3829
Sök

Volvo 740 GLT -90 tryckregulator.

809 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
#1
tjenna. har märkt att bilen säger till att bensinen börjar ta slut när jag har ca 10-20 liter bensin kvar men det stämmer inte. då kom jag på att en kompis hade samma problem och då var det bara att dra loss slangen från tyckregulatorn så eventuell luft kommer ut. Men när jag drog ut slangen så kom det ignenting. inte ens bensin. är det taskig soppa pump eller är tryckregulatorn sönder då?

MvH Tommy


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
27 juni 2010
#2
är motorn igång och du drar returledningen från BTRen ska det spruta soppa, är motorn avstängd och soppapumpen inte går ska det inte komma någonting, möjligtvis ett par enstaka droppar som ligger och jäser i krokarna.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Whatever :)
1 652 Inlägg
27 juni 2010
#3
eller så sätter du på en en regulator som " bygger upp " trycket lite mer.. finns på de flesta turbo rödblock. jag har nyligen bytt den på min bil när jag såg att membranet i denna " ufo " liknande sak vart skrot.. nu är de bättre tyck i railen..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

809 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
#4
NITROUS skrev:
är motorn igång och du drar returledningen från BTRen ska det spruta soppa, är motorn avstängd och soppapumpen inte går ska det inte komma någonting, möjligtvis ett par enstaka droppar som ligger och jäser i krokarna.

kom inte ett smack när motorn va igång


36 Inlägg
27 juni 2010
#5
744GLT skrev:
NITROUS skrev:
är motorn igång och du drar returledningen från BTRen ska det spruta soppa, är motorn avstängd och soppapumpen inte går ska det inte komma någonting, möjligtvis ett par enstaka droppar som ligger och jäser i krokarna.

kom inte ett smack när motorn va igång

tror de är en vacuumslang endast till tryckregulatorn , iaf bara den som man kan dra bort utan svårighet?!

809 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
#6
fejtBeeenz skrev:
744GLT skrev:
NITROUS skrev:
är motorn igång och du drar returledningen från BTRen ska det spruta soppa, är motorn avstängd och soppapumpen inte går ska det inte komma någonting, möjligtvis ett par enstaka droppar som ligger och jäser i krokarna.

kom inte ett smack när motorn va igång

tror de är en vacuumslang endast till tryckregulatorn , iaf bara den som man kan dra bort utan svårighet?!

den som sitter längst fram är kopplad till ett rör som går till soppa pumpen smile


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 juni 2010
#7
drar du slangen som går tillbaka till tanken ska det komma soppa med motorn igång, den som går till inssuget är för att den ska ge rätt soppatryck och därifrån kommer ingen soppa.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

809 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
#8
NITROUS skrev:
drar du slangen som går tillbaka till tanken ska det komma soppa med motorn igång, den som går till inssuget är för att den ska ge rätt soppatryck och därifrån kommer ingen soppa.

aa men det kommer ingen bensin från den sidan som går tillbaka till tanken med motorn igång.



Sök