jävligt billigt och så man får ju vad man betalar för och jag är nöjd jag fick det jag betalade för

/mvh markus

Just real power no turbo shit =)

8 156 Inlägg
20 juni 2006
Jag antar att ingen här inne, förutom jag, har flygit i en Antonov An-24.
Dom började byggas 1959. Många har skrotats av Ryssland, men några har sålts till Vitrysslands statliga flygbolag, Belavia. Det är tåliga rackare. Inget att rekommendera när det gäller komfort. Det luktar flygbränsle i hela planet, man får gratis massage och man kan inte höra sin mp3-spelare på högsta volym. Är det under 10 grader varmt ute så rekommenderar jag att man tar på sig en jacka.

När man reser med Ryanair så vet man vad man får.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 414 Inlägg
20 juni 2006
Phaetoon skrev:
Dom började byggas 1959. Många har skrotats av Ryssland, men några har sålts till Vitrysslands statliga flygbolag, Belavia. Det är tåliga rackare. Inget att rekommendera när det gäller komfort. Det luktar flygbränsle i hela planet, man får gratis massage och man kan inte höra sin mp3-spelare på högsta volym. Är det under 10 grader varmt ute så rekommenderar jag att man tar på sig en jacka.

Ryska flygplan är fina grejer... byggda efter ett simpelt 3 stegs motto:
Gör det starkt, gör det enkelt och få det att funka smile

Bilden nedan måste bringa fram fina minnen? wink
http://photos.airliners.net/photos/middle/5/3/6/1052635.jpg
Senast redigerat av Founder (20 juni 2006)

- www.bmwb.se

272 Inlägg
20 juni 2006
Har åkt till London med dem. Inga problem. Enda som saknas är en bit mat men va fan..

8 156 Inlägg
20 juni 2006
Founder skrev:

http://photos.airliners.net/photos/midd … 052635.jpg

Ah. Fint exemplar! Den ser nästan modern ut. Den som jag flög med var lite mer skamfilad.
Den hade dessutom kåpan över motorhuven öppen när jag flög till Vitryssland...
När jag åkte hem så var kåpan stängd...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Säljare
341 Inlägg
20 juni 2006
jag åkte med ryanair till tyskland... inte det snyggaste och renaste planet och inte den trevligaste personalen men man får vad man betalar för... vi betalade 19:- plus flygskatt......

då kanske man inte kan komma med så mycket krav... men vi tog oss ju dit vi skulle...
och dom har ju aldrig störtat...

538 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
bdahl skrev:
jag åkte med ryanair till tyskland... inte det snyggaste och renaste planet och inte den trevligaste personalen men man får vad man betalar för... vi betalade 19:- plus flygskatt......

då kanske man inte kan komma med så mycket krav... men vi tog oss ju dit vi skulle...
och dom har ju aldrig störtat...

skönt att de aldrig störtat! big_smile känns ändå tryggt! haha... eh va fan jag skulle få ge 29 kr plus flygskattt, typ 350 allt som allt, förlorar jag det så får jag väl göra det! tongue tråkigt bara om man skulle missa planet som ska flyga från tyskland...

1 231 Inlägg
20 juni 2006
Åkt med dom några gånger till england och skulle inte heller rekommendera ryanair. Känns verkligen att de dragit in på allt som går.

Mitt projekt: Evo III

2 123 Inlägg
20 juni 2006
Founder skrev:
Phaetoon skrev:

http://photos.airliners.net/photos/midd … 052635.jpg

Är det en Saab 2000 ?
Eller är jag helt ute och cyklar ?

236 Inlägg
20 juni 2006
åkte med rayan ner till frankfurt och tyckte det gick fin fint.. vafan man ska åka flyg sitta på en stol någon timme. visst det är inte kul men billigt med rayan.

Saab ng900 Steg 3+

538 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
AntonRacing skrev:
åkte med rayan ner till frankfurt och tyckte det gick fin fint.. vafan man ska åka flyg sitta på en stol någon timme. visst det är inte kul men billigt med rayan.

hur gick det med väskor o sånt, har hört att de kan tappa bort de :S

180 Inlägg
20 juni 2006
Phaetoon skrev:

jag vill också flyga ett antonov när gjorde du det? tongue
har du sett ett antonov 225?   de e "ganska" stort tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

671 Inlägg
20 juni 2006
Fredrik.Gustavsson skrev:
Är det en Saab 2000 ?
Eller är jag helt ute och cyklar ?

Du är ute och cyklar.

8 156 Inlägg
20 juni 2006
jensonnn skrev:
Phaetoon skrev:

jag vill också flyga ett antonov när gjorde du det? tongue
har du sett ett antonov 225?   de e "ganska" stort tongue

Jag flög över med ett sådant när jag var valobservatör i Vitryssland 2004.
Jag vet inte om jag sett just den modellen (225), men dom stora Antonov-planer är gigantiska wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

4 Inlägg
21 juni 2006
laynus skrev:
värdens luredrägeri bolag, såg ett program på discovery eller dylikt om dom, dom städar inte planen, dom servar inte planen (kolla om allt fungerar, inspekterar) dom har inte livvästar åt alla dålig servering  mm kan sitta här hela natten och skriva allt

om det skulle vara så illa som du säger har dom inte rätt att flyga med planen. just nu sitter jag själv o pluggar lagar o förodningar inom flyget. har pluggat till flygtekniker.

men det är sant att dom drar in på så mycket som det bara går. men dom kan aldrig fuska med säkerheten. du har den behöriga myndigheten (det vill säga irlands motsvarighet till luftfartsverket i det här fallet) skyldighet att stoppa hela flottan från att flyga nånstans.

1 414 Inlägg
21 juni 2006
TheBlinder skrev:
laynus skrev:

om det skulle vara så illa som du säger har dom inte rätt att flyga med planen. just nu sitter jag själv o pluggar lagar o förodningar inom flyget. har pluggat till flygtekniker.

men det är sant att dom drar in på så mycket som det bara går. men dom kan aldrig fuska med säkerheten. du har den behöriga myndigheten (det vill säga irlands motsvarighet till luftfartsverket i det här fallet) skyldighet att stoppa hela flottan från att flyga nånstans.

Det går allt, problemet med myndigheter som luftfartsverket m.m. är att dom utfärdar tonvis med regler men dom har nästan inga som kontrollerar att dom följs... Ta pass kontrollerna, programmet visade en tydlig "policy" bland anställda med att inte kontrollera passet utan enbart kontrollera ATT dom har ett pass... detta gjorde kabinpersonalen endast för att spara tid...

En annan sak som jag tycker är ganska lustig är att på tex flygplatser som Landvetter, Sturup, Arlanda m.fl. kontrollerar man att ingen tar med sig kniv in, men när man passerat säkerhetskontrollen är det första man ser en restaurang som har gafflar och knivar i metall... en vanlig mat kniv kan göra seriösa skador...

- www.bmwb.se

Sök