Nu kyler ac:n fint igen!
Dock ska jag aldrig mer lämna in bilen på en ac verkstad då dessa kylnissar är bra på o luras.
Så jag börjar med det dåliga, jag kommer in till verkstan för att få systemet tömt på gas, och dem kopplar in tömningsaggregatet och kopplar in en gastub på den som dem sen väger.
Vågen visade inte att gastuben ökade i vikt, men jag hade ett hyfsat tryck i systemet(7,5 bar i vilotryck med varm motor, samma även då ac:n fylldes på i fredags).
Dem tömmer ut gasen som tar en stund men eftersom att vågen inte gav något utslag så påstår dem att det KNAPPT fanns någon gas kvar i systemet, att nästan allt har läckt ut. Kompressorn gick ju som den skulle och ac:n kylde ju alltid perfekt vid uppstart innan filtret frös igen.
När dem läcksökte i fredags så hittade dem inte ens en läcka förutom att det läckte från högtrycksventilen men det var bara på med en ny ventilhatt med gummitätning enligt kylnissen som fyllde bilen då. Den läckte ju inte med ac:n igång då.
Jag hade inte mycket o säga emot då jag inte kan bevisa så mycket så de va bara o hosta upp pengarna för en ny påfyllning(ytterligare 1200) en ny högtrycksventil fick jag iaf på köpet.
Torkfiltret jag satte i va ett begagnat jag fick av en snubbe.
Jag fick två filter, blåste igenom båda med kylspray och det visade sig vara stopp i det ena så jag tog den som det var fritt flöde i. Lät bilen stå på vakuumsugning och visst funkade det sen!
Ett antal tusen kronor fattigare så kan man åka svalt igenom europa på fredag!