2671
Sök

Att bygga ljud i en saab 9-3 2003-2006.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 juli 2010
BooRG skrev:
ska ju hitta dom här jävla kabblarna oxå ju ! sad((((

Ja du kan väl ändå inte kräva att dom ska hoppa fram av sig själva? Lite jobb får du allt lägga ner om du vill förbättra ljudet!

evilaudio skrev:
fast så har ju typ alla "nya" bmw oxå som har ett större ljudpaket..  finns ju "fiberboxar" till de flesta bilar men dom kostar ju en del.. även volvo å audi har de.   ser inte de som nåt konstigt..tongue

Sant, men finns det till Saab 9-3SS/SC då? Jag har då inte sett nåt sånt.
Senast redigerat av ChriZtoffer (13 juli 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 197 Inlägg
13 juli 2010
BooRG skrev:
ChriZtoffer skrev:
BooRG skrev:
evilaudio skrev:
BooRG skrev:
bygga ljud i en saab 9-3 04- är SKIT rent ut sagt..!!!!!!!!

de kan ja inte hålla med om men de kan va bökigt å kosta en del.

exakt..!!!!  sj vet jag inte riktigt, vart jag ska koppla min hög/lågnivå adapter..!! =/

Bäst i din bil är att koppla in omvandlaren på kablarna till dörrhögtalarna då signalen som går i dom är fullregister. Går att komma åt antingen innan kablarna går ut i dörrarna eller så i AMP1 (förstärkaren som sitter under förarstolen).

evilaudio skrev:

fast många tror ju att de e som i bilar för 15 år sen..tongue

Hehe ja tyvärr, fast många nya bilar är ju krångliga på nåt vis fast 9-3SS/SC fram till 07 är nog lite extra krångliga med fibersystemet och det konstiga formatet på "huvudenheten" (som egentligen bara är en skräm).

fast de e ju inte bilens fel.. de e nog ägaren som e lat å inte orkar undersöka å leta.. tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
13 juli 2010
BooRG skrev:
ChriZtoffer skrev:
BooRG skrev:

Ja du kan väl ändå inte kräva att dom ska hoppa fram av sig själva? Lite jobb får du allt lägga ner om du vill förbättra ljudet!

evilaudio skrev:
fast så har ju typ alla "nya" bmw oxå som har ett större ljudpaket..  finns ju "fiberboxar" till de flesta bilar men dom kostar ju en del.. även volvo å audi har de.   ser inte de som nåt konstigt..tongue

Sant, men finns det till Saab 9-3SS/SC då? Jag har då inte sett nåt sånt.

problemet är att man vågar fan inte pilla på ngt...  bil jävlen går sönder bara man tittar på den !!

har monterat div ljud i säkert 20 tal saab 93/95 å kan inte påstå att de varit nåt större problem, visst att de kan ta tid å kosta en del men lösningar hitttar man alltid big_smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 juli 2010
Njedå, isåfall så har du en vass blick. wink Ifall du är intresserad så har jag en AMP1 med lågnivå och remote ut, färdig att koppla in och använda. Annars så är det inte alltför farligt att leta fram kablarna, det tråkiga är bara det att färgerna verkar ändra sig med årsmodellerna och ibland mitt i.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 juli 2010
Ja, förstärkaren under förarsätet, den som driver dörrhögtalarna och centern. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 juli 2010
Jo det har du, men den jag har finns det som sagt lågnivå och remote utgångar på, alltså det som behövs för att ge signal till ett ytterligare slutsteg. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

16 197 Inlägg
13 juli 2010
BooRG skrev:
ChriZtoffer skrev:
Jo det har du, men den jag har finns det som sagt lågnivå och remote utgångar på, alltså det som behövs för att ge signal till ett ytterligare slutsteg. smile

aha okej.!! men spelar ingen roll..  för jag vet inte hur man kopplar skiten =P =P

koppla ur den du har under sätet å koppla in de nya kanske..tongue

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 juli 2010
Lågnivå och remotekabel som räcker ända bak har jag också, bara jord och ström kvar då att dra. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

16 197 Inlägg
13 juli 2010
BooRG skrev:
evilaudio skrev:
BooRG skrev:

aha okej.!! men spelar ingen roll..  för jag vet inte hur man kopplar skiten =P =P

koppla ur den du har under sätet å koppla in de nya kanske..tongue

skit lätt ja =P  men resten av kabbblar o sladdar o kopplingar o allt..

så när de kommer till kritan så e de inte bilen de e fel på utan de e du som inte har kunskapen?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 juli 2010
Dåså! Dom kablarna är mycket enkla att dra, bara lyfta upp golvlisterna på förarsidan och lägga dit kablarna, lika som du gjorde när du drog strömkabeln.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 juli 2010
Som sagt, jag har en AMP1 med remote och lågnivå ut, då behöver du inte hålla på och leta kablar. Annars så finns dom partvinnade bakom panelerna mot hjulhusen på förar och passagerarsida.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Designer.
1 260 Inlägg
14 juli 2010
BooRG skrev:
ChriZtoffer skrev:
Dåså! Dom kablarna är mycket enkla att dra, bara lyfta upp golvlisterna på förarsidan och lägga dit kablarna, lika som du gjorde när du drog strömkabeln.

jag vet..=P    men mitt största problem är att hitta kablarna jag ska koppla in mig på =/

Åk och lämna in bilen på en firma som fixar det åt dig då?

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

1 Inlägg
26 juni 2011
Hej, är ganska ny på det här med billjud, men skulle höra med er som kan lite grann om det.
Var inne hos min lokala saab handlare och disskuterade att bygga ut mitt premium 150 ljudsystem.
De menade på att det är svårt för en privat person att påverka det. Så min fråga är är det svårt att bygga ut ljudet själv?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 juni 2011
Om du inte har tummen mitt i handen så är allt möjligt bara du har tålamod och vilja. Jag hade aldrig bygt ljud innan jag gav mig på min bil för tre år sen, och den fungerar fortfarande. wink Men vad är det du tänkt göra, uppgradera till Prestige 300 eller ska du bygga på med eftermarknadsgrejer?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök