2565
Sök

Varför har min peugeot diesel lägre effekt än samma motor i andra bilar?

5 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
#1
Jag har en Suzuki Samurai ´1.9 TD som är väldigt slö. Motorn som sitter i är en peugeot diesel (XYD9) och peugeots egna bilar med samma motor har 90hk, jag har bara 63... vad kan det vara för skillnad på motorerna? Är det bara dieselpumpen som är snålare ställd? (Mekanisk pump)?
Mvh Lennie

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 juli 2010
#2
Två skäl.  Marknadsföring, eller Hållbarheten.   Samurai är ju en terrängbil som kanske går hårdare.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 758 Inlägg
12 juli 2010
#3
Troligtvis har det med hållbarhet att göra, som torpis säger.
Suzukin kanske inte är lika kraftigt byggd, så de kanske gjorde bedömningen att vridmomentet var för högt för karossen. Eller att t.ex. växellåda eller någon annan del i drivlinan inte var kraftig nog.

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 juli 2010
#4
schnauz skrev:
Troligtvis har det med hållbarhet att göra, som torpis säger.
Suzukin kanske inte är lika kraftigt byggd, så de kanske gjorde bedömningen att vridmomentet var för högt för karossen. Eller att t.ex. växellåda eller någon annan del i drivlinan inte var kraftig nog.
eller motorn...   90hk i 60min full patte i ett lerhål kanske den inte tål

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

5 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
#5
Då när jag vet det, hur får jag upp effekten till 90h? Nu får jag hålla fullgas konstant, speciellt med husvagn.

Mazda Über Alles
121 Inlägg
20 augusti 2010
#6
sj419 är inte samma som den ursprungliga samurajen, värsta skitbilen som suzuki har tillverkat, skulle aldrig våga köra i 90 en sån. samurajen håller mycket bättre kvalitet än det andra spanskaskrotet(sj419td)

snart på en väg nära dig


Sök