3254
Sök

Lättviktsmaterial för s.k "Amp-Rack" bygge!

20 Inlägg
4 juli 2010
kalle_kalle skrev:
eller "fullkorns mdf (golvspånskiva)" smile då har man råd att köpa 22mm tjockt tongue

Fast det väger ju rejält. Byggde en låda av det igår.

7 274 Inlägg
4 juli 2010
Softis skrev:
evilaudio skrev:
LiNx skrev:

Oki! Men om du går in på länken som jag bifoga i början på denna tråd så ser du hur de kommer se ut!

Det kommer sitta ett DLS RA25 steg på den (2,6 kg) + 2 st delningsfilter så låt oss säga 3 kg i en lutning på ca 45 grader.. kolla på bilderna så ser du

4kg motsvarar typ 1hk elle liknande.. så om ditt ljud sjukke väga 8kg så skulle du inte märka nån skillnad.

12mm mdf skulle ja kört me för att få de stabilt.

Då har jag bara 80-90 hk kvar i min holk. Fast den gör iaf 180 km/h på 4:an tongue (5:an funkar inte)

Vikt är inte den största faktorn om hur fort en bil går wink

2 914 Inlägg
4 juli 2010
renkott skrev:
kalle_kalle skrev:
eller "fullkorns mdf (golvspånskiva)" smile då har man råd att köpa 22mm tjockt tongue

väger bra mycket mindre än MDF har jag för mig, men lovar inget, tongue

aluminium och sånt som leder ström är INTE bra att bygga i, då kan tyvärr slutsteget kortslutas, och det är mindre bra.
Senast redigerat av kalle_kalle (4 juli 2010)

1 634 Inlägg
4 juli 2010
Inotan som du plastar på ett lager glasfiber på runt om. Inotan köper du i nån affär som säljer båttillbehör och har "Watski" som leverantör. Det är som frigolit. Jag har en hel del över men det går bara sönder om man skulle skicka det sad Det är jäkligt billigt också.

Numera Saab 9-5 Aero -00

low_and_loud
4 juli 2010
hålborrad aluminum i 8 mm . behöver väl inte vara en massiv platta?

136 Inlägg
4 juli 2010
kalle_kalle skrev:
renkott skrev:
kalle_kalle skrev:

väger bra mycket mindre än MDF har jag för mig, men lovar inget, tongue

aluminium och sånt som leder ström är INTE bra att bygga i, då kan tyvärr slutsteget kortslutas, och det är mindre bra.

men prata inte skit nu, många som gissar här...

ett ev problem med nått som leder ström är att steget jordas men antingen så ser man till att steget ej har kontakt med plåten eller så ser man till att plåten ej har kontakt med jord.

Sök