2643
Sök

850 GLT -92 skrapar i lådan när man lägger i femman.

73 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
har problem med min 850. Vet att kopplingen börjar bli sliten då den tar väldigt långt ner. Problemet jag har är att nästan varje gång när jag lägger i 5ans växel rasslar de till i lådan som om jag inte kopplar tillräckligt. Men det händer bara när jag trycker på. (gasar på). Vid "normal" körning är det inga problem. Vad beror detta på? Är de kopplingen som har gjort sitt eller är det kanske växellådan? Motorn har gått 29.000 mil.
Senast redigerat av LaggE89 (15 juli 2010)

151 Inlägg
14 juli 2010
har för mej att runt 20-25 000mil om du har dragkrok och kör med släp o husvagn.
utan runt 30 000

73 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
EvoJenza skrev:
har för mej att runt 20-25 000mil om du har dragkrok och kör med släp o husvagn.
utan runt 30 000

Va? Växellåda eller koppling jag ska byta menar du?

MulleRacing
499 Inlägg
15 juli 2010
En koppling är väl aldrig slut förrän den börjar slira?:S låter mer som du har en dålig synkring på femman så det är lådan som är dålig, kopplingen behövs säkert bara luftas.

73 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
GLT_Racing_ skrev:
En koppling är väl aldrig slut förrän den börjar slira?:S låter mer som du har en dålig synkring på femman så det är lådan som är dålig, kopplingen behövs säkert bara luftas.

Fifan alltså, synkringar går väl inte att köpa separat? Utan jag måste antingen sno en synkring från en annan växellåda eller byta lådan helt ?  Rätta mig ifall jag har fel!

Kan väl passa på att tillägga att om de är någon som har möjlighet att fixa en synkring är jag intresserad!

1 813 Inlägg
16 juli 2010
oftast e det lättare att bara byta lådan.. finns dom som renoverar gamla lådor du kan lämna in den till och köpa en nyrenoverad låda ist.. lämnar man då in den gamla får man den nya för en billigare peng..! för ska du byta cynkringen e det lika bra å renovera hela lådan när man ändå har den nere..  smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!

4 767 Inlägg
16 juli 2010

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

591 Inlägg
16 juli 2010
jag tror på synkring, det kommer börja slira på fler växlar sen så får du växellådsras.

73 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Känner också att de känns lättare att byta hela lådan istället för synkringarna.

Men vart hittar jag dom som renoverar växellådor då ? Bor i Västervik (Kalmar Län) Någon som vet vart i närheten jag hittar de ?

Någon som vet vad de skulle kosta att skaffa ny låda? 3-4000 + cash för personen som byter den? Rätt/Fel?

Sök