3392
Sök

Kamremsras m20b25

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
Kamremmen på min bmw gick av idag, motorn gick på tomgång när det hände!
Kan man ha sån tur att ventilerna har klarat sig då? Med tanke på att det inte va något högt varv!

Bilen e en 325 ik med m20b25 motor från -89

Mvh johan

Smålänning
7 887 Inlägg
14 juli 2010
Skulle tvivla på det...

Beror på vad det är för typ av motor... 8v med raka ventiler eller DOHC med snedställda...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

54 Inlägg
14 juli 2010
Finns bara ett sätt att ta reda på, men jag tror att det är kört.

Har haft 4, 5, 6 och 8 cylindrar. Föredrar sex...

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
Har ju en topp liggande. Men d hade vatt skönt å slippa byta den!

1 482 Inlägg
15 juli 2010
Jag tror det är kört. Ventilerna ligger tätt.

Bara demontera och kolla tyvärr.

BLT Service
Theracords Music Label

262 Inlägg
15 juli 2010
Till 99% så går ventilerna emot kolvarna på dom motorerna. Dom går emot om den e 1kuggefel så de ligger riktigt tät :s Men lyft och kolla.

/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
15 juli 2010
Men kröker de sig verkligen då? På många andra motorer med 2V teknik trycks ju bara ventilen upp och inte mer med det sen?

Jag hade lagt på en ny rem och provat först, funkar det inte är det ju bara att riva igen! Det tar ju inte myket med tid att lägga på en rem, dra runt motorn, göra ett kompest och sen eventuellt ta loss remmen igen om maskin tagit skada smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
15 juli 2010
bumpe skrev:
Men kröker de sig verkligen då? På många andra motorer med 2V teknik trycks ju bara ventilen upp och inte mer med det sen?

Jag hade lagt på en ny rem och provat först, funkar det inte är det ju bara att riva igen! Det tar ju inte myket med tid att lägga på en rem, dra runt motorn, göra ett kompest och sen eventuellt ta loss remmen igen om maskin tagit skada smile

+1! O då har du redan en ny rem till den andra toppen! wink

Min förra 525 ´90 gick remmen av vid start av motorn o alla ventilen klarade sig så varför måste den vara skit?

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
Har lyft toppen nu! alla utom 3 ventiler har vatt emot kolv!

Sök