2961
Sök

Mazda 626 v6 2.5i 93.. Problem!

13 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
Hej alla glada!

Jag har en Mazda 626 2.5i v6 automat som gått ca 20000mil Som gasar av sig själv vid varmkörning!

Jag har varit på många olika forum utan resultat, Och nu är jag här för att kolla om någon av er kanske vet vad det är för problem.. smile

När jag har kört bilen ett tag och när den börjar bli varm så börjar den gasa av sig själv till ca 3000varv! yikes Och när det händer och jag gasar på lite så vill den nästan dö, Och sprutar ut svart rök och ren soppa ur avgasröret! Jag har kollat om den drar tjuvluft och skruvat ner tomgångsmotorn och rengjort! och bytt tempgivare, och servat den.. Men utan resultat!

Men häromdagen märkte jag att den gasar av sig själv när fläkten går av, men så fort den sätts på igen så slutar bilen gasa av sig själv.. Och ibland kan den gå av flera gånger under 1 minut och den gasar av sig själv oregelbundet mellan varje gång det händer.. Och så klickar det om ett relä som sitter under huven i en säkringsbox när fläkten går igång.. Jag har kollat upp det relät och det värkar inte vara något fel på den heller..

Vad kan detta bero på ?

Tackar för svar! smile
Senast redigerat av Swalkor (11 juli 2010)

Sök