2623
Sök

Slutsteg Pyramid PB-601, någon som vet hur bra/dåligt det är?

7 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
Hej, startar en ny tråd i förhoppning att någon kanske vet nåt om det här slutsteget.

Jag har alltså det här steget och har tidigare drivit en baslåda med det och tyckt att det har låtit helt ok men undrar lite hur mycket kräm det går att få ur de.
I instruktionsboken står det 4x150w i 4ohm men det är ju såklart fantasisiffror. Det är säkrat med 2 st 20A säkringar. Jag kan köra Pyramidsteget i 2, 3 eller 4-kanal.

Vet att det är svårt men är det någon som vet ungefär eller i alla fall kan ge en kvalificerad gissning vad det matchar för slutsteg i dagsläget? Även om det inte rör sig om så stora pengar så vill jag inte köpa ett nytt steg och sen visar det sig att det gamla höll samma klass.

Så vad tror ni är bäst att driva ett framsystem i 1000-kronorsklassen med, Pyramiden i 2-kanal eller det här steget: http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16252 ?

4 693 Inlägg
1 juli 2010
Har inte testat det steget, men kan tänka mig att det kan klassas som Denver CAP-4100.

Jag hade valt Mutant steget alla dagar i veckan!
Senast redigerat av Softis (1 juli 2010)

Booyakasha!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 juli 2010
Varför ett så billigt steg till det framsystemet? Luktar felprioritering! Vist det blir alltid bättre med steg men ändå, om du inte har pengar nu så kan du ju köra med Pyramid steget tills vidare och sen köpa dig ett rejälare steg.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

4 074 Inlägg
1 juli 2010
Håller med chriZtoffer!
Kör på pyramid steget sen köper du ett bättre steg när du fått ihop mer pengar

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

7 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
Okej, fast det jag först och främst undrade just nu var ungefär hur bra mitt nuvarande steg presterar för jag har inte så stor koll. Men är ni ganska överrens om att ett Mutant-steg för 500 kr är bättre än mitt nuvarande då iaf eller tolkar jag er fel?

Men nu när vi ändå är inne på de. Vilket steg rekommenderar ni för ett kitt i 1000-kronorsklassen då? Eller alternativt vilket framsystem med 5,25:or är lämpligt att driva med mutantsteget?

Saken är den att pengarna har jag men jag prioriterar lite annat så jag vill inte lägga allt för mycket på billjudet. Först hade jag inte tänkt isolera dörrarna utan bara sett till så högtalarna sitter tätt och stabilt men tror jag nu har tänkt om lite efter att ha läst runt lite på internet. Kanske är bättre att göra det rätt för det kostar ju inte allt för mycket att isolera två dörrar.

Sök