Som frågan lyder, kommer det palla så mycket mer med en sinter om man kör med original tryckplatta eller är det helt förjäves?
Vet att dom flesta vill säga att man ska köpa en kralligare tryckplatta men vill försöka hålla kostnaderna nere och en sinter kostar ju mindre än hälften av vad en kralligare platta kostar
Tanken är att bilen tillslut kommer ha ca 250-300hk och det gäller då en volvo 4cyl turbo så är ju inget överdrivet vrid.
Vad tror dom som kan eller är det någon som prövat?
Mitt andra problem är då med min m90, svetsade stoppringen eftersom den glidit iväg och satte ihop lådan igen och fyllde i motorolja och allt var frid och fröjd. körde med bilen ca 4km och det funkade men sen började det gå trögt i lådan och det började skörra när man växla och det kändes som att det var en växel som låg halft i hela tiden eller hur man kan beskriva det.
I samma veva så monterade jag en ny koppling från biltema som slirade det första den gjorde och den ville inte alls hålla i som den gamla kopplingen innan den var slut.
Rev då ner lådan och tog isär den igen men kunde inte hitta något fel och satte ihop lådan igen. Tog också ner kopplingen och kollade men såg inget fel så jag prövade att sätta ihop den med den förra tryckplattan.
Monterade sedan allt och fyllde i ny olja och ut och körde. Samma sak igen att den funkade bra att kort tag men sen började bli välldigt svårväxlad och skum.
Då prövade jag att byta till atf olja istället och felet var kvar men det blev lättare att växla och "symptomen" var kvar men inte alls lika illa.
Tyckte då att jag kunde köra med bilen och gjorde det ca 10mil men sen när jag skulle på motorvägen en dag så gasade jag upp i fart och när jag skulle växla så låste sig kopplingen i fyllt nertryckt läge.
När jag fått upp bilen på lyft så såg jag att slavcylindern hade gått så långt ut att packningen hamnat utanför cylindern och påväg igen hade den kilats fast så att den fastnade i fult uttryck läge.
Fixade detta och inget verkade fel men när jag skulle provköra så hade ett nytt ljud uppkommit som var när man slirade så verkade kopplingen skum igen.
Rev ner lådan ytterligare en gång och då visade det sig att ena sidan av lamellen hade släppt helt så den låg löst.
Där gav jag upp och hängde upp en m47a för att kunna köra
Har någon varit med om detta och kan allt kopplas ihop eller är det bara ett enda stort sammanträffande?
Vad tror ni?
Vet att dom flesta vill säga att man ska köpa en kralligare tryckplatta men vill försöka hålla kostnaderna nere och en sinter kostar ju mindre än hälften av vad en kralligare platta kostar
Tanken är att bilen tillslut kommer ha ca 250-300hk och det gäller då en volvo 4cyl turbo så är ju inget överdrivet vrid.
Vad tror dom som kan eller är det någon som prövat?
Mitt andra problem är då med min m90, svetsade stoppringen eftersom den glidit iväg och satte ihop lådan igen och fyllde i motorolja och allt var frid och fröjd. körde med bilen ca 4km och det funkade men sen började det gå trögt i lådan och det började skörra när man växla och det kändes som att det var en växel som låg halft i hela tiden eller hur man kan beskriva det.
I samma veva så monterade jag en ny koppling från biltema som slirade det första den gjorde och den ville inte alls hålla i som den gamla kopplingen innan den var slut.
Rev då ner lådan och tog isär den igen men kunde inte hitta något fel och satte ihop lådan igen. Tog också ner kopplingen och kollade men såg inget fel så jag prövade att sätta ihop den med den förra tryckplattan.
Monterade sedan allt och fyllde i ny olja och ut och körde. Samma sak igen att den funkade bra att kort tag men sen började bli välldigt svårväxlad och skum.
Då prövade jag att byta till atf olja istället och felet var kvar men det blev lättare att växla och "symptomen" var kvar men inte alls lika illa.
Tyckte då att jag kunde köra med bilen och gjorde det ca 10mil men sen när jag skulle på motorvägen en dag så gasade jag upp i fart och när jag skulle växla så låste sig kopplingen i fyllt nertryckt läge.
När jag fått upp bilen på lyft så såg jag att slavcylindern hade gått så långt ut att packningen hamnat utanför cylindern och påväg igen hade den kilats fast så att den fastnade i fult uttryck läge.
Fixade detta och inget verkade fel men när jag skulle provköra så hade ett nytt ljud uppkommit som var när man slirade så verkade kopplingen skum igen.
Rev ner lådan ytterligare en gång och då visade det sig att ena sidan av lamellen hade släppt helt så den låg löst.
Där gav jag upp och hängde upp en m47a för att kunna köra
Har någon varit med om detta och kan allt kopplas ihop eller är det bara ett enda stort sammanträffande?
Vad tror ni?
0
0
0
0